Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tror det er derfor man ikke får time tidligere hos min legeBlodprøver er ikke vits i å ta før uke 12-16. Laben vil ikke analysere den blodprøven for erytrocyttene til fosteret er ikke modne nok til å danne antistoffene før etter uke 12. Du får gjerne tatt prøven, men som sagt, laben vil ikke analysere akkurat den prøven om de får den for tidlig.![]()
Her er retningslinjene at blodprøvene skal tas mellom uke 8 og 12, så er nok forskjell på når de analyserer dem virker det som.Blodprøver er ikke vits i å ta før uke 12-16. Laben vil ikke analysere den blodprøven for erytrocyttene til fosteret er ikke modne nok til å danne antistoffene før etter uke 12. Du får gjerne tatt prøven, men som sagt, laben vil ikke analysere akkurat den prøven om de får den for tidlig.![]()
Men du vil jo uansett ikke få svar på screeningen da, siden fosteret ikke danner erytrocyttene før etter uke 12?Her er retningslinjene at blodprøvene skal tas mellom uke 8 og 12, så er nok forskjell på når de analyserer dem virker det som.
Dette var ihvertfall de nye retningslinjene min jordmor har fått.
I 2014 tok jeg dem i uke 6.
Men du vil jo uansett ikke få svar på screeningen da, siden fosteret ikke danner erytrocyttene før etter uke 12?
Snodig at det er ulik praksis da når det er sånn retningslinjene er. Men er vel kanskje unødvendig for de som er rh+ jaAner ikke hva man får jeg. Syns bare det er så rart det er så forskjell...
Skal til legen nå straks da, så tenkte å høre hva han sier.
Jordmor sier det kun holder med den ene så lenge man er rh+, så får vi se om legen mener noe annet
Men på papirerne til jm fra sykehuset stod det tydelig 8-12
Veldig snodig.Snodig at det er ulik praksis da når det er sånn retningslinjene er. Men er vel kanskje unødvendig for de som er rh+ ja![]()