Når blir dere kvalme..?

AudiMamma

Gift med forumet
Merker at jeg blir extremt kvalm så si nesten hvergang etter at jeg har spist. Det samme skjer på kveldene, halsbrann og sureoppstøt samt oppkast-smak i munnen. Noen som blir kvalm på samme måte..?

Blir kvalm når jeg er sulten og når jeg spiser for mye. Men når jeg er sulten så blir jeg i tillegg veldig svimmel og kaster nesten opp. Blir plutselig kjempesulten... :(

Blir veldig kvalm om jeg ikke spiser med en gang jeg kjenner at jeg er sulten, er også veldig kvalm fra morningen til litt uttpå dagen.. Men for meg hjelper det og spise sure drops og drikke vann :-) hehe

Kjenner meg igjen jah:(

Jeg er superkvalm hele dagen..spiser middag så spyr jeg etter en stund :( Er sååå lei det nå :(

Min kvalme kommer Lun med mat, når jeg er sulten, eller spist for mye. Eller om jeg går sulten i seng, sååå er jeg ok kvalm om morgenen, men nå når jeg har funnet ut av alt det der, så går det supert :) Har alltid ett eple med, så redder den alltid innen jeg blir sånn kvalm ...

Er ekstremt om morgenen og frem til 12-13 tiden... Er også ille når jeg blir sulten og sent på kvelden

Jeg blir kvalm når jeg er sulten og så kvalm igjen når jeg har spist. Og så har jeg null matlyst så det er lite jeg orker å spise...
Kvalmen er verst utover ettermiddagen, fra 12-13 tiden og utover.

Uff ja,den kvalmen....
Jeg går og er uggen hele dagen,blir ekstremt kvalm om ikke jeg spiser med en gang jeg kjenner jeg begynner å bli sulten..Så setter det i gang for fullt på ettermiddagen,etter middag blir jeg skikkelig dårlig og går å er veldig kvalm resten av kvelden...
Men bare noen uker igjen nå jenter så satser vi på at den værste kvalmen er over;)

Når jeg er sulten, mett eller uber trøtt. Så får jeg kanskje en kvalmebølge 1 1/2 - 2 timer dagen ellers. 

Om morgenen, når eg e sulten og når eg er for mett.

begynte for alvor denne uka og det e ikkje brraaa..blæææh!

Første eg gjør om morgenen er å spise grønne druer for å klare dra meg selv på jobb og han lille i barnehagen.

HALLELUJAH eg glede meg til uke 11-12.
1 trimester er noe driiiit!!

Kjenner meg veldig godt igjen her ja!! Bruker laang tid på å komme igang om morgenen, dytter i meg en liten kjeks for å forsøke å holde kvalmen i sjakk mens jeg gjør snuppa og meg selv klar til jobb og bhg.

Klarer heldigvis å få i meg en ristet brødskive med ost og litt melk før vi går men når jeg endelig kommer på jobb er jeg superkvalm, svimmel og det rumler i magen... og sånn har jeg det egentlig hele dagen.. småspiser kjeks og eple og drikker vann og te. Kaffe tåler jeg bare ikke lenger men hvis jeg skipper kaffen får jeg dundrende hodepine på ettermiddagen...

Nei ikke lett denne tiden her dere!! Heldigvis gir det seg, da jeg var gravid sist varte kvalmen i tre uker.. så hvis det samme gjelder denne gangen burde den gi seg til jul!! Krysser fingrene for det!!

Om morgenen eller når jeg blir sulten er det værst her.... Selv om det har blitt mye bedre siste uka :)

TuttiFrua skrev:
Blir kvalm når jeg er sulten og når jeg spiser for mye. Men når jeg er sulten så blir jeg i tillegg veldig svimmel og kaster nesten opp. Blir plutselig kjempesulten... :(

Akkurat sånn jeg har det også. Når jeg våkner om morgenen er jeg så skjelven at tiden det tar å riste brødskivene er heeeelt uholdbart...:p

Er kvalm når jeg våkner. Men bruker tipset fra ei venninne om å spise 2-3 RITZ-kjeks mens jeg enda ligger i senga. Siden jeg begynte med det har jeg ikke spydd:) så for meg funker det da! Ellers så kjenner jeg kvalme når jeg blir sulten, litt rart å må spise når man er kvalm...har liksom ikke så lyst, men det hjelper som regel.

Farris og eple gjennom dagen funker da=)

Jeg blir kvalm når jeg står opp, så går det som regel over etter en times tid. Så skal ikke klage! Er ganske lite kvalm egentlig!

Er konstant uggen med kvalmetopper. Blir lite inntak av mat. Er faktisk en del ulike typer mat som frister å ete, men med ein gang eg får det i munnen smaker det skikkelig dårlig. :P sist begynte det å gå over i uke 10, så det innebærer vel at det ikkje blir julemiddag i år! ;)

Har en tendens til å bli litt kvalm på morgenen. Da spesielt hvis jeg blir for sulten,hvis jeg drikker for mye eller hvis jeg spiser for mye. Så fin balansegang det der...

Back
Topp