Når besteforeldre blir syke

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Det ble brått bestemt at jeg skulle hjem til Norge etter at det ble oppdaget at mamma hadde brystkreft med spredning til lungene. Jeg har planer om å være her så mye som mulig i tiden fremover, uansett utfall. Men hvor mye skal jeg la henne holde på med babyen? Hun vil styre og holde på med den lille, og jeg skjønner henne, dette er det første barnebarnet hennes og jeg vil ikke ta fra henne det. Men jeg ser med en gang at hun sliter seg ut for å styre og stelle med den lille og setter seg ikke ned for å slappe av. Jeg skjønner henne, hun vil ha mest mulig babykos og lek før hun blir for dårlig selvom hun burde ta ting rolig nå også. Burde jeg si ifra til henne syntes dere? Vil ikke ta fra henne denne kosen, men hun prøver for øyeblikket å ta igjen for all tid hun kommer til å tape med den lille fremover. Føler at hun prøver å ta på seg for mye nå...

Å kjære deg! Så trist. Sender deg en god klem <3 Hadde det vært meg så ville jeg sagt at jeg var bekymret for henne. Men hvis det gjør henne glad å holde på med barnebarnet så ville jeg latt henne kose seg. Ikke lett for deg forstår jeg :(

Uff, så leit! Sendes en klem her og :Heartred Tror jeg ville latt henne holde på så lenge det gir hun så mye glede. Skal ikke se bort i fra at det også gir henne litt styrke til å kjempe tilbake mot kreften :) Du kan jo lufte bekymringen din for moren din, og evt også legen hun er knyttet til på sykehuset. Legen kan ihvertfall gi et svar basert på kompetanse :)

Jeg har bare et behov for å lufte meg litt her...
Alt føles bare så urettferdig akkurat! De finner stadig noe nytt, men har ingen svar. De har funnet en klump på leveren og en klump ved brystbenet og de har funnet spredning til både lunger og skjellet, de har fått tatt biopsi men den må dyrkes og vi lever i limbo akkurat nå frem til vi får svar. Midt oppi det hele har vi fått vite at faren min også må opereres, hunden vår ble påkjørt og mini har begynt å få tenner... nå føles det som at det blir for mye og jeg bor så langt vekk fra alt. Heldigvis sover mini hele natta på tross av tenner som er på vei, men hun er våken nesten hele dagen og er så sutrete... jeg klarer ikke sove med så mye som hender rundt meg og jeg er så sliten om dagen og føler at jeg langt i fra er en god mamma :(
Og uansett utfall så føles det så urettferdig, om mamma skulle dø så føles det så urettferdig at Lotta kommer til å vokse opp uten en bestemor, om hun overlever så føles det så urettferdig at mamma skal gå glipp av så mye i løpet av det første leveåret hennes. Det samme gjelder pappa, han er allerede i enorme smerter og går glipp av mye, men han har mange måneder med sengehvile igjen og kommer til å gå glipp av så mye. De gledet seg sånn til å bli besteforeldre begge to, og nå føles det som at det ble tatt vekk fra de...

Alt føles bare så urettferdig akkurat! De finner stadig noe nytt, men har ingen svar. De har funnet en klump på leveren og en klump ved brystbenet og de har funnet spredning til både lunger og skjellet, de har fått tatt biopsi men den må dyrkes og vi lever i limbo akkurat nå frem til vi får svar. Midt oppi det hele har vi fått vite at faren min også må opereres, hunden vår ble påkjørt og mini har begynt å få tenner... nå føles det som at det blir for mye og jeg bor så langt vekk fra alt. Heldigvis sover mini hele natta på tross av tenner som er på vei, men hun er våken nesten hele dagen og er så sutrete... jeg klarer ikke sove med så mye som hender rundt meg og jeg er så sliten om dagen og føler at jeg langt i fra er en god mamma :(
Og uansett utfall så føles det så urettferdig, om mamma skulle dø så føles det så urettferdig at Lotta kommer til å vokse opp uten en bestemor, om hun overlever så føles det så urettferdig at mamma skal gå glipp av så mye i løpet av det første leveåret hennes. Det samme gjelder pappa, han er allerede i enorme smerter og går glipp av mye, men han har mange måneder med sengehvile igjen og kommer til å gå glipp av så mye. De gledet seg sånn til å bli besteforeldre begge to, og nå føles det som at det ble tatt vekk fra de...
Åhhh, får helt vondt i hjertet... du har det ikke lett nå. Jeg vet ikke hva jeg skal skrive, blir litt målløs... :(
Sender deg en kjempestor klem hvertfall ❤️

Sier som over; blir helt målløs... Det er så urettferdig og fælt å måtte oppleve sånt, særlig når du nettopp har fått det skjønneste i verden og har mest lyst til å nyte å være mamma.. Og foreldrene dine som ville nyte å være besteforeldre.. Sender deg gode klemmer og håper alt blir bedre om ikke lenge❤️❤️❤️

Sender deg en kjempestor klem❤️
Sier som over; blir helt målløs... Det er så urettferdig og fælt å måtte oppleve sånt, særlig når du nettopp har fått det skjønneste i verden og har mest lyst til å nyte å være mamma.. Og foreldrene dine som ville nyte å være besteforeldre.. Sender deg gode klemmer og håper alt blir bedre om ikke lenge❤️❤️❤️
Åhhh, får helt vondt i hjertet... du har det ikke lett nå. Jeg vet ikke hva jeg skal skrive, blir litt målløs... :(
Sender deg en kjempestor klem hvertfall ❤️
Takk jenter ❤️ jeg har endelig fått kommet meg opp til Norge igjen og føler det er litt enklere å takle det når jeg får være her med mamma!

Uff du har min dypeste medfølelse også. Jeg sender deg mange varme klemmer❤️
Håper virkelig de får maaaaaaaaasnge år med barnebarnet og kommer styrket ut av dette fæle som de/dere går igjennom nå!

Takk igjen jenter ❤️Føler dere fantastiske mennesker her inne fortjener en liten oppdatering dere også!
Endelig har svarene kommet, og mest sannsynlig kommer hun til å se barnebarnet sitt vokse opp. Det er tilbakefall av brystkreft, altså metastaser, som er uhelbredelig men dette er iallfall noe hun kan leve med lenge med behandling. Det er spredning både til lunger, lever, hodeskalle og bekken, så det blir mye behandling og svært nedsatt livskvalitet, men er en utrolig god følelse å vite at jeg kommer til å ha mammaen min en god stund til ❤️ derimot litt rart i tenke på at mamma kommer til å kreft så lenge hun lever :/

Last edited:
Takk igjen jenter ❤️Føler dere fanatiske mennesker her inne fortjener en liten oppdatering dere også!
Endelig har svarene kommet, og mest sannsynlig kommer hun til å se barnebarnet sitt vokse opp. Det er tilbakefall av brystkreft, altså metastaser, som er uhelbredelig men dette er iallfall noe hun kan leve med lenge med behandling. Det er spredning både til lunger, lever, hodeskalle og bekken, så det blir mye behandling og svært nedsatt livskvalitet, men er en utrolig god følelse å vite at jeg kommer til å ha mammaen min en god stund til ❤️ derimot litt rart i tenke på at mamma kommer til å kreft så lenge hun lever :/
Klem❤️

Takk igjen jenter ❤️Føler dere fanatiske mennesker her inne fortjener en liten oppdatering dere også!

En stor klem til deg! Håper dere får en god tid sammen fremover, slik at gode minner skapes for lille sammen med mormoren:Heartbigred

Huff, men så bra at dere har fått forespeilet hvordan det blir. Krysser fingrene for mange fine år selv med litt redusert livskvalitet ❤️

Takk igjen jenter ❤️Føler dere fantastiske mennesker her inne fortjener en liten oppdatering dere også!
Sender deg en klem <3 Du er jammen sterk som går igjennom dette. Ta vare på hver dag og hver time. Det er noe vi alle burde gjøre igrunnen.

Back
Topp