Når ble kvalmen bedre?

Jonemina

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Du som har vært kvalm.. når ble det bedre? Og gikk det gradvis over eller raskt?

12+0 i dag, kjenner ingen bedring. Husker det tok 2-3 uker til før det ga seg forrige gang, men husker ikke om det var litt gradvis eller om det endret seg raskt. Håper jeg snart får livet tilbake, ligget rett ut i ukesvis nå..
 
Du som har vært kvalm.. når ble det bedre? Og gikk det gradvis over eller raskt?

12+0 i dag, kjenner ingen bedring. Husker det tok 2-3 uker til før det ga seg forrige gang, men husker ikke om det var litt gradvis eller om det endret seg raskt. Håper jeg snart får livet tilbake, ligget rett ut i ukesvis nå..
Gikk sakte og gradvis, men fra rundt 13+0 ble det bedre. Er 14+0 nå, har hatt flere dager med kvalme som bare varer til litt etter frokost. (Og ikke hele dagen og kvelden som før)
 
Gikk sakte og gradvis, men fra rundt 13+0 ble det bedre. Er 14+0 nå, har hatt flere dager med kvalme som bare varer til litt etter frokost. (Og ikke hele dagen og kvelden som før)
Kvalm fra uke 7-9 da gikk det pang over og trøtthet, kløe og slitenheten overtok :banghead:
 
Du som har vært kvalm.. når ble det bedre? Og gikk det gradvis over eller raskt?

12+0 i dag, kjenner ingen bedring. Husker det tok 2-3 uker til før det ga seg forrige gang, men husker ikke om det var litt gradvis eller om det endret seg raskt. Håper jeg snart får livet tilbake, ligget rett ut i ukesvis nå..
Lurer på det samme :rolleyes: I forrige svangerskap gikk kvalmen over i uke 7-8, så dette er helt nytt for meg.
 
Kvalmen ble bedre rundt uke 9. Er i uke 13 nå og kan fremdeles kjenne litt på den, men ikke like ofte som tidligere, heldigvis! :happy: Men må passe på å spise da, omtrent hele tiden, hvis ikke kommer den tilbake :shifty:
 
Er 15+0 og det går mye bedre. Men har fortsatt perioder i løpet av dagen jeg er kvalm, stort sett før frokost og på kvelden. Viktig spise og hvile nok:)
 
Jeg var kjempe kvalm hele dagen hele tiden fra uke 7-9, så ble det gradvis bedre frem til uke 12. Er snart i uke 15 og er bare tidvis bittelitt kvalm, men da er det evt noen lukter spm trigget kvalmen
 
14+1 i dag og frokosten kom opp i dag tidlig. Er heldigvis ikke kvalm hele dagen, som jeg var for noen uker siden.
 
Bedre fra helgen (er 12+4 i dag). Jeg er fremdeles kvalm og kaster opp innimellom, men er endel bedre nå.
 
Jeg har hatt det bedre denne uken, så fra 11+3. Fremdeles småkvalm, men har ikke trengt kvalmestillende siden helgen :)
 
Fortsatt kvalm (uke 13+2), men kanskje ørlite bedre enn for et par uker siden. Håper det snart blir bedre, for her varer det fra morgen til kveld.
 
Kvalmen min begynte å bli bedre i uke 11 i dette svangerskapet, nå er det bare avogtil at kvalmen slår til. Hadde forventet å ha den lenger, siden jeg spydde til uke 24 med en av de andre ungene.
 
Det lurer jeg også på..:wtf: kvalmen kom som lyn fra klar himmel i uke 6+3 og har siden da vært kvalm og kastet opp flere ganger om dagen. Er i uke 11+3 nå. Er sår i halsen og så lei av å kjenne på denne følelsen.. føler med deg og alle dere andre <3
 
Jeg er uke 12+6 nå og føler at det har blitt bedre de siste dagene :)
 
Last edited:
Forrige gang gav det seg i uke 10, men jeg er lengre nå og fortsatt kvalm, så håper det gir seg snart. Orker knapt å åpne kjøleskapet (eller tenke på det). Kaster heldigvis ikke opp.
 
Forrige gang gav det seg i uke 10, men jeg er lengre nå og fortsatt kvalm, så håper det gir seg snart. Orker knapt å åpne kjøleskapet (eller tenke på det). Kaster heldigvis ikke opp.
Kjøleskapet ja, det lukter så kvalmende, og jeg finner ikke ut hvor lukta kommer fra!
 
Kjøleskapet ja, det lukter så kvalmende, og jeg finner ikke ut hvor lukta kommer fra!

Jeg synes at alt av mat både ser ut og lukter kvalmende. Jeg får i meg mat, men klarer ikke å tenke på det eller se på det. Kjøleskapet er verst av alt, fullt av mat og lukter mat og jeg ser mat når jeg titter inn. Håper det gir seg snart!
 
Er 13+5 og denne uka har det begynt å letne.
 
Kvalmen min forsvant da jeg gikk inn i uke 11. Så lenge jeg er flink til å spise regelmessig så holder den seg unna :)
 
Jeg er 11+5 nå, og har vært dårlig av og på siden uke 5. Rundt uke 9 trodde jeg det begynte å lette, men det varte bare noen dager før det kom tilbake igjen. Varierer fra dag til dag, og uke til uke, uten noe kjent mønster. Men merker at det jeg spiser og søvnkvalitet har mye å si for formen. Så her er det litt berg og dal-bane. Min motivasjon har vært at det skal gå over til uke 12, men det begynner jo å se litt mørkt ut... :nailbiting:

Oppdaga forresten så sent som denne helga at den enormt oppblåste magen min ble MYE bedre når jeg kutta ut kullsyrevann :hilarious: Det er kanskje opplagt for de fleste, men jeg hadde ikke streifet det en tanke. Leste bare et tips om at kullsyrevann kunne dempe kvalmen, så har kjørt på med det døgnet rundt hele graviditeten så langt. IKKE å anbefale om man får mye luftproblemer :hilarious:
 
Back
Topp