Når blir det bedre?

Bruker298kfa

Elsker forumet
Eldstemann sovna ikke før 21 i går, og jeg måtte gjøre oppgaver til i dag, så jeg ble sittende til 23, og sovna ikke før midnatt.
Opp igjen klokka 6, da var det morran... (Fatter ikke at en gutt på 3 kan sove bare 9 timer, men...)
Skulle lage frokost til han, men det var ikke så enkelt. Han SKULLE ha grøt. Vi hadde ikke grøt. Det var dagens første krangel. Så våkner minstemann og han får mat. Vil ikke ha, sur som bare det. Alt er galt.
Så skal jeg gå på badet en tur mens de leker. Da er det krangling og hyling og roping fordi de skal ha de samme lekene. De slår hverandre og griner så det ljomer i huset.
Jeg kjenner jeg begynner å bli svett og stressa. Men får da gjort meg ferdig.
Tid for tannpuss. Blånekt. Endelig fått tannkosten i munnen så skal den IKKE ut igjen.
Surmuling og grining på grunn av det. Så skal mamma vaske ungene litt. Bare glem det. Ville protester.
Jepp, på med klær... eller ikke.
Minstemann svikter i knærne og setter seg ned, får på han klærne etter mye om og men.
Elsdtemann vil ikke bytte truse. Da jeg endelig får ordna det etter å ha brukt makt og skal begynne å få på han klærne løper han vekk for hvert plagg jeg har på han...
Så er det tid for sko. Minstemann vil ha på converseskoa. De som har mista snøret. Etter en lang kamp der møtes vi på halvveien, og han får ha på joggeskoa istedet selv om jeg ville at han skulle ha på vintersko.
Jepp, så er det ut av huset, neida, minstemann kommer på at han skal trasse på ordentlig. Slår seg fullstendig vrang og vil ikke. Griner hele veien fra huset vårt til barnehagen og griner når jeg leverer han.

Jaddaaaa... Så kommer vi hjem og det er samme greia. Krangle om leker. Hele tiden.
Vil ikke ha maten jeg serverer. Eldste er sliten etter lite søvn og selvfølgelig SUR.
Vil ikke ha pølse og mos. Skal ha brødskive. Stor brødskive. Neeeeeeeei! Ikke skorpe.
Skjærer av skorpa og det blir greit. Mere brødskive. Neeeei, ta av aaaall skorpa, jeg river av den mikroskopiske biten skorpe, og det blir feil fordi den skulle skjæres av.
Mere krangling om lekene, og trassing. Hurra. Sengetid. Glem det... Fram og tilbake.
Sovna til slutt.

Spørsmålet er: Når blir det bedre?

Tydeligvis om veldig veldig lang tid... for min del..... *sukk*

nå har min eldste blitt 5 og det blir bedre!!   jeg trodde aldri det skulle bli bedre!!

mine sover utrolig lite.  helt fra de var nyfødt har de hatt lite søvnbehov..

dagen begynner her mellom 5 og 6..     når barnehagen åpner halv 8, så har vi vært våken leeeenge allerede...
har vært gjennom trass, krangel om leker, to frokoster..  og you name it!!
i tilleg tar jeg buss, gjerne med litt trass på veien i vind og regn.

så ALL sympati til deg!  klem

Ikke enda i allefall! Sånn er det her også.
De krangler og sloss hele forbaska tida nå. Jeg blir gaaal!
Men det går vel over, eller?

Skjønner ikke noe jeg.
Før sovna de rundt 19, av og til 18 fordi de var slitne etter bhg.
Da våkna de 7, kanskje litt før.

Nå får jeg de aldri i seng før 20.....
Til og med da er det en kamp.
Jeg blir gal jeg.

Har jo heldigvis foreldrene mine som er her 1-2 ganger i mnden da, men det føles veldig lenge mellom noen ganger...

Back
Topp