Når bestille legetime osv

En tråd i 'Juni 2021' startet av Irms91, 3 Okt 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Irms91 Forelsket i forumet JuniJubel2021

Jeg er selvfølgelig veldig tidlig enda 3+4, men lurer på hva dere tenker er normalt for å sette opp time til lege/jordmor etc ? Husker ikke fra de forje svangerskapene :p

2. Hello Elsker forumet JuniJubel2021

Jeg skal på første legetime til onsdag, da er jeg 5+5 :) Gleder meg til å få helsekortet :p Jordmor er ikke før i uke 24, slik jeg forstod de nasjonale retningslinjene. Jeg synes det er veldig lenge til, så kommer nok til å spørre om å treffe henne før det:happy:

3. Duumbo Betatt av forumet JuniJubel2021

Jeg skal på svangerskapskontroll når jeg er 7+4, men jeg sendte melding til legen allerede da jeg var 4+0, så det kan du egentlig bestemme helt selv :)

4. Nelle89 Forelsket i forumet JuniJubel2021

Har spurt legen om å få time i uke 9. Han har sikkelig teite arbeidstider og jeg måtte bytte bort timer på jobb for å i det hele tatt få det til. Spurte om å få celleprøve samtidig men får se om han setter av tid til det - han hadde for liten tid de to andre gangene jeg har spurt om det tidligere.

Jordmor vil jeg kontakte til uka for å høre hva hun anbefaler. Uke 24 er for lenge syns jeg også som andre sier her. Er min andre men fortsatt fint å kunne snakke med noen før halve svangerskapet har gått syns jeg. Uke 12 sirka hadde vært fint.

5. Junijubel Glad i forumet JuniJubel2021

Kontaktet helsestasjon og jordmor da jeg var 4+0, fikk time i niende uke :)

6. Lykkeligmammatilén:) Forelsket i forumet

Jeg kontaktet fastlegen på mandag og bestilte legetime til uke 12 når man skal ta blodprøver og bli henvist til OUL :happy: Tenkte å sende en melding til jordmor neste uke for å få en timeavtale når de tenker det er aktuelt :happy:

7. Irms91 Forelsket i forumet JuniJubel2021

Takk for svar :) satser på rundt uke 8-9 da :joyful:

8. Srh Gift med forumet Sommerfuglene JuniJubel2021

Har legetime 8+6 og jordmortime 11+3 :)

9. Nøtteliten94 Andre møte med forumet

Har bestilt privat TUL i uke 9+4 og sendte melding til jordmor etterpå om at jeg ønsket time hos henne 1-2 dager senere for å svare på spørsmål jeg evt har :)

sist svangerskap gikk jeg kun til legen 3 gangen gjennom hele svangerskapet og ikke til jordmor før i uke 38 (denne var også privat pga vanlig jordmor ikke hadde tid før termin) hadde også 2 timer på sykehuset (1 vanlig og 1 jeg ikke forsto hvorfor legen hadde sendt meg)
    Så denne gangen skal jeg gjøre det riktig :)

10. Hello Elsker forumet JuniJubel2021

Dere som har fått jordmortime før uke 24, er det en spesiell grunn til det, eller har dere bare spurt? :) Kjenner jeg også vil det... :) Bor i Oslo, vet ikke om det praktiseres ulikt?

11. Irms91 Forelsket i forumet JuniJubel2021

Husker jeg har fått jordmor time med de 2 andre svangerskapene før uke 10. Husker at det var der jeg fikk høre hjertelyden for første gang :hilarious: tror det var normalt der jeg kommer fra.

• Liker Liker x 1
  12. Junijubel Glad i forumet JuniJubel2021

Kommer til å ta alle kontrollene hos jordmor fordi jeg trivdes bedre der. Kontaktet helsestasjon og ba om å få en time til første svangerskapskontroll.

Man kan fritt velge om man vil gå til jordmor eller lege, gitt at det er kapasitet, eller om man vil bytte på :)

https://www.helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller/#kontroll-1-uke-6-12

• Informativ Informativ x 2
    • Liker Liker x 1
    • Nyttig Nyttig x 1
  13. Purple85 Flørter med forumet JuniJubel2021

Jeg har bestilt tidlig UL i uke 8+1 og første kontroll hos fastlege i uke 8+4. Jeg har ikke ringt helsestasjonen enda, men enig i at det virker lenge å vente til uke 24. Dere som har fått time på helsestasjonen; ringte dere bare og informerte om graviditeten og så fikk dere tildelt en time?

14. Boom85 Blir kjent med forumet JuniJubel2021

Ringte helsestasjon i forrige uke og spurte om å få en time til første svangerskapskontroll. Fikk time 7+3. Har ogå bestilt TUL 7+2

• Liker Liker x 1
  15. Purple85 Flørter med forumet JuniJubel2021

Takk for svar!☺️

• Liker Liker x 1

Del denne siden