Når ble formen deres bedre?

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
til dere som har vært gravide før. Når ble formen deres bedre? Snakket med legen og hun mente at mtp at jeg ikke kastet opp, kunne jeg forvente å bli bedre om ikke lenge. Går inn i uke 10 i morgen, og kjenner jeg er utrulig sliten av å være sofasliter den siste måneden.

Forrige gang var jeg dessverre dårlig fra uke 6 til uke 20, kasta opp mer enn jeg gjør denne ganga. Men har fått kvalmestillende denne ganga, det fikk jeg ikke sist. Er like kvalm, men tror det stagger oppkastet en del. Klarer også spise mer variert denne ganga, så føler meg ikke så vanvittig elendig, selv om jeg ikke har noen energi.

Husker jeg gikk inn i uke 12 og kasta opp det siste jeg hadde klart å holde på; appelsiner. Har ikke spist det siden :P

Men-det vanlige er jo at det dabber av rundt uke 12, så jeg krysser fingrene for at du slipper å være dårlig så mye lengre. Klem fra en lei sofasliter her også.

Jeg kastet ikke opp, men var kvalm fra morgen til kveld ( hvem kalte det MORGENKVALME liksom :dontknowlaughing6 ? ).
Den gode nyheten, i mitt tilfelle, var at det bare varte fra uke 6-13.
2. trimesteret var en drøm for meg rett og slett. Litt vondt i bekkenet riktignok, men hverdagene var fine.
Håper det gir seg snart for deg.

Jeg var kvalm men kastet bare opp en gang (fordi jeg ble akutt svimmel), jeg ble bedre fra uke 12 ca :)

Kvalm og dårlig til uke 18 sist svangerskap. Kvalm til uke 11 svangerskapet før der igjenn. Kun dårlig på kveldene i 4 mnd med minstemann å kvalm til 5 mnd med de 2 første;) varierer fra svangerskap til svangerskap:)

Min erfaring er at det går over rundt uke 10-11, men kommer tilbake etter en uke verre enn hva det har vært og varer til rundt uke 14-15.

Kastet opp frem til termin, men det roet seg veldig mellom uke 20-25 og etter det begynte jeg å gå opp i vekt.

Var aldri veldig kvalm, men fra uke 11-12 så følte jeg mer helt vanlig, og hadde til og med perioder der keg skjønte hva den gravidgløden er :happy:

Tusen takk for svar:) Velger å holde motet oppe å håper det gir seg snart.

Jeg kastet opp hele svangerskapet med første, men med andre var det bare fra uke 7-8 til 14.

Sist var jeg dårlig fra uke 6-12.

Sist kastet jeg opp døgnet rundt fra uke 6-12. nå har jeg fått kvalmestillende som hjelper en heil haug. Begynte m kvalmen i uke 4 nå; begynner å bli bedre; men får fortsatt skikkelig kvalme turer. ...

Sist var jeg dårlig fra uke 6 til uke 20, begynte ikke å kaste opp daglig før ca uke 12-13 frem til uke 20, så starten på andre trimester var kanskje det tøffeste for min del. Tror heldigvis det gir seg for de fleste rundt uke 12 :)

Back
Topp