Når ble det bedre?

Soskenjakten

Elsker forumet
En del som har kommet over kneika til 12uker nå ser jeg!

Når fikk dere litt mer energi og kvalmen letta? Noen som sliter enda etter uke 12? Letta det litt før eller etter? For de som har vært plaget med det da :)

Sist var jeg enda plaget til uke 14. Denne gangen begynte det å lette rundt uke 10, men har tilbakefall av og til. Hjelper vel litt at ferien har startet også ;)

Her har det lettet litt de siste dagene. Er 9+0 i dag

Her lettet det for ca to uker siden, nå har jeg fått uvi som må behandles, og jeg blir skikkelig kvalm av tablettene :/

Er 13+0 i dag. Kvalmen har blitt betraktelig mye bedre de siste ukene, men med noen tilbakefall. Men formen er enda slapp og sliten og trøtt! :( Og hodepine og ryggplager har kommet for fullt.. Så får ikke gjort så mye som jeg har lyst til å gjøre :(

12+6 idag og kvalmen er der fortsatt. Var der til uke 17 sist gang. Er såååå lei:(

Jeg er 13+5 og fortsatt litt trøtt, men ble plaga meg kvalme i uke 11. Den kommer å går litt nå også, men ikke sånn at jeg ligger rett ut :)

12+5 idag.. forsatt trøtt men energien begynnte å komme tilbake forrige uke :) stigende kurve der iallefall! Ellers er jeg like kvalm føler jeg :/ kommer i bølger og er slitsomt...

Jeg har en sønn på 15 mnd, men svarer for det. ;)
For meg lettet hyperemesisen rundt uke 17/18, men formen var dårlig hele svangerskapet.

Få sjekket blodtrykket hvis du fortsatt er i dårlig form i andre trimester, og ta blodprøver.
Lavt jernnivå, B12 og andre ting kan gjøre en slapp og sliten.

Ryggplager kan bedres hos fysioterapeut, så få en henvisning hos legen!
Det er gratis i svangerskapet!

Her ble det bedre rundt uke 11 :) Men nå var ikke jeg veldig plaget med verken kvalme eller trøtthet :)

Her ble det bedre da jeg bikka 11 uker for noen dager siden, er nesten ikke kvalm lengre :) Trøtt har jeg ikke vært så langt.

Jeg har mest ikke vært kvalm, kun veldig trøtt.. Men de siste to ukene har kvalmen bare økt og nå spyr jeg/brekker jeg meg mye hver dag!! Er 11+4, så trodde jeg hadde sluppet kvalmen nå :(

For meg gikk det fint lenge, men har stort sett liggi på sofaen/badegulvet de siste to ukene.. :( er 11+2 i dag, og hatt noen gode dager, men formen er ikke på topp!

Er enda trøtt. På ettermiddagen klarer jeg ikke å holde meg våken, har en powernap da. Men nå klarer jeg godt å være 100% på jobb, det har jeg ikke klart før. Men for uten om den trettheten på ettermiddagen er jeg i veldig god form. Kvalmen gav seg ca uke 10.

Her lettet det for ca to uker siden, nå har jeg fått uvi som må behandles, og jeg blir skikkelig kvalm av tablettene :/
Hvilken medisin fikk du? Startet selv på selexid kur i går å har vært kvalm å kasta opp i hele dag spesiellt etter hver tablett jeg har tatt :/

Hvilken medisin fikk du? Startet selv på selexid kur i går å har vært kvalm å kasta opp i hele dag spesiellt etter hver tablett jeg har tatt :/
Fourantin eller noe i den duren. Selexid er umulig å få i meg uten å kaste opp, så den unngår jeg så langt det går

Jeg er i grunn ferdig med den verste kvalmen, og jeg er vel 11+5. Men uggenheten og ikke minst trøttheten, er altoppslukende.

De to forrige graviditetene var jeg 100% sykemeldt pga voldsom kvalme. Nå er jeg 50% fordi jeg er utkjørt. 100% sykmelding og kvalme frister faktisk mer enn å pine seg på jobb hver dag :(

Back
Topp