Når bli gravid igjen?

Vero90

Flørter med forumet
Hei!

Mars i år mistet jeg i spontanabort i uke 12, men fikk beskjed om at babyen mest sannsynlig hadde stoppet å vokse et par uker før. Ble gravid igjen 4 måneder etterpå og alt så ut til å være bra på ultralydene. Plutselig i uke 19+3 mistet jeg alt fostervannet! Fikk beskjed om at alt stod bra til med babyen i magen, men at det var små sjanser for at dette kom til å gå bra pga ulike komplikasjoner. Kort tid etterpå fikk jeg en infeksjon, og jeg ble lagt inn på sykehuset for antibiotikabehandling. Så ballet det på seg med fler komplikasjoner og til slutt sa naturen stopp og jeg fikk rier og fødte en dødfødt jente i uke 20+1. I tillegg kom ikke morkaken ut av seg selv og det ble en komplisert operasjon siden den satt så godt fast.

Nå er det 2 uker siden dette, og vi begynner å tenke på et nytt svangerskap selv om det ikke er så lenge siden. Vi fikk ingen beskjed når vi kunne prøve igjen, så hva har dere hørt? Nå hadde jeg jo en operasjon etter fødselen også, så vet ikke om man må vente lenger. Skal til kontroll den 13. januar, men tenkte å høre her hva dere har opplevd. Er også redd for at dette skjer igjen, men har fått beskjed om at det vet man ikke. Jeg har mistet 2 ganger etter hverandre, og har ingen barn fra før. Føler at det kanskje er noe galt med meg:/

Takker for alle svar :)
 
Hei!

Har du ikke fått noen utredning? I så fall ville jeg gått privat, for det kan ikke være noe særlig å gå rundt sånn og lure. :/

Jeg har alltid hørt, og lest at man bør vente 1 år med å bli gravid igjen etter fødsel til termin, og jo lenger man kommer i svangerskapet, jo lenger tid tar det for kroppen å komme seg til hektene igjen. (Uavhengig av forløsningsmetode.)
(Det handler om slimhinner, livmoren, bekkenet osv.)


Håper du får god oppfølging videre, og at de ikke bare avfeier deg som de tydeligvis har gjort hittil. <3
 
Vi mistet Thea i uke 36+5. Døde i magen min. Fødselen gikk bra. Og vi fikk beskjed om å vente til renselsen og en menstruasjon var over før vi kan prøve igjen.
Vet ikke om det kreves mer tid for deg som hat operert.
 
[emoji173]️[emoji173]️ trist å lese!

Vi mistet tvillingguttene våres i oktober som ble født i uke 25, født 22 oktober og døde 23 oktober. Pga tidlig vannavgang. Hadde hastekeisersnitt og var på riksen for 1 uke siden på samtale og da sa hun at jeg bare kunne bli gravid igjen, bare at det skal helst gå 1 år fra en fødsel til neste :) og det blir det jo fort. Vi har planer å om å begynne å prøve nå snart, rundt nyttårstider. Håper bare mensen kommer snart så det blir lettere å teste etter EL :p

Kun dere kan vite når dere vil prøve, men medisinsk sett skal det ikke være noe problem. <3 lykke til.
 
Etter blødningene er ferdig er det bare å prøve på ny [emoji4] sender klemmer [emoji173] vært gjennom tøff prøvetid før eldste og minste. Vi mistet ei jente i uke 19 før eldste og hatt 4 ufrivillig aborter før minstemann. Ikke gi opp [emoji173] send meg gjerne pm om du trenger å prate jeg er her jeg [emoji4]
 
Tusen takk for svar alle sammen:Heartred Godt å snakke med noen selv om det er ille at vi alle har oplevd det samme:/ Fikk beskjed fra sykehuset at jeg får mye mer oppfølging neste gang, men kommer til å være veldig redd hvis jeg blir gravid igjen, men ønsket om å få barn er større enn frykten:Heartred
 
Tusen takk for svar alle sammen:Heartred Godt å snakke med noen selv om det er ille at vi alle har oplevd det samme:/ Fikk beskjed fra sykehuset at jeg får mye mer oppfølging neste gang, men kommer til å være veldig redd hvis jeg blir gravid igjen, men ønsket om å få barn er større enn frykten:Heartred

Forstår deg så godt, jeg kommer til å være veldig redd når jeg blir gravid igjen også, kommer til å være engstelig hvertfall til uke 25( da tvillingene ble født), muligens helt til fødselen.. men det er liten sjangs for å miste så sent en gang til.. :( Vi gjør jo alt for å få en liten en <3 er aldri noen som kan erstatte de vi har mistet, og det skal de ikke heller, men sorgen blir lettere å bære etterhvert når man har ett nytt barn å glede seg over <3 Godt at du får mere oppfølging neste gang! Kommer til å bruke helsevesenet for det det er verdt, så gjør det nok graviditeten litt lettere når man har noen å prate med og noen som undersøker deg visst man er redd..
 
Forstår deg så godt, jeg kommer til å være veldig redd når jeg blir gravid igjen også, kommer til å være engstelig hvertfall til uke 25( da tvillingene ble født), muligens helt til fødselen.. men det er liten sjangs for å miste så sent en gang til.. :( Vi gjør jo alt for å få en liten en <3 er aldri noen som kan erstatte de vi har mistet, og det skal de ikke heller, men sorgen blir lettere å bære etterhvert når man har ett nytt barn å glede seg over <3 Godt at du får mere oppfølging neste gang! Kommer til å bruke helsevesenet for det det er verdt, så gjør det nok graviditeten litt lettere når man har noen å prate med og noen som undersøker deg visst man er redd..
off så grusomt å høre at du har mistet tvillinger:( Man gleder seg og ser en fremtid med den lille i magen. Så bra dere har hatt en samtale. Det hjelper mye å få vite om man kan prøve igjen. Skal ha samtale 13.januar så skal spørre litt da. Fastlegen er ikke så mye til hjelp når han ikke er ekspert på området og ikke kan svare meg på alle spørsmål, så får vente til jeg skal på sykehuset. Det er som du sier at man kan aldri erstatte det man har mistet, men likevel glede seg til et nytt liv :Heartred Jeg er mest redd for at det er noe feil med meg siden jeg har mistet 2 ganger og om jeg kan risikere å gå gjennom det jeg har gjort denne gangen en gang til! Men det er noe jeg får spørre om:)
 
Så trist å høre... :( Vi fikk beskjed om at vi kunne prøve på igjen så fort kroppen hadde fått tilbake mens. Vi mistet i uke 22, da fødselen satte i gang alt for tidlig.. Jeg fikk mens 4 uker etterpå, men har ikke blitt gravid igjen enda...
 
Vi mistet i uke 21... april i 2016 og ble gravid igjen i august. Da hadde jeg prøvd alle "triks" for å bli gravid,men sorgen var for stor. Den måneden jeg ble gravid drakk jeg solvipect og fikk positiv test på termindatoen..
 
Jeg kjenner en veldig stor trang for å bli gravid igjen fort, jeg vet at et nytt barn aldri vil erstatte jenten vår. Men er der som føles rett..
 
Jeg ble gravid etter fire prøveperioder. Det tok 5 måneder. Bare dager etter bittelillesøster sin termindato satt en ny spire [emoji173] Er nå 10+ 4 :)
 
Back
Topp