Når begynte jm å bruke doppler på kontroll?

Sniker fra oktober

Jordmora jeg har brukte doppler på meg på første kontroll i uke 12, og har brukt den hver gang siden. Legen derimot har ikke peiling på svangerskap (virker det som) og fant den såvidt i uke 24, måtte nesten hjelpe han, fordi han viste virkelig ikke hva han dreiv med[emoji23]
 
Omg, for en uttalelse! [emoji20] Selvfølgelig vil dere det beste for barnet deres! Det der var utrolig frekt og nedlatende sagt syns jeg..

Min (nyutdannede) jordmor sier at de ikke anbefaler doppler hjemme fordi effektene det KAN ha på foster ikke er forsket nok på, derfor er det usikkert om fosteret påvirkes av det eller ei..

Men jeg får høre på hjertet både hos jordmor, gynekolog og fastlege. Heldigvis! [emoji28][emoji177]

Jeg syns også det var frekt. Vi har ikke doppler hjemme engang, så er jo kun på kontroll vi har mulighet til å høre. Heldigvis skal jeg fra og med 4. september til en annen jordmor som skal følge opp de gravide i min kommune fast fremover, så forhåpentligvis slipper jeg hun der flere ganger..
 
Jeg syns også det var frekt. Vi har ikke doppler hjemme engang, så er jo kun på kontroll vi har mulighet til å høre. Heldigvis skal jeg fra og med 4. september til en annen jordmor som skal følge opp de gravide i min kommune fast fremover, så forhåpentligvis slipper jeg hun der flere ganger..
Det var kjempefrekt, jeg hadde sikkert vært nødt å grine etterpå [emoji28]

Så bra du får en ny jordmor! Da får dere sikkert lov og høre verdens fineste hjerteslag (uten idiotisk guilt trip) [emoji177]
 
Jeg var 13+0 på vei når jeg hadde første time hos jordmor og hun brukte dobbler. Og fant fort hjertelyden
 
Sniker fra februar. Her hørte jordmor 10+2, da hørte vi et bankende hjerte i 2 sekunder før baby snudde seg vekk igjen [emoji28]
 
Første jmtime i uke 9 prøvde hun av ren nysgjerrighet - fant ikke
Pga noe annet prøve hun under en snarvisitt i uke 11 - fant den etter litt leting
:)
 
Back
Topp