når bestille første legetime ?

lillegull11

Gift med forumet
Februarlykke 2015
Når skal dere ha deres første legetime ? nå har jo jeg mistet 3 ganger det siste året etterhverandre 1 missed og 2 spontan. der jeg bodde før hadde man første legetime når man var 8uker hvor man tok blodprøver å ble henvist til ul .O.l men vett noen har sin først når dem er 12 uker? jeg har jo flyttet for noen måneder siden så vett ikke når dem pleier å ha første her.. hva er vanlig å når skal dere ha første lege kontroll ? tenkte jeg måtte bestille i god tid da han somregel ofte har fullbokka ganske langt frem :)

Jeg er 8+1 i dag og har hatt min første kontroll, men det var bare fordi jeg var inne å be henvist til ul. Hadde nok dratt på første kontroll i uke 8 her, men det er også fordi jeg skal ha ekstra oppfølging. Skal du også ha det kanskje, med din historie tenker jeg..?! :)

Jeg er 8+1 i dag og har hatt min første kontroll, men det var bare fordi jeg var inne å be henvist til ul. Hadde nok dratt på første kontroll i uke 8 her, men det er også fordi jeg skal ha ekstra oppfølging. Skal du også ha det kanskje, med din historie tenker jeg..?! :)
jeg vett ikke Legen min har bare ment at jeg har vært uheldig så vett ikke hva han tenker. men jeg har nå vertfall lyst å få tatt hcg prøver da de alltid har pleid å synke etter hvert.. jeg har jo lyst på en ul å da men spørs om jeg får det da , sist måtte jeg bestiille privat da jeg hadde mistanke om noe var galt men legen ville ikke høre på meg :/ det var da jeg hadde Missed abort ! :/

jeg vett ikke Legen min har bare ment at jeg har vært uheldig så vett ikke hva han tenker. men jeg har nå vertfall lyst å få tatt hcg prøver da de alltid har pleid å synke etter hvert.. jeg har jo lyst på en ul å da men spørs om jeg får det da , sist måtte jeg bestiille privat da jeg hadde mistanke om noe var galt men legen ville ikke høre på meg :/ det var da jeg hadde Missed abort ! :/
Min lege er også litt sånn "jaja.. Det går sikkert bra", så jeg bestille time til en annen lege på kontoret som jeg vet er mer forståelsesfull. Hun henviste meg med en gang til ul og tok alle blodprøvene. Kanskje du kan få time til en annen? Det viktigste er jo å føle seg trygg. Evt gå til jordmor? :)

Min lege er også litt sånn "jaja.. Det går sikkert bra", så jeg bestille time til en annen lege på kontoret som jeg vet er mer forståelsesfull. Hun henviste meg med en gang til ul og tok alle blodprøvene. Kanskje du kan få time til en annen? Det viktigste er jo å føle seg trygg. Evt gå til jordmor? :)
Har heldigvis flyttet å fått ny lege nå så vett ikke hva han tenker men hcg prøve vil jeg Vertfall ta allikevel :) kanskje ringe han å høre men tror kanskje jeg bestiller time til jeg er 8 uker :)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Har heldigvis flyttet å fått ny lege nå så vett ikke hva han tenker men hcg prøve vil jeg Vertfall ta allikevel :) kanskje ringe han å høre men tror kanskje jeg bestiller time til jeg er 8 uker :)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app
Ja, det kan du jo gjøre :) lykke til! :)

Eg hadde når eg var 7+5 pga henvisning til fysio! Men hun ville ikkje lytte eller måle siden eg var så tidlig!

jeg har alltid hatt den første legetimen rundt uke 6-8. bare for å konstantere svangerskapet og få registrert det og få hjulene i gang :) denne gangen hadde jeg tenkt å vente, men var der uke 7 for å få kvalmenedsettende tabletter. Synes uke 12 er litt sent å ha første time, hvertfall hvis det er første gang eller det har gått galt flere ganger osv. Men det er også opp til hver enkelt om hva man føler på selv også :) Denne gangen blir det kun timer hos jordmor så det blir spennende på en ny hs :)

Eg hadde når eg var 7+5 pga henvisning til fysio! Men hun ville ikkje lytte eller måle siden eg var så tidlig!

er vel ikke så mye å måle enda så tidlig. men blodprøver osv tok du vel? :)

Jeg skal på første time 6+1

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg venter nok til uke 10 - 12 :-)

Jeg håper på å få en legetime denne uken for å få henvisning til tidlig ul, og få målt hcg. Dette av samme grunner som deg.

Kjenn ettet hva du ønsker. Trenger du en bekreftelse, går du til legen før :)

Det vanlige er å gå i uke 12.

Skal på første legetime når jeg er 1/ uker. Legen min sa at det var vanlig å ha mellom 12 og 13 uker. Er mitt andre svangerskap, så synes uke 12 er helt greit. Gjør jo ikke så mye der likevel :p Men skal på privat ul i uke 7 for å se et bankende hjerte <3

Jeg har blitt satt opp til legetime når jeg er ca 8 uker på vei, 13 februar:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg er 5 uker på vei imorgen. Tenkte å kanskje ringe i uke 8, for å bestille time til uke 12... ? Vet ikke hva som er vanlig jeg. Min første graviditet:) har ikke vært hos noe lege ennå:)

Jeg kommer ikke til å gå til lege. Er veldig fornøyd med jordmor, og greier meg med det.
Om behovet melder seg, går jeg selvsagt til lege. Men foreløpig er planen kun å gå til jordmor. Får god nok oppfølging der.

Jeg har ikke bestilt time enda, kjenner jeg enda er skeptisk til om dette har gått bra med tanke på at jeg har hatt "mensen".. om det går bra vil jeg uansett få tett oppfølging fra lege/jordmor/sykehus..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp