Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvor mange uker er du?Får følge litt med denne tråden. Det er min første gang og jeg føler meg litt lost. Var hos lege i siste uke og leverte inn urinprøve som var positiv. Fastlegen min hadde ferie så jeg følte ikke helt at jeg fik nok opplysninger om neste skritt. Skal jeg vente til sykehuset kontakter meg? (Jeg er 39 år så jeg tror jeg skal få noe mer oppfølging). Dere som har vært igjennom dette før, hvordan funkerer dette?
Hvor mange uker er du?
Håper noen kan svare degMellom 5 og 6 uker tror jeg. Er litt usikker når jeg hadde mensen sist.
Den første svangerskapskontrollen er mellom 8-12 uker. Da tar man blodprøver, henvises til ordinær ultralyd, måler vekt, blodtrykk og leverer urinprøve.
Det er alltid noen som ønsker å prate med en lege eller jordmor før, men det er ingen poeng og ha den første svangerskapskontrollen i f.eks uke 6-7 pga blodprøvene som skal tas ca mellom 8-12 uker
Takk for svar og nyttig informasjonDen første svangerskapskontrollen er mellom 8-12 uker. Da tar man blodprøver, henvises til ordinær ultralyd, måler vekt, blodtrykk og leverer urinprøve.
Det er alltid noen som ønsker å prate med en lege eller jordmor før, men det er ingen poeng og ha den første svangerskapskontrollen i f.eks uke 6-7 pga blodprøvene som skal tas ca mellom 8-12 uker
Takk for svar Men bestiller jeg selv til første svangerskapskontrol? Eller kommer de til å sende time til meg?
Du må kontakte legesenteret og bestille time selv
Flott da kontakter jeg legen, jeg har sikkert misforstått legen, trodde hun hadde sent til sykehuset og at de skulle sende time til meg
Det må du kjenne på selv. Mulig du må tilbake i uke 10/12 å ta blodprøver.Da jeg ringte for å bestille time ble jeg ikke spurt om hvor langt jeg var på vei, fikk bare beskjed om å komme 25.8.. Det er uke 7. Er dette for tidlig, slik at jeg bør bytte time?