Når ble kvalmen bedre?

Her gikk det mer eller mindre over rundt uke 12. Men kan merke litt enda (uke13) dersom jeg spiser veldig feit mat. Dette gjelder selv sunne fettsyrer.
Men jeg var også heldig og slapp å ha så mye kvalme i utgangspunktet.
 
Er 16+3 og må fremdeles ta kvalmestillende, håper det snart gir seg. Har jo blitt litt bedre, men fremdeles mye mer kvalm enn jeg hadde trodd på denne tiden
 
Uke 17+5 og fortsatt kvalm, litt mindre kvalm og litt flere kvalmefrie timer, men formen svinger fremdeles.:meh: Tar maks dose av Afipran hver dag, håper det gir seg snart.
 
22 uker her, fortsatt kvalm. Men spyr «bare» et par ganger i uka. Har fått Afipran på resept, men det gjør liten forskjell egentlig.. :depressed::meh:
 
Hos meg gav det seg vel rundt uke 14-15. Har hatt ekstrem kvalme og oppkast, og er derfor veldig glad at det gjekk over av seg sjølv! Eg har ein blodsjukdom som gjer at eg skal vere veldig forsiktig med kvalmestillende då nåken av dei er forbunden med blodpropper :facepalm:
 
Nå er jeg i uke 16 og det har øblitt bedre siden sist jeg skrev. Kjenner kvalmen holder seg borte når jeg er på jobb og har mer rutiner på når jeg spiser, enn i helgene da tiden og når jeg spiser sklir ut litt.. synes det også hjelper det å spise sunnere og lettere mat enn f.eks lasagne som gikk rett i fletta, og har ikke hatt lyst på det på en good stund for å si det sånn:p
 
Kvalmen hos meg ga seg ca rundt uke 14, hadde ikke oppkast, men enorm kvalme i flere uker før den tid, skikkelig ubehagelig - orket en dag på jobb (men det var ganske så tungt visse dager) - kveldene gikk med på å hvile litt på sofa etter jobb - en liten luftetur med hundene (heldigvis at jeg har dem, for da må jeg jo ut) og deretter sitte som en zombie på sofaen til leggetid igjen - så påan igjen morgenen etter... helgene var for det meste sofa som en zombie, litt hviling, korte turer med hundene - mer orket jeg ikke - Men ble mye bedre fra ca uke 14 hos meg :)
 
17+2 og fortsatt kvalm. Men mye bedre, ute av sengen og jobber litt (redusert). Ganske ok på morgenen, men blir verre utover dagen. Og matlysten er fortsatt ikke så god, samt lukter er vanskelig. I tillegg har jeg mye halsbrann ettermiddag/kveld, det gjør kanskje også at jeg føler meg enda kvalmere. Men det går fremover og har endelig krefter til å glede meg mer. :)

Tror jeg er glad jeg ikke visste at det skulle vare SÅ lenge..
 
Kvalmen min varte fra uke 5-16, så gikk det heldigvis over. Er nå i uke 18+1 og er fortsatt veldig trøtt og sliten, samt vondt i bekkenet. Håper det ikke blir verre utover, men får vell bare krysse fingrene og håpe på det beste
 
Back
Topp