Når bestille time til jm?

Jeg tror jeg kommer til å gå kun til jordmor denne gangen. Bestiller meg nok time til rundt uke 12 :)

Jeg bestilte idag siden jeg vet legen er super opptatt. Så fikk time den 2 september. Har litt lyst til å gå til jordmor denne gangen, gjorde ikke det en eneste gang sist. Så kanskje bytte annenhver gang :)

Gikk kun til jordmor etter første kontroll hos legen sist. Vet det er lite kapasitet hos jordmor her, så tenkte bare ta kontrollene hos legen denne gangen, kanskje høre om en time eller to til jordmor mot slutten evt. Synes det var veldig kjekt å gå til jordmor sist da jeg var førstegangsfødende, så tenker det er bedre at jeg går til lege nå slik at det blir mer ledig hos jordmor for de som trenger det. Vi får se hva jeg ender opp med. Fikk ikke inntrykk av at legen min var så overentusiastisk over svangerskapskontroller den ene gangen jeg gikk til han sist gang :rolleyes:

Hvordan får man bestilt time til jordmor? Må legesenteret man hører til ha jordmor? Eller må man ha henvisning? Litt ny på dette her... :)

Lege og jordmor! Første jordmortime blir 4 september! Men må komme meg til lege nå før 24 august, så jeg får helsekort før vi drar på ferie!

Jeg ringte idag og bestilte time til lege. Så da blir første kontroll der 10. september :) Tenkte jordmor på 2. kontroll. Fikk ingen hos jm sist fordi hun var sykemeldt, så vil prøve nå. Også vil jeg snakke litt med jm om forrige fødsel ihvertfall. Tror det bare er å ringe til helsestasjonen i din kommune for å få time hos jm. Men det er kanskje andre som kan svare bedre på det...

Følges tett opp av sykehuset her, både lege og jordmor :)

JM 2 september og lege 28 aug :) kjøre begge samtidig, men privatpraktiserende jordmor :) Første UL i dag :D

Back
Topp