Når ble dere naturlig gravid etter det hadde gått 1 år ?

Vi har nå prøvd i 13 sykluser begynner på den 14. Vert til sjekk alt er bra så kor er babyen ?

lurer på kor mange her inne som ble naturlig gravid etter det hadde gått 1 år , og kor lang tid dere isåfall brukte før det satt ? :)

2 år og 9 mnd to det.. Håper virkelig spiren sitter hele veien nå :Heartred
 
Ingenting galt med noen av oss, tok et halvt år (7pp) med første, og over et år (16pp) med spira som satt nå.
Ingen streifere eller annet i mellomtiden.
Prøvd masse kjerringråd, ingenting som fungerte.
 
Dytter denne så flere kan komme med sine solskinnshistorier, eg går nå inn i pp15 og håper inderlig at dette er mnd !! Kroppen kjennes bra så har en gooood følelse :D
 
Last edited:
Her tok det 37 PP før det satt for første gang. Ingenting galt med oss så aner ikke hvorfor det tok så mange år - uflaks har jeg fått høre :wtf: er 29+2 nå så det begynner å nærme seg termin :D
 
Første spire tok kun 3 PP, men den endte i MA. Deretter tok det nøyaktig 1 år før jeg ble gravid igjen (dessverre ny MA). Ble gravid på rappen uten mens, men også den i MA. 6 mnd senere ble vi gravide på nytt, og den gangen satt den helt til termin! (Vi brukte hormonstøtte og blodfortynnende, men vet jo ikke om det cmvar utslagsgivende).

Her hjerteformet livmor, som kan være årsak til at jeg mister. Har mistet en gang til etter første barn.
 
Last edited:
Når jeg prøvde på andremann bestemte jeg meg for å slutte prøvingen etter 1år for å søke skole..så skulle begynne på piller, men mens uteble istedet og han blir 14 nå i sommer:D
 
Her tok det 3 år, så skjedde det plutselig ❤️
 
Vi brukte 3.5 år på å bli gravide med første. Da drev jeg ikke med temping, EL-tester osv, men loggført mensen, når jeg trodde jeg hadde EL og når vi hadde samleie.

Etter at første ble født oktober 2018 ble jeg gravid ved et "uhell" etter bare 7 mnd, men mistet i MA i uke 9. Ble gravid igjen to mnd etter det, i oktober i fjor, men det ble kjemisk.
Ble gravid atter to mnd etter det igjen, og er nå 33+3 på vei med lillesøster :)

Vi har aldri sjekket om noe er galt hos en av oss, eller begge. Men siden jeg ble gravid 3 ganger på ni mnd etter første fødsel, så vil jeg tippe det ikke er noe i veien egentlig, hehe. Hadde bare uflaks hver måned de 3. 5 årene før det klaffet.

Så det kan ta litt tid, men jeg håper virkelig de fleste slipper å gå så lenge som oss før spira sitter.
 
Vi har nå prøvd i 13 sykluser begynner på den 14. Vert til sjekk alt er bra så kor er babyen ?

lurer på kor mange her inne som ble naturlig gravid etter det hadde gått 1 år , og kor lang tid dere isåfall brukte før det satt ? :)
Vi sjekket at alt var i orden med oss og det tok 2 år før vi plutselig var gravide. da prøvde vi å ikke stresse og tenke for mye på det det siste halve året. Jordmor og lege sa hele tiden, bare slapp av og prøv. 1-2 år er vanlig.
 
Vi har prøvd siden november 2019. Hadde tidlig SA i februar, og krysser fingrene for at nå er måneden inne. Men kjenner at jeg begynner å bli utålmodig siden det snart har gått et år med prøving.. men etter alle de postive historien i denne tråden har jeg troa
:Heartbigred
 
Dytter igjen! Er i pp22, venter på om spiren har sotte med IUI eller om vi må ta fleire forsøk. Er det noen andre historier ? Blir virkelig trøsta av å se alle som får det til på egenhånd etter 1-3 år.
 
Vi prøvde i 2 år før jeg ble gravid første gang, men fikk da noe hormonstøtte etter utredning av begge som ikke viste noe galt. Etter første svangerskap har jeg derimot ikke hatt problemer med å bli gravid, nr 2 kom uten at vi prøvde, nr 3 ble jeg gravid på 3 pp(men mistet i MA) og er nå gravid for 4.gang og ble denne gangen gravid på 1 pp. Kroppen min måtte tydeligvis vekkes:joyful:
 
Vi prøvde i 2 år før jeg ble gravid første gang, men fikk da noe hormonstøtte etter utredning av begge som ikke viste noe galt. Etter første svangerskap har jeg derimot ikke hatt problemer med å bli gravid, nr 2 kom uten at vi prøvde, nr 3 ble jeg gravid på 3 pp(men mistet i MA) og er nå gravid for 4.gang og ble denne gangen gravid på 1 pp. Kroppen min måtte tydeligvis vekkes:joyful:

Det er så rart det der. Har også lest om mange andre som har slitt veldig med å få første og som etter det har fått flere enten raskt eller naturlig. Akkurat som kroppen må vekkes, som du skriver :wideyed:
 
Dytter igjen! Er i pp22, venter på om spiren har sotte med IUI eller om vi må ta fleire forsøk. Er det noen andre historier ? Blir virkelig trøsta av å se alle som får det til på egenhånd etter 1-3 år.

Leste gjennom tråden her i dag og syns også det var veldig fint å lese. Er selv i PP13, men det er vanskelig å holde motet oppe når man aldri får positiv test. Statistisk sett er det jo flere som får det til naturlig etter lang tids prøving og det er godt å få hørt direkte fra andre langtidsprøvere som etterhvert har lykkes :Heartblue

Håper IUI fungerer for dere og at dere snart får deres etterlengtede spire :cat:
 
Leste gjennom tråden her i dag og syns også det var veldig fint å lese. Er selv i PP13, men det er vanskelig å holde motet oppe når man aldri får positiv test. Statistisk sett er det jo flere som får det til naturlig etter lang tids prøving og det er godt å få hørt direkte fra andre langtidsprøvere som etterhvert har lykkes :Heartblue

Håper IUI fungerer for dere og at dere snart får deres etterlengtede spire :cat:

tusen takk ! :D samme for dere :Heartred:Heartred

ja eg liker denne tråden godt ! Er så motiverene å lese solskinnshistorier :love7
 
Vi prøvde i 2 år før jeg ble gravid første gang, men fikk da noe hormonstøtte etter utredning av begge som ikke viste noe galt. Etter første svangerskap har jeg derimot ikke hatt problemer med å bli gravid, nr 2 kom uten at vi prøvde, nr 3 ble jeg gravid på 3 pp(men mistet i MA) og er nå gravid for 4.gang og ble denne gangen gravid på 1 pp. Kroppen min måtte tydeligvis vekkes:joyful:

ja det der er rart! Også er det noen som sliter med nr 2-3 . Desse kroppene ! Ahh, men helt fantastisk at det gjekk så lett for dere med de andre :D de to åra blir liksom glemt :p
 
2 mnd med første, andre tok det 4 år (fikk påvist pcos etter vi hadde prøvd i 3 år), nr 3 tok det 1 år og det samme med nr4. Så er veldig spent når det vil gå denne gangen.
 
Jeg har PCO og fikk ikke hjelp fordi jeg var for feit. Mulig var også egglederne tette hvorpå hun ikke klarte å få åpnet dem da noen andre holdt klypen.

Første graviditet tok 15 år. Og engelen vår kom ut i uke 20. Helt på egen maskin. Flott gutt som gikk bort fordi navlestrengen ikke gav nok næring til en voksende gutt.

Andre gang tok bare 2-3 måneder etter at vi mistet engelen. Også helt på egen maskin. Han klamret seg fast og ligger nå i sengen og sover.

Men nå sitter jeg her for tredje gang å føler igjen at det tar for alltid.
 
Back
Topp