Når ble ditt barn periodevis utilpass?

Maiken2014

Forelsket i forumet
Snuppa er i dag 15 dager og vi har ennå til gode å ha gråtetokter. Hun er generelt veldig rolig og sover MASSE.

1mann fikk kolikk dag 9. Han hadde også KISS. Dette varte i drøye tre mnd. Hovedgråtingeb var på kvelden, men også utilpasshet om dagen.

2mann var veldig rolig. Dog er minstemor enda roligere. Minnes vagt at hun kunne kåken litt om kvelden, men ikke mye og husker ikke fra når.

De to eldste er snaue åtte og drøye seks år. Leeeenge siden med andre ord ;)

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Han var vel rundt 3 uker da han begynte å bli urolig. Roet seg da han bikket 5 uker :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ikke merket noe enda..*bank i bordet* er i mnd på søndag. Litt så jeg er bekymret for om han er frisk eller sånn da han er veldig rolig sindig kar..

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har ei rolig frøken, gråter kun når hun er sulten eller blir liggende lenge alene...hun er mye våken og følger med, og stort sett blid og fornøyd, så tror nok bare vi er veldig heldig. Hu er 2 mnd nå i dag..

Her startet det rett før 2 ukers alder med utrøstelig skriking døgnet rundt. Gikk til kiropraktor uke 3 og fikk påvist Kiss, låsning i nakke. Urolighetene ga seg etter 2. Behandling ca. 4 uker gammel. Han er nå 6 uker og rolig liten gutt :)

Var vell rundt dag 10 eller noe, mellom 2-3 uker

Urolighetene hos oss startet når han var rett over 5 uker. Han er nå 8 uker og tiden fra nyfødt til urolighetene startet var preget av søvn hele døgnet. Det snudde fort for å si det slik. :( håper du slipper det. For det er ikke no arti når en ikke finner ut av hva som plager de små... :(

Jeg husket ikke når det startet hos henne, men hun har låsning i nakken. Jeg har vært til behandling siden hu var 3 uker, men det sitter ennå godt. Hu griner veldig mye, og er bare god og blid i et par korte perioder iløpet av døgnet :( hu er 9 uker nå.

Her startet det for når han var litt over tre uker! Han er 1 mnd i morra! Tenkte å ta meg en tur til kiropraktor med han! Har spenner seg mye bakover og størjer ved puppen :(
Han sliter med ett eller annet stakkars , sove skal han i hvertfall ikke! Kjemper alt han kan i mot!

Her startet det for når han var litt over tre uker! Han er 1 mnd i morra! Tenkte å ta meg en tur til kiropraktor med han! Har spenner seg mye bakover og størjer ved puppen :(
Han sliter med ett eller annet stakkars , sove skal han i hvertfall ikke! Kjemper alt han kan i mot!

Kjenner meg veldig igjen. Jeg går til manuellterapeut med frøkna her pga det samme. Spenninger og låsninger i nakke og rygg. Nå klarer hun endelig å drikke uten store problemer, men vi har enda mye å jobbe med... dårlig søvn har hun også. Håper på snare bedringer med våre små :)

Kjenner meg veldig igjen. Jeg går til manuellterapeut med frøkna her pga det samme. Spenninger og låsninger i nakke og rygg. Nå klarer hun endelig å drikke uten store problemer, men vi har enda mye å jobbe med... dårlig søvn har hun også. Håper på snare bedringer med våre små :)

Ringte til manuellteraputen i stad og ho har selvfølgelig ferie :( så da må vi bare vente! Frustrende når det står på!
Ja krysse fingra for at de små blir bedre snart! Alt blir en ond sirkel med dårlig søvn for oss begge :(

Har du fått noen øvelser som skal hjelpe eller?

Ja, mange, bl.a å "pakke" henne inn når vi går rundt med henne, krølle henne sammen rett og slett, og passe på at hodet er sentrert. Men er frustrerende når det ikke ser ut til å hjelpe noe, hun spenner seg fortsatt masse, men manuellterapeuten ser bedringer jeg ikke ser. Men hun ser også at hun fortsatt er helt låst.

Ammingen er den forbedringen jeg kan se selv. Nå spenner hun seg ikke bort fra brystet lenger.

Jeg hadde ikke melk i starten, så hun var så sulten, så ikke rart det var mye skriking tidlig! Hører fra henne nå når hun er sulten, vondt i magen og overtrøtt, så kan ikke klage nå, selv om til tider så blir en sliten :P

Takk for svar dere :). Nå er snuppa 3 uker (i dag) og er fortsatt line rolig. Litt mer våken når hun er våken, men sover mye. Kan presse litt i perioder, men det er ingen hyling som medfølger. Eneste gangene hun kan gråte bittelitt er hvis hun er overtrøtt. Gråten kan imidlertid alltid stanses :)

Advarsel! Telefontasting, kan forekomme skrivefeil.

Back
Topp