Når ble din mens regelmessig etter fødsel?

Kalinnea

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Marsboerne 2023
Jeg fødte mitt barn nr 3, 13.03.23 og fikk en blødning som varte i 8 dager fra 24. juli. Siden har jeg ikke hatt mensen igjen, og er nå på dag 45. Har tatt gtest fordi vi hadde ubeskyttet samleie for 12 dager siden, og jeg har spottet litt på papiret 2 og 8 dager etter dette, men testen var negativ i dag ihvertfall.

Jeg har vært gravid 5 ganger siden januar 2018, fått 3 barn og mistet to i MA og SA. Etter de tidligere fødslene har jeg fått igjen mensen 3 mnd og 7 mnd etter fødsel og de første syklusene var også ujevne, men da var det snakk om 32-34 dager mellom mensen, ikke over 40. Og etter å ha mistet i MA/SA ble mensen jevn ganske raskt (ikke at jeg rakk å ha mer enn to sykluser mellom svangerskapene da, hehe).

Andre som har hatt like lange sykluser etter fødsel? Hvor lang tid gikk det før syklusen ble jevn igjen?

Vel, det tok rundt 18 mnd å få igjen mens etter de to første fødslene, etter den tredje så fikk jeg satt inn spiral før jeg fikk den igjen (altså, rundt halvannet år etter fødsel...) så jeg har ikke sett noe til den siden (og yngste er snart 8 år gammel, jeg er på min andre spiral etter henne)

Jeg var aldri god på regelmessige sykluser før heller da.

Mensen har kommet igjen etter 4-5 mnd med alle tre og hvert stabil med det samme . Like stabil etter MA også , hvor mensen kom tilbake ca 28 dager .

Fikk første blødning 5-6 mnd etter fødsel, husker ikke helt. Baby er 10 mnd om en uke og de siste gangene har det stabilisert seg mtp hvor lang syklusen er.

Back
Topp