Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Kom til å tenke på at det er jo ferie for legekontorene også, og tror ferien faller når jeg er 8-12 uker på vei. Er 8 uker 1. juli. Føler det blir så lenge å vente til etter ferien, men er vel ikke så lurt å ta det før man er 8 uker heller?
Jeg har bestilt i dag, og fikk klemt inn en time hos privat gyn når jeg akkurat har rundet sju uker. Jeg sa det ikke var noe stress, men de ville ha meg inn da siden det var siste mulighet før ferien. Ellers tror jeg at det seneste jeg har vært til første legetime i løpet av mine svangerskap er uke 14-15, og da ble det litt stress for å rekke ordinær ul i uke 18 husker jeg, så det er ikke å anbefale å vente så lenge?Men det gikk fint det også?
Ja, vi må huske at det er ferietid snart. Tror nok jeg får ringe legen snart jeg også. Kjedelig å måtte vente helt til august, da er vi jo et stykke på vei, ca 13 uker og da er det snart tid for ordinær UL.
Det er nok ikke dumt å ringe å høre nå nei. Legen gir deg nok time når det passer legen best :) Her i USA vet jeg at det er mange som reiser rett rundt 6 uker til legen og, så det er ikke sikkert du må vente til etter ferien nei :) Her får alle tilbud om tidlig ultralyd, det er visst vanlig å gjøre det på første kontroll her. Jeg slipper no å tenke på at legekontora her har ferie, det finnes ikke her :P Hehe.. Har ikke fellesferier her, så er alltid noen som er på jobb :) Men jeg venter nok med å ringe til etter jeg har fortalt mannen min.
Forrige gang var jeg der i uke 4 og fikk UL i uke 6 (de glemte meg på sykehuset og jeg fikk UL først i uke 13.. )
Nå har jeg ikke bestilt time ennå - ingen tar tlf. så jeg tenkte å stoppe innom legekontoret på vei til sykehuset etterpå :) Det er greit å få ordnet med papirer og søkt om fødeplass, selv om man aldri har noen garanti for at man får føde der man vil (spes. i Oslo) :)
Jeg ville ringt legen så fort jeg fant det ut og kommet inn og tatt en prat - så kan man ta ting derfra.
Lurer på om dere går til lege og jordmor - eller bare en av delene? Har bare vært hos lege før for jeg mistet før jeg jeg liksom kom så langt som til å gå til jordmor. Nå ser jeg at noen kun går til jordmor. Har dere noen tanker om hva som er best?
Jeg ringte når jeg var 5 uker. Jeg ringte fordi det er så lang ventetid for å komme inn. Jeg fikk komme i uke 10 :)
Jeg går til lege første gang og jordmor de andre gangene.