Når ble navnet til babyen bestemt?

Her var det stor uenighet, så hytten fikk ikke navn før 6 dager etter fødsel.. Vi blir nok ikke enig denne gangen heller...
 
Ble bestemt da han var 2 mnd og 16 dager :p Hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig!
 
Til første jenta vår ble det bestemt med en gang vi fikk vite at vi var gravide med jente. Med når to ante vi ikke før jeg var 36 uker og det ble ikke bestemt før fødselen var over
 
Vi hadde 2 navn klar ved fødsel men det ble ikke bestemt før hun kom til verden. Men da var det veldig åpenlyst og vi viste med en gang hvilket som passet henne best.
 
Det tok ikke lang tid, fra vi visste kjønnet, til nurket hadde et navn. Og nå med nummer to har vi vel allerede kokt det ned til et enkelt guttenavn og to jentenavn... :D Vi er effektive her...
 
Termin om 1,5 uke. Men vi kunne aldri bestemt navnet før vi ser babyen. Har et par alternativer, så vi får se:) synes det med navn er så skummelt jeg.. stort ansvaro_Oo_O
 
Vi diskuterte i mange mnd før vi bestemte oss. Neste gang tror jeg at jeg vil vente litt med navnet. Se hva som passer best når vi ser h*n. Følte sist at det føltes så rart ut å ha det navnet. Nå er det jo naturlig..
 
Navnene er bestemt, men velger ved fødsel når vi ser henne!
 
Jentenavnet har vi 99,9 prosent klart allerede (med mindre en eventuell frøken ikke passer navnet), guttenavnet var vi enige om, men jeg er nå usikker igjen. Vi er ikke gravide, men jentenavnet ble diskutert ferdig da jeg var gravid i april (SA).
 
Under min første graviditet, hadde jeg en drøm natten før jeg spontanaborterte. Der drømte jeg at jeg bar på en liten babyjente ved en brygge. Og der kalte jeg henne et navn som jeg aldri før har hørt i virkeligheten... så når jeg våkna, husket jeg navnet og elsket det. Nevnte det for mannen og han elsket det også. Siden har navnet vært en favoritt. Så når jeg var gravid for tredje gang (hadde to spontanaborter på rad) og vi fikk vite på oul at det var en jente, var det ingen tvil om hva hun skulle hete. <3
 
Navn har vi diskutert i flere år, favoritter har kommet og gått, men navnet til dattera vår kom vi på ca i uke 14! Guttenavn har vi hatt klart fra start 1, hvis vi får en gutt nestengang :)
 
Denne gangen i uke 37, første gang ble det bestemt siste dagen på barsel, da babyen var tre dager gammel. :) Kjennes litt "rart" å ha det klart nå. :D
 
Hadde guttenavnet klart ganske så tidlig, men ingen jentenavn. Etter UL viste vi at det ble en gutt, så da var saken klar! Og navnet passet perfekt.
Synes det var fint å øve seg på å bruke navnet allerede før han ble født.
 
Ble bestemt før jeg ble gravid :) mannen kom med et spesielt navn jeg aldri har hørt før men som var veldig fint og spesielt :)
 
Bestemte oss ca 2 mnd før termin, men la til ett navn til ca 2 mnd etter fødsel
 
Med første var det 1 uke etter fødsel, med andre - 1 uke før fødsel :rolleyes:
 
Back
Topp