Når blir melka borte?

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Nå er det 8 dager siden jeg sluttet å amme, men det kommer melk hvis jeg klemmer litt! Hvor lang tid tar det før melka blir borte? Eller kommer den til å forbli der? :p Har ikke noe ubehag eller noe!
 
jeg husker ikke hvem som sa det, men personen sa at jeg ikke måtte klemme i det hele tatt for da tok det lenger tid å forsvinne, pga at det ble stimulert og "pumpa ut"... så fort jeg slutta med det så gikk det ikke så veldig lenge før det var borte... kanskje maks halvannen uke.. =) men er jo et år siden og med min hukommelse :eek:
 
Husker ikke etter amminga med storebror, men kan nok ta lenger tid enn 8 dager. Er mye med hormoner, og prosesser i kroppen som må "skrus av" sånn at produksjonen opphører. Og jeg ser for meg at sånt kan ta litt tid ;)

Storebror april 09 ♥
Lillesøster juni 12 ♥
 
husker ikke je me tror det gikk bortimot 1 mnd iallefall her, nå har je ikke ammet på 4 mnd og nå er det absolutt ikke noe iallefall :p
 
Da får jeg nok bare ja litt is i magen :p Må innrømme jeg savner amme-kosen :)
 
Ikke for å skremme deg, men hos meg forsvinner den aldri :p Npr jeg ble gravid med minstemann var det 8 år siden jeg ammet og jeg hadde ennå melk. Sånn er det nå også, slutta i midten av april og har ennå litt igjen ;)
 
Ikke for å skremme deg, men hos meg forsvinner den aldri :p Npr jeg ble gravid med minstemann var det 8 år siden jeg ammet og jeg hadde ennå melk. Sånn er det nå også, slutta i midten av april og har ennå litt igjen ;)
Nei, noen blir vel aldri kvitt det har jeg hørt. Men er det sånn at du merker mye til det?
 
Så lenge det varte hos dere! :eek:
Men jeg amma jo ikke fullt pga at vi sleit, og holdt ut i "bare" 3 mnd.. Så kanskje det er derfor det gikk fort over hos meg.. :)
 
Nei, noen blir vel aldri kvitt det har jeg hørt. Men er det sånn at du merker mye til det?
Lekker heldigvis ikke, men er mest rundt mensentider. Etter at jeg ble gravid igjen er det veldig lite, men kommer noen dråper om jeg klemmer på de ;) Har slått meg til ro med at kroppen min bare er sånn, er heldigvis ikke plagsomt. Og en god unnskyldning for at gubben ikke får være hardhendt med de:p
 
Kusina mi slutta å amme for 5mnd siden og kommer fortsatt mye melk ut :p

♥ Prinsesse 03.06.12 ♥
♥ Venter 23.02.14 ♥
★ Sladrer med PrinsOgPrinsesse Mamma og RonjaR★
 
Jeg sluttet å amme i desember, har fortsatt melk ;)
Og jeg hadde melk helt frem til jeg ble gravid med minstemann etter eldste og det var da tre år siden jeg sluttet å amme :)
 
Kjenner ei som fortsatt har melk 10 år etter ammeslutt

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Melk i ammemengder gikk meget raskt bort.... Men flere mnd etter slutt kunne jeg få klrmt ut "råmelk" hvis jeg ville sjekke..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Melk i ammemengder gikk meget raskt bort.... Men flere mnd etter slutt kunne jeg få klrmt ut "råmelk" hvis jeg ville sjekke..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kan virke som det tar laaaaang tid før det er helt tomt! :)
 
Du kan drikke salvie te og/eller peppermynte te par ganger daglig, det hemmer produksjon.
Andre urter som også hemmer:
Timian, gravmyrt, persille, oregano..
 
Du kan drikke salvie te og/eller peppermynte te par ganger daglig, det hemmer produksjon.
Andre urter som også hemmer:
Timian, gravmyrt, persille, oregano..

Okei! Takk for tips! :) Var en tid jeg hadde vondt i ene puppen. Men nå har jeg ikke vondt i noen av de heldigvis :)
 
Back
Topp