Når bruke sportsdel

Har en simo og en TFK vogn !
Mener vi begynte med sportsdel på eldstemann da han var rundt 7 mnd pga han spente av trekk på bag, og tok foten over kanten og ville ta tak med foten for å snu seg

Mini blir 7 mnd men er litt mindre og lengre enn eldstemann på den alder! Men snur seg veldig ofte over på magen når han får sjanse! Vurdere om jeg skal bytte til sportsdel men er usikker da TFK er ulik ifht simo sportsdel!
Men TFK er så hendig og lett ! Men føler mini er så liten ennå at jeg er redd han blir hengslete nedi sportsdelen eller hvordan jeg skal forklare det....
Men når er det liksom "lov " å bruke sportsdel ?

Mini holder ikke hodet optimalt ennå...bortimot men er litt for "vinglete til at han holder det helt selv
 
Vi byttet til sporsdel når mini var 5mnd, da han slet mye med at han var så tett og ikke fikk puste skikkelig av å ligge flat.
Har en god dunpose oppi der, så han ligger veldig lunt [emoji173]️ Når vi går over på vårpose har jeg kjøpt en sittepute/underlag som gjør den litt lunere. Har bugaboo buffalo :)
 
Vi byttet for kanskje en uke siden. Hun blir 7 mnd på mandag. Men hun ligger mest i den. For hun sover alltid når vi triller. Har sittet litt opp i blant. Tror de sier ifra når de vil ligge ned ;-)
 
Vi bytta rett før fylte syv måneder. Han var så misfornøyd når han lå i vogna og var våken. Nå sitter han og ser på ting, og er mye mer fornøyd.
 
Bruker selvsagt seler viss jeg bytter men redd d er for tidlig for han siden han ikke sitter , og har litt dårlig kontroll på hodet!
Vi har sånn ekstra innlegg på vår TFK. Funka dårlig her pga lammeskinn og tjukk vognpose, men nå som det er varmegrader, så kunne vi brukt den. Eller så kan du jo legge ned ryggen på nest nederste nivå. Ligger litt mer stabilt da.
 
Vi har sånn ekstra innlegg på vår TFK. Funka dårlig her pga lammeskinn og tjukk vognpose, men nå som det er varmegrader, så kunne vi brukt den. Eller så kan du jo legge ned ryggen på nest nederste nivå. Ligger litt mer stabilt da.

Sånn "sitteinnlegg" ?

Ja må legge han helt flatt ja!
Men er så redd at det blir for "skranglete" siden den er mest som en hengekøye og han ikke holder hodet ennå..redd han skal tippe med hodet i nedover bakke
 
Han min skriker hele tida! Og sovner sjelden i vogna uansett om alt ligger til rette for det! Men din, sitter han selv?
Sitter ikke helt selv uten støtte, men ok i stolen sin ved måltider feks.
Sittedelen har flere trinn mellom liggende og rett opp, så sitter ganske tilbakelent fortsatt.

Storkosa seg når vi var på kjøpesenter i går og fikk sett hva som skjedde [emoji5]
 
Sitter ikke helt selv uten støtte, men ok i stolen sin ved måltider feks.
Sittedelen har flere trinn mellom liggende og rett opp, så sitter ganske tilbakelent fortsatt.

Storkosa seg når vi var på kjøpesenter i går og fikk sett hva som skjedde [emoji5]

Ok! Min er ikke så stødig ennå! Så da bør jeg vel gjerne vente [emoji51]? Ja tror ting vil løse seg når han kan få se mer[emoji1360]
 
Ok! Min er ikke så stødig ennå! Så da bør jeg vel gjerne vente [emoji51]? Ja tror ting vil løse seg når han kan få se mer[emoji1360]
Tenker det kommer litt an på hvor langt bak sittedelen kommer når den er i mellomstillinger. Og hvor flat liggedelen er. Siden han ikke kommer like dypt ned i den ser han bedre rundt seg selv i liggende.

Du kan jo teste den, og heller bare bytte tilbake om den ikke funker enda.
 
Tenker det kommer litt an på hvor langt bak sittedelen kommer når den er i mellomstillinger. Og hvor flat liggedelen er. Siden han ikke kommer like dypt ned i den ser han bedre rundt seg selv i liggende.

Du kan jo teste den, og heller bare bytte tilbake om den ikke funker enda.

Ja! Må prøve [emoji1360]så lei den tunge simo vogna og bagen til TFK er han for lang til å ligge i [emoji51]
 
Sånn "sitteinnlegg" ?

Ja må legge han helt flatt ja!
Men er så redd at det blir for "skranglete" siden den er mest som en hengekøye og han ikke holder hodet ennå..redd han skal tippe med hodet i nedover bakke
Sitteinnlegg ja. Tror kanskje den må kjøpes utenom. Er noen år siden vi kjøpte vogna og har aldri brukt det innlegget. Fant den tilfeldigvis da vi dreiv å gjorde klart til lillebror skulle komme.
 
Skifta for ei veke sida - han ligger fint i den og [emoji4]
 
Har en simo og en TFK vogn !
Mener vi begynte med sportsdel på eldstemann da han var rundt 7 mnd pga han spente av trekk på bag, og tok foten over kanten og ville ta tak med foten for å snu seg

Mini blir 7 mnd men er litt mindre og lengre enn eldstemann på den alder! Men snur seg veldig ofte over på magen når han får sjanse! Vurdere om jeg skal bytte til sportsdel men er usikker da TFK er ulik ifht simo sportsdel!
Men TFK er så hendig og lett ! Men føler mini er så liten ennå at jeg er redd han blir hengslete nedi sportsdelen eller hvordan jeg skal forklare det....
Men når er det liksom "lov " å bruke sportsdel ?

Mini holder ikke hodet optimalt ennå...bortimot men er litt for "vinglete til at han holder det helt selv
Kan du ha sportsdelen vendt mot deg og.ha den flatt? I såfall kan du bytte. Baby vil se mamma. Blir fort overstimulert og ofte redd om de sitter slik at de ikke ser den som triller.
 
Har en simo og en TFK vogn !
Mener vi begynte med sportsdel på eldstemann da han var rundt 7 mnd pga han spente av trekk på bag, og tok foten over kanten og ville ta tak med foten for å snu seg

Mini blir 7 mnd men er litt mindre og lengre enn eldstemann på den alder! Men snur seg veldig ofte over på magen når han får sjanse! Vurdere om jeg skal bytte til sportsdel men er usikker da TFK er ulik ifht simo sportsdel!
Men TFK er så hendig og lett ! Men føler mini er så liten ennå at jeg er redd han blir hengslete nedi sportsdelen eller hvordan jeg skal forklare det....
Men når er det liksom "lov " å bruke sportsdel ?

Mini holder ikke hodet optimalt ennå...bortimot men er litt for "vinglete til at han holder det helt selv

Bytta til tfk sportsdel ved 5mnd eller no:)
 
Back
Topp