Det ble brått bestemt at jeg skulle hjem til Norge etter at det ble oppdaget at mamma hadde brystkreft med spredning til lungene. Jeg har planer om å være her så mye som mulig i tiden fremover, uansett utfall. Men hvor mye skal jeg la henne holde på med babyen? Hun vil styre og holde på med den lille, og jeg skjønner henne, dette er det første barnebarnet hennes og jeg vil ikke ta fra henne det. Men jeg ser med en gang at hun sliter seg ut for å styre og stelle med den lille og setter seg ikke ned for å slappe av. Jeg skjønner henne, hun vil ha mest mulig babykos og lek før hun blir for dårlig selvom hun burde ta ting rolig nå også. Burde jeg si ifra til henne syntes dere? Vil ikke ta fra henne denne kosen, men hun prøver for øyeblikket å ta igjen for all tid hun kommer til å tape med den lille fremover. Føler at hun prøver å ta på seg for mye nå...
Tror jeg ville latt henne holde på så lenge det gir hun så mye glede. Skal ikke se bort i fra at det også gir henne litt styrke til å kjempe tilbake mot kreften