Når ble dere naturlig gravid etter det hadde gått 1 år ?

Ønskerbarn24

Gift med forumet
September To Remember
Novemberlykke2024❤️
Vi har nå prøvd i 13 sykluser begynner på den 14. Vert til sjekk alt er bra så kor er babyen ?

lurer på kor mange her inne som ble naturlig gravid etter det hadde gått 1 år , og kor lang tid dere isåfall brukte før det satt ? :)
 
Vi har nå prøvd i 13 sykluser begynner på den 14. Vert til sjekk alt er bra så kor er babyen ?

lurer på kor mange her inne som ble naturlig gravid etter det hadde gått 1 år , og kor lang tid dere isåfall brukte før det satt ? :)

og om dere har noe spesielt som gjorde til at det tok litt tid, for eks. Nedsatt sperm kvalitet , endometriose , pcos eller at alt var fint :)
 
Nei desverre, vi ikke tidlig beskjed om t vi ikke hadde sjans naturlig. Jeg mangler en eggleder og den andre er ødelagt, mye mulig pga endometriose. Viste seg også at mannen hadde ekstremt dårlige svømmere, så da var håpet ihvertfall tapt for naturlig prøving :p
Ble gravid på 2 av 3 innsett med ivf, de to jeg ble gravid med var icsi, den ene gikk bort i MA og vi har fått ett barn.
 
Jeg fikk beskjed om mulig pco, ellers var alt fint. Ble gravid i pp19 med den vi prøvde på da, og ble overraskende gravid på første "forsøk" ( vi prøvde ikke, hadde hatt en mens etter fødsel og ble gravid den ene gangen vi hadde sex) neste gang.
 
Jeg fikk beskjed om mulig pco, ellers var alt fint. Ble gravid i pp19 med den vi prøvde på da, og ble overraskende gravid på første "forsøk" ( vi prøvde ikke, hadde hatt en mens etter fødsel og ble gravid den ene gangen vi hadde sex) neste gang.

takk for svar ! Det gir meg håp , kanskje eg blir innen 6 mnd da :Heartred
 
Ingenting galt med noen av oss. Ble gravid for første gang i pp15, men var bare kjemisk. Ble gravid igjen i pp16 og fikk ei jente. Hadde da prøvd 1,5 år pga. litt lengre sykluser :)

Nå tok det 6mnd :)
 
Ingenting galt med noen av oss. Ble gravid for første gang i pp15, men var bare kjemisk. Ble gravid igjen i pp16 og fikk ei jente. Hadde da prøvd 1,5 år pga. litt lengre sykluser :)

Nå tok det 6mnd :)

tusen takk for at du deler :D godt å vite at det er flere som bruker litt tid , men blir til slutt naturlig :Heartred
 
2 år på førstemann og akkurat 1 år på andremann. Spent på nummer 3 nå :):rolleyes:
 
Vi forsøkte i 2,5 år før lille jenta vår ble til med IVF. Ingenting i veien med noen av oss, vi bare fikk det ikke til. Klaffet på første forsøk med IVF, så kan tydeligvis bli gravid:D
 
Vi forsøkte i 2,5 år før lille jenta vår ble til med IVF. Ingenting i veien med noen av oss, vi bare fikk det ikke til. Klaffet på første forsøk med IVF, så kan tydeligvis bli gravid:D

så herlig at det klaffet på første ivf :D
 
Last edited:
Eldste til 18 mnd. Når jeg ventet på mens for å starte på pergo så kom ikke mensen men positiv test.
Mellomste kom etter 8 peøvesykluser og minstemor tok lang tid og mange kurer med hormoner (pergo først deretter lertozol) så vi har hatt litt alle varianter
 
Eldste til 18 mnd. Når jeg ventet på mens for å starte på pergo så kom ikke mensen men positiv test.
Mellomste kom etter 8 peøvesykluser og minstemor tok lang tid og mange kurer med hormoner (pergo først deretter lertozol) så vi har hatt litt alle varianter

Men babyene kom til slutt og det gir meg så stor glede å høre ! Takk for at du deler :D :Heartred nå tar eg fatt på pp 14 med nytt mot :Heartpink
 
Her viste alle tester at alt var fint, men litt tynn slimhinne innimellom. Det tok litt over to år fra jeg sluttet på pillen, men det var ikke prøving alle månedene grunnet reising i forrige jobb. Byttet jobb i november 2019 og tenkte vi prøve IVF etter å ha jobbet der en stund. Men plutselig satt spiren i januar. Tenkte ikke på at jeg kunne bli gravid engang, men når mensen var fire dager forsinket tok jeg en test. 17+1 nå og fortsatt uvirkelig at det har gått naturlig :)
 
Her viste alle tester at alt var fint, men litt tynn slimhinne innimellom. Det tok litt over to år fra jeg sluttet på pillen, men det var ikke prøving alle månedene grunnet reising i forrige jobb. Byttet jobb i november 2019 og tenkte vi prøve IVF etter å ha jobbet der en stund. Men plutselig satt spiren i januar. Tenkte ikke på at jeg kunne bli gravid engang, men når mensen var fire dager forsinket tok jeg en test. 17+1 nå og fortsatt uvirkelig at det har gått naturlig :)


Ååå så fantastisk ! Gratulere med spire :D eg har stor tru på at spira vil sitte her også til slutt ! :D
 
♡ Friske begge to, og det ble endelig i pp14 - nå i februar :) Ikke gi opp!! Og ja, det er enkelt å si, men bare vent og se :Heartbigred hang in there :notworthy
 
Ingenting galt med noen av oss, men jeg har ustabile sykluser. Ble gravid pp13 med nr1. Nr 2 ble til på andre syklus etter fødsel. Nr 3 ble vanskelig igjen. Fikk Letrozol etter pp12 og ble gravid i pp13. Masse lykke til :Heartpink
 
♡ Friske begge to, og det ble endelig i pp14 - nå i februar :) Ikke gi opp!! Og ja, det er enkelt å si, men bare vent og se :Heartbigred hang in there :notworthy


Wee så herlig :D:D:D gratulere og takk for at du gir meg stort håp:Heartbigred:Heartbigred
 
Vi brukte to år og var gjennom et mislykket IVF-forsøk før vi plutselig fikk tidenes julegave og tidenes sjokk med positiv test, og sitter her i uke 21 nå. Klaffer altså i PP20 da, brukte jo litt tid på IVF. Er så glad det klaffet naturlig, da vet vi at det går an :) Vet hvor vanskelig det er når det ikke klaffer, håper det snart er deres tur! :Heartred
 
Etter slutt på p-piller gikk d 11 måneder før d klaffet med jenta vår som er 10 år nå. Har siden hun ble født ikke brukt noen form for prevensjon og enda har ikke det klaffet med nr 2 :(

Er plaget med lange sykluser, der jeg gjerne har blødninger i flere uker og bare noen dager opphold før det startet på nytt med blødning i flere uker. Har vært ut og inn fra sykehus, prøver, undersøkelser med og uten narkose. Pr nå er jeg satt på femar kur i gjennom 3 sykluser, er nå ferdig med runde 2 og har enda ikke fått TR og ingen positive tester.

Femar går iallefall funket for å få eggløsning ifølge eggløsningstestene. Håper snart spiren sitter.
 
Back
Topp