Når ble ting bedre?

Dråpeblomst

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Sniker fra februar :)

Jeg har en på 4 uker og lurer på når ting ble bedre hos dere? Baby vil knapt ligge alene og vil ha masse kroppskontakt på dagtid. På natten sover han greit stort sett, ammes 5 ganger etter vi legger oss i 21-tiden og står opp i 6:30-tiden. Dette er nummer 3, men husker ikke denne tiden med de eldste.. Føles av og til som det aldri kommer til å komme at han kan ligge litt alene eller sove lenger strekk om natten..
 
Sniker fra februar :)

Jeg har en på 4 uker og lurer på når ting ble bedre hos dere? Baby vil knapt ligge alene og vil ha masse kroppskontakt på dagtid. På natten sover han greit stort sett, ammes 5 ganger etter vi legger oss i 21-tiden og står opp i 6:30-tiden. Dette er nummer 3, men husker ikke denne tiden med de eldste.. Føles av og til som det aldri kommer til å komme at han kan ligge litt alene eller sove lenger strekk om natten..

Her er baby veldig avhengig av meg for å få sove enda, både på dagtid og på kvelden. Men i det siste har vi stort sett fått lagt han et par timer før vi skal legge oss, og da har vi fått de timene for oss selv.
Vi startet å legge han tidligere når vi skjønte at kveldsuroen hans egentlig var hans måte å si fra at han ville legge seg for natta. :)

Jeg bruker litt tid på å legge han, for han våkner gjerne 2-3 ganger og sjekker om jeg fortsatt er der før han sovner skikkelig. :p
 
Her er baby veldig avhengig av meg for å få sove enda, både på dagtid og på kvelden. Men i det siste har vi stort sett fått lagt han et par timer før vi skal legge oss, og da har vi fått de timene for oss selv.
Vi startet å legge han tidligere når vi skjønte at kveldsuroen hans egentlig var hans måte å si fra at han ville legge seg for natta. :)

Jeg bruker litt tid på å legge han, for han våkner gjerne 2-3 ganger og sjekker om jeg fortsatt er der før han sovner skikkelig. :p

Takk for svar :)

Får han kun mm? Hvor lenge sover han når han legger seg på kvelden? Vi legger oss tidlig for å få nok søvn, så vi har ikke hatt voksents enda. Det går helt fint, men det er det at vi ikke får gjort noe når han sover oppå oss og må bysses på dagen. Jeg har så vondt i kroppen av å måtte gå lange turer eller bysse :oops:
 
Takk for svar :)

Får han kun mm? Hvor lenge sover han når han legger seg på kvelden? Vi legger oss tidlig for å få nok søvn, så vi har ikke hatt voksents enda. Det går helt fint, men det er det at vi ikke får gjort noe når han sover oppå oss og må bysses på dagen. Jeg har så vondt i kroppen av å måtte gå lange turer eller bysse :oops:

Han får kun morsmelk ja.
Det varierer litt. Noen dager vil han legge seg så tidlig kl 17 og andre dager får vi ikke lagt han før kl 21. Men stort sett legger vi van rundt kl 19, og da sover han til jeg legger meg rundt kl 22. Da spiser han, og så sover han gjerne til kl 02 før han skal ha mer mat, og så våkner han igjen rundt kl 4 for mat og så omtrent hver time frem til vi står opp sånn ved 7-8 tiden.
I natt sov han fra kl 20 til kl 02 uten oppvåkning for mat. Prøvde å tilby han puppen når jeg la meg, men han var ikke interessert.

Men det er vel rundt 3 mnd det skal bli lettere med søvn, da de begynner å produsere sin egen melatonin. :)
 
Sniker fra februar :)

Jeg har en på 4 uker og lurer på når ting ble bedre hos dere? Baby vil knapt ligge alene og vil ha masse kroppskontakt på dagtid. På natten sover han greit stort sett, ammes 5 ganger etter vi legger oss i 21-tiden og står opp i 6:30-tiden. Dette er nummer 3, men husker ikke denne tiden med de eldste.. Føles av og til som det aldri kommer til å komme at han kan ligge litt alene eller sove lenger strekk om natten..
Det er jo ikke sikkert det var slik med de andre. :happy: Men det vil nok gå seg til!

Du skriver at du har vondt av å gå å bysse. Bærer du ham i armene? I så fall ville jeg forsøkt sjal/sele, så får du avlastning + frigjort armene. Forskjellen var himmelsk syntes jeg, og jeg bærer i utgangspunktet ikke veldig mye.
 
Det er jo ikke sikkert det var slik med de andre. :happy: Men det vil nok gå seg til!

Du skriver at du har vondt av å gå å bysse. Bærer du ham i armene? I så fall ville jeg forsøkt sjal/sele, så får du avlastning + frigjort armene. Forskjellen var himmelsk syntes jeg, og jeg bærer i utgangspunktet ikke veldig mye.

Takk for svar :)
Jeg har både sjal og bæresele som jeg bruker, men jeg får så vondt i bekkenet og korsryggen fordi jeg må gå for at han skal sove. Setter jeg meg ned våkner han:shifty:
 
Takk for svar :)
Jeg har både sjal og bæresele som jeg bruker, men jeg får så vondt i bekkenet og korsryggen fordi jeg må gå for at han skal sove. Setter jeg meg ned våkner han:shifty:

Kan det funke for deg å sitte på en gymball og humpe kanskje?
 
Mini ble 10 uker på søndag og fortsatt veldig avhengig av hjelp når han skal sove.. Heldigvis hjelper det stort sett å la han sovne ved puppen mens jeg klapper rytmisk på rumpa, men ved et par anledninger har vi måttet trille i vogna eller bære i bæresele. Han sover oppå eller inntil meg store deler av døgnet, ellers ligger han på pappaen på ettermiddag/kveld når han skal sove. Vi skal gradvis begynne å legge han i sengen og la han ligge litt alene nå i påsken og øve på det siden pappen tar ut ferie et par uker nå! Og så ligger han litt alene under babygymmen på dagtid når han er våken. Men ellers har jeg baby på meg ca 20 timer i døgnet:oops:
 
Sniker fra februar :)

Jeg har en på 4 uker og lurer på når ting ble bedre hos dere? Baby vil knapt ligge alene og vil ha masse kroppskontakt på dagtid. På natten sover han greit stort sett, ammes 5 ganger etter vi legger oss i 21-tiden og står opp i 6:30-tiden. Dette er nummer 3, men husker ikke denne tiden med de eldste.. Føles av og til som det aldri kommer til å komme at han kan ligge litt alene eller sove lenger strekk om natten..
Sender deg gode klemmer, første tiden er hard! Det finnes vugger som er elektriske og sånn man kan feste på vognen slik at den rister, som det kanskje går ann P prøve?

Her veksler vi litt, han har perioder han våkner hver 2.time og så har han perioder han sover 4-5 timer på natt. For 1 ukes tid siden begynte jeg å legge han på rommet for seg selv i 20-21 tiden og han finner ofte roen selv. På dagtid er han mer avhengig av å bli ammet og bysset i søvn. Babyer er så forskjellig derimot og krever forskjellig. En ting er sikkert, er at det går over. Selv om det er en mager trøst når det står på som verst ❤️
 
De første mnd her var et mareritt..men det begynte å bli en god del bedre ved 2,5-3 mnd, så hold ut! Har du prøvd slyngevugge? Vet det er mange som sverger til det. Ellers vil jeg anbefale elektrisk vugger om baby trives i vogna og får til å sove litt der:)
 
Back
Topp