Når ble de bilsyke ?

Babydilla123

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Har en liten en på 6 mnd som har helt siden fødsel HATET og kjøre bil. Han HYLER og vi må stoppe hele tiden vugge.. Begynner lure på om han kanskje blir kvalm? Da det som regel er litt utover i bilturen det starter. Jeg var helt ekstremt bilsyk som liten.

Dere med bilsyke barn, når begynte dere oppleve at de var bilsyke?

Eldste har det gått bra med.

Frøkna har blitt det nå, på lengre turer. Hun er 3.5 år nå

Kan det være fordi han synes det er kjedelig å sitte fastspent?

Hvilken type sete sitter han i?

Eldste har det gått bra med.

Frøkna har blitt det nå, på lengre turer. Hun er 3.5 år nå

Kan det være fordi han synes det er kjedelig å sitte fastspent?

Hvilken type sete sitter han i?

Han sitter i Maxi cosi pebble :) ja, det er nok noe med det også, vil helst være på mammas fang med nærhet. Sitter bak med han men hjelper ingenting :/

Har en liten en på 6 mnd som har helt siden fødsel HATET og kjøre bil. Han HYLER og vi må stoppe hele tiden vugge.. Begynner lure på om han kanskje blir kvalm? Da det som regel er litt utover i bilturen det starter. Jeg var helt ekstremt bilsyk som liten.

Dere med bilsyke barn, når begynte dere oppleve at de var bilsyke?

Min gutt hatet å kjøre bil, han begynte og å hyle.. Å kjøre bil var noe herk...
Men så plutselig var det greit, da var han rundt syv måneder. Jeg tror han kjedet seg noe voldsomt, for etter at han fikk ha en leke og det at han endelig klarte å se litt ut vindu, gjorde alt bedre :-)

Er det pga bilsyke ville han nok kastet opp også. Ikke alle barn liker å kjøre bil rett å slett. Hadde en liten periode med minsten her også, men gikk fort over:)

Er når barnet blir i 2 års alder det er vanligere at de kan bli bilsyke:)

"Babyer blir sjelden bilsyke. Det begynner vanligvis i toårsalderen. Reisesyke er et resultat av at hjernen mottar forvirrende beskjeder. For eksempel kan øynene se et bilsete som står stille samtidig som det ser landskapet som farer forbi utenfor bilen. Ha plastposer eller -bokser klare i tilfelle barnet kaster opp. Hvis kvalmen blir svært ubehagelig, bør du stanse bilen og få barnet til å ligge stille med lukkede øyne."

Søkte på bilsyke hos baby, dette står det på familieverden sin side;)

Hun var litt over året. Hun er ekstremt bilsyk, og da hun satt bakovervendt kastet hun opp innen fem minutter . Satt man bak med henne klarte hun seg litt lenger (10-15 min). Var aldri gråt, kun oppkast.

Hun var litt over året. Hun er ekstremt bilsyk, og da hun satt bakovervendt kastet hun opp innen fem minutter . Satt man bak med henne klarte hun seg litt lenger (10-15 min). Var aldri gråt, kun oppkast.

Jenta mi begynte vel i 4-5 års alder.

Guten skreik då vi kjørte bil få han var fødd og til han bytta til sete nr 2 då han var rundt 10 mnd. Då blei det plutselig ok å kjøre bil. Han har aldri vore bilsjuk, kan lese bøker i timesvis på biltur no (10 år).

Vet mange mener småbarn ikke kan bli bilsyke før de nærmer seg 2 år, men min lille begynte å kaste opp på turer på 15 min da hun var 11-12 mnd. Og det var neste hver gang vi kjørte. Men om de blir bilsyke så kaster de som oftest opp og. Så de kan bli bilsyke ganske tidlig.

Back
Topp