Når ble du gravid etter MA? Håper noen trøster meg

RosaGull

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei
Jeg fikk MA12+3. Fikk tablett så medisinsk utskrapning.
1- når stoppa blødningen?
2- når fikk du mens?
3- når ble du gravid igjen?
 
Hiff det er fryktelig leit, hvordan oppdaget du MA?

Jeg har aldri hatt utskrapning, men har hatt spontanaborter, blødde da i 17 dager og ble gravid igjen før jeg rakk å få mensen. Så mistet jeg den gangen også... da blødde jeg ca like lenge men passet på å vente en mens før vi prøvde igjen. Ble gravid på første forsøk da også og hun er 2 år nå
 
Hadde ma, fikk piller for medisinsk abort 7+5 og stikkpiller ved 8. Ble blødde ei knapp uke. Og ble gravid igjen med det samme. Er i 13.uke nå.

Klemmer sendes din vei og j håper kroppen din fungerer igjen raskt:)
 
Oppdaget MA når jeg var 11+1.Jeg hadde friskt blod kun den dagen jeg tok cytotec. Spottet i flere uker etterpå. Det har nå gått 7 uker og 2 dager, og har fortsatt positiv test (begynner nå å bli svak strek) og har ikke fått tilbake mensen.
 
1. Jeg hadde en MA med piller i uke 9+0 i begynnelsen av november og hadde blødninger og brun utflod i ca. 2 uker før det avtok.
2. Har gått 5 uker, testene har endelig blitt negative, men ingen mens. Forventer ikke å få den tilbake da jeg har pco(s) og har ingen syklus til vanlig.
3. Vi skal i gang igjen med ivf i midten av januar, hadde jeg valgt selv så skulle jeg vært gravid igjen med det samme.
Lykke til og ta vare på hverandre <3
 
Utrolig leit å høre at du har opplevd dette. Stor klem til deg ❤️

Jeg hadde en MA i september 2018, oppdaget tilfeldig. Hadde ingen symptomer på at noe skulle være galt, men hadde en dårlig magefølelsen. Tok en TUL når jeg skulle vært 11+5, og der fant man bare en plommesekk, utvikling trolig stoppet i uke 5 en gang. Hadde kirurgisk abort. Blødde derfor lite i 2 dager og spottet i 3 dager. Første syklus etter abort ble på 24 dager, med en luthealfase på 9 dager.
Hatt 1 mens etterpå og så satt spira helt til termin. Har nå en deilig liten gutt på snart 5 mnd.
Det er økt sjanse for å bli gravid de første syklusene etter en abort.
Håper du blir raskt gravid igjen og at den sitter hele veien ❤️
 
Last edited:
Hei

Jeg kom meg til uke 9 da jeg forsto at her må det være noe galt. Da jeg var på ultralyd så kunne de fortelle at det ikke hadde vært noe liv der siden uke 6. Fikk tabletter og alt ordnet seg selv. Hadde oppfølgningstime og alt var i orden.
Blødde ikke så lenge som jeg kanskje hadde trodd jeg skulle gjøre. Ble gravid igjen etter en runde med vanlig mens. Nå er jeg 8+1. Er nok fortsatt redd for at det samme skal skje igjen. Har vært igjennom 2 SA også i år så føler at nå må det gå veien.
Ønsker deg masse lykke til og gi ikke opp håpet :Heartred
 
Hadde hcg i 7 uker etterpå, men etter det tok det bare 2 uker før jeg var gravid. Håper det går greit med deg etter Ma, lykke til videre :)
 
Takk jenter for svar. Jeg er så deppa men blir glad når jeg ser de fleste av dere har blitt gravide ganske raskt etter.
jeg merker at blødningen har begynt å avta. Så håper jeg mensen kommer snart så jeg kan starte på nytt. Tørr ikke starte med ei gang for legen ba meg vente en mens..
 
Etter MA ventet jeg en mens og prøvde igjen. Spira sitter ☺️ hadde MA i august og har nå termin i begynnelsen av juli ☺️
 
Etter MA ventet jeg en mens og prøvde igjen. Spira sitter ☺️ hadde MA i august og har nå termin i begynnelsen av juli ☺️
Åå gratulerer masse. Blir så glad når jeg hører at folk blir gravide ganske raskt etter.
 
Hiff det er fryktelig leit, hvordan oppdaget du MA?

Var på kontroll og de fant ut av at fosteret hadde dødt 12+5. Jeg har aldri hatt utskrapning, men har hatt spontanaborter, blødde da i 17 dager og ble gravid igjen før jeg rakk å få mensen. Så mistet jeg den gangen også... da blødde jeg ca like lenge men passet på å vente en mens før vi prøvde igjen. Ble gravid på første forsøk da også og hun er 2 år nå
Tusen takk for svar. Sitter i samme dilemma nå. Vet ikke om jeg skal vente en mens eller ikke :( men jeg hadde utskrapning da.
Veldig glad på dine vegenr ❤️
 
Last edited:
Hadde ma, fikk piller for medisinsk abort 7+5 og stikkpiller ved 8. Ble blødde ei knapp uke. Og ble gravid igjen med det samme. Er i 13.uke nå.

Klemmer sendes din vei og j håper kroppen din fungerer igjen raskt:)
Tusen takk for svar.. Vet ikke om jeg skal vente en mens eller ikke :( men jeg hadde utskrapning da.
Veldig glad på dine vegner og håper det går bra med deg ❤️
 
Oppdaget MA når jeg var 11+1.Jeg hadde friskt blod kun den dagen jeg tok cytotec. Spottet i flere uker etterpå. Det har nå gått 7 uker og 2 dager, og har fortsatt positiv test (begynner nå å bli svak strek) og har ikke fått tilbake mensen.
Uf da. Håper du får mensen tilbake snart ❤️
 
1. Jeg hadde en MA med piller i uke 9+0 i begynnelsen av november og hadde blødninger og brun utflod i ca. 2 uker før det avtok.
2. Har gått 5 uker, testene har endelig blitt negative, men ingen mens. Forventer ikke å få den tilbake da jeg har pco(s) og har ingen syklus til vanlig.
3. Vi skal i gang igjen med ivf i midten av januar, hadde jeg valgt selv så skulle jeg vært gravid igjen med det samme.
Lykke til og ta vare på hverandre <3
Tusen takk for svar. Masse lykke til ❤️
 
Hei

Jeg kom meg til uke 9 da jeg forsto at her må det være noe galt. Da jeg var på ultralyd så kunne de fortelle at det ikke hadde vært noe liv der siden uke 6. Fikk tabletter og alt ordnet seg selv. Hadde oppfølgningstime og alt var i orden.
Blødde ikke så lenge som jeg kanskje hadde trodd jeg skulle gjøre. Ble gravid igjen etter en runde med vanlig mens. Nå er jeg 8+1. Er nok fortsatt redd for at det samme skal skje igjen. Har vært igjennom 2 SA også i år så føler at nå må det gå veien.
Ønsker deg masse lykke til og gi ikke opp håpet :Heartred
Tusen takk for svar. Sitter i dilemma nå. Vet ikke om jeg skal vente en mens eller ikke :( men jeg hadde utskrapning da.
Veldig glad på dine vegner ❤️
 
Hadde hcg i 7 uker etterpå, men etter det tok det bare 2 uker før jeg var gravid. Håper det går greit med deg etter Ma, lykke til videre :)
Så godt å høre. Hvordan gikk graviditeten?
Tusen takk for svar. Sitter i dilemma nå. Vet ikke om jeg skal vente en mens eller ikke :( men jeg hadde utskrapning da.
Veldig glad på dine vegner ❤️
 
Så godt å høre. Hvordan gikk graviditeten?
Tusen takk for svar. Sitter i dilemma nå. Vet ikke om jeg skal vente en mens eller ikke :( men jeg hadde utskrapning da.
Veldig glad på dine vegner ❤️

Jeg hadde ventet 1 mens! Ihvertfall ved utskrapning
 
Uf da. Håper du får mensen tilbake snart ❤️

Takk :Heartred Var til legen igjen i dag for å ta enda en blodprøve, for å se om verdiene fortsetter å gå nedover. Hcg var på 90 den 26.11, men får fortsatt positive tester.
 
Back
Topp