Når begynte du å kjøpe inn utstyr/klær til baby?

Lean

Forumet er livet
Jeg har så lyst men vi sliter med å bli gravid. Starter opp med ivf i september. Vil egentlig vente til positiv test, men samtidig har jeg lyst til å begynne nå og få kostnader fordelt utover en større periode [emoji5] Når startet du innkjøpene?

Med nr 1 startet jeg i uke 13, dvs kjøpte en bamse i uke 6. Kjøpte inn etterhvert som det var salg/tilbud. Med nr 2 begynte jeg ikke før rundt uke 25. Hadde da det meste fra før og hadde mindre kjøpe trang med nr 2 :p

Vi har startet for lenge siden. Hamstrer på tilbud og napper til oss om det er noe noen i familien skal kvitte seg med.

Jeg begynte strengt tatt for 11 år siden :p
Strikker en del og, så det begynner å bli er lite lager klart i fall noen dukker opp :)

Kjøpte mye under prøving. Også IVF/ICSI baby her. Glad jeg var ferdig tidlig da jeg endte i fødsel uke 27.

Om du vil fordele kostnadene ville jeg heller satt av pengene på en konto enn å kjøpe noe nå.

Min første graviditet (som kom etter to år prøving og i kø til prøverør):Jeg kjøpte en body etter to positive tester. Ventet til etter 12 uker med å kjøpe noe som helst, men kjøpte veldig lite før ordinær ultralyd. Og det aller meste kjøpte jeg vel etter 6/7mnd.

Denne graviditeten (klaff på første forsøk!) gjorde jeg det samme.

Jeg er ikke overtroisk, men for meg føles det helt feil å handle en eneste ting før graviditeten er et faktum, og helst så lite som mulig før man vet at alt går bra, og mtp plass og at det kommer nye produkter ofte er der mye som er fint med å vente til nærmere fødsel

For eksempel er ergobaby adapt og ergobaby omni 360 mye bedre bæreseler enn den gamle ergobaby 360. Og samtidig som de har kommet har den gamle gått ned i pris.

Vogner blir også bedre. Eller så kommer det en helt ny vognmodell fra samme produsent som bare er bedre (og billigere) på alle måter.

Så det lønner seg som regel å vente med innkjøpene

Jeg har ikke kjøpt noenting, men har strikket et plagg nå og da når jeg fikk lyst:) har det i baby-benken til tiden er her:) må jo «ruse» meg på noe:p

Startet i uke 13/14 etter tidlig UL, men begynte ikke skikkelig før etter ordinær ul i uke 18 [emoji4]

Jeg personlig ville ikke handlet noe før jeg var gravid, og ikke store ting før etter ordinær ul. Ikke for å være pessimistisk - men man vet aldri. Og hvis man skal være så uheldig å slite skikkelig med å bli gravid/miste barnet kan det være sårt å ha alt stående klart :(
Men du gjør selvfølgelig det du føler er rett!

Last edited:
Tusen takk for mange gode svar [emoji173]️ Likte vrien med å sette inn penger på en sparekonto. Er enig med mange av dere som skriver at det kan være dumt å kjøpe ting i tilfelle det aldri går. Tenker litt sånn selv også, men skjønner veldig godt dere som kjøper inn på forhånd også [emoji173]️ Tror jeg skal vente til minst tul før jeg kjøper noe. I mellomtiden har jeg litt forskjellig på varsel på prisjakt [emoji7]

Jeg starta å kjøpe inn litt i uke 10 ca, kjøpte vel vogn i uke 15. Tilbud ;)
Jeg syns det ofte er gode tilbud på barneutstyr, så jeg ville ikke stressa. Før kasta jeg meg på tilbud, men har lært at de samme går igjen. Så du rekker å få med deg tilbudene i løpet sv en graviditet. Sjekk tilbudstips-tråden her og meld deg på nyhetsbrev fra utstyrsbutikkene, da får du med deg det meste ;)

Kjøpte mye under prøving. Også IVF/ICSI baby her. Glad jeg var ferdig tidlig da jeg endte i fødsel uke 27.

Men akkurat klær skulle jeg ønske jeg ikke kjøpte så mye av da jeg allerede ser hva jeg foretrekke og trolig hva jeg ikke vil bruke av innkjøp :)

Jeg begynte å kjøpe inn ting litt over et halvt år før det klaffa, kjøpte da ting som var på salg og som lett kunne selges igjen til kjøpsprisen hvis det ikke ble barn. Men så er jeg ikke sentimental på store bruksting.

Back
Topp