Når begynte du å gi babyen din grøt?

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Her måtte vi begynne å gi litt grøt før anbefalte 4 mnd, da han fikk for mye mme... Han fikk både mme og mm, men selv da var det ikke nok :O Fikk en helt ny gutt når han endelig ble mett!
 
Last edited:
3mnd, for p si det rett ut, vi ga f*** i alle råd fra hs da hu ikke gjorde annet enn å påpeke vekt, lengde og hodeål, lang tynn frøken, ikke glad i melk men ble ny baby etter vi starta med grøt :)
 
Ca 1-2 uker før han ble 4mnd. Stor gutt som har ligget på over 97 percentilen hele veien og som begynte å spise hver time hele døgnet. Jeg var ganske desperat etter søvn og prøvde litt grøt og fikk et nytt barn.
 
Prøvde litt rundt 4 mnd fordi hun var så mye våken om natta og ikke ville sovne uten puppen i munn. Første smak gikk bra, men så ville hun ikke ha flere ganger uansett hvilken type vi prøvde, så vi droppet det. rundt 6 mnd prøvde vi igjen, da elsket hun det. :)
 
Ved ca 3,5 måneder. Han drakk godt over en liter med mme og virka ikke fornøyd med det.
I tillegg en stor gutt, så da prøvde vi grøt.
Det gikk supert, var mye mer fornøyd og sov plutselig hele natten gjennom ( det var ikke målet med at han fikk grøt, men bare positivt )
 
4 mnd og 14 dager
Nøye på å følge det som er rådene. Er en grunn til at de er der
Min fikk mme
 
1-2 uker før 4 mnd med begge to, da hadde de behov for litt påfyll for å sovne greit om kvelden. Ville heller det enn å knote med flaske, var redd det skulle ødelegge for ammingen.
 
Skremmende å se hvor mange som ignorerer faglig begrunnede råd....

Våre har forøvrig vært fullammet i et halvt år før de fikk grøt alle tre.
Kunne gitt grøt fra fire mnd men siden jeg hadde mer enn nok melk var det ingen grunn til det.
 
Skremmende å se hvor mange som ignorerer faglig begrunnede råd....

Våre har forøvrig vært fullammet i et halvt år før de fikk grøt alle tre.
Kunne gitt grøt fra fire mnd men siden jeg hadde mer enn nok melk var det ingen grunn til det.

Rådene er vel veiledende og ingen her hadde vel fortsatt å gi noe om barnet hadde vist tegn til at magen ikke var klar :) jeg hadde ihverfall stoppet øyeblikkelig om lille hadde vist tegn til å ha magevondt eller andre plager som følger av innføringen av fast føde.
 
Rådene er vel veiledende og ingen her hadde vel fortsatt å gi noe om barnet hadde vist tegn til at magen ikke var klar :) jeg hadde ihverfall stoppet øyeblikkelig om lille hadde vist tegn til å ha magevondt eller andre plager som følger av innføringen av fast føde.
Rådene er ikke ment veiledende. De er faglig begrunnede retningslinjer.
 
Skremmende å se hvor mange som ignorerer faglig begrunnede råd....

Våre har forøvrig vært fullammet i et halvt år før de fikk grøt alle tre.
Kunne gitt grøt fra fire mnd men siden jeg hadde mer enn nok melk var det ingen grunn til det.

Jeg ga MME fordi jeg ikke kunne amme, så ble anbefalt fast føde fra 4 mnd alder :) Her ble det velling da, på grunn av refluks
 
Skremmende å se hvor mange som ignorerer faglig begrunnede råd....

Våre har forøvrig vært fullammet i et halvt år før de fikk grøt alle tre.
Kunne gitt grøt fra fire mnd men siden jeg hadde mer enn nok melk var det ingen grunn til det.
Enig med deg
 
Rådene er ikke ment veiledende. De er faglig begrunnede retningslinjer.

Men det er ikke et påbud. Når største her var baby var retningslinjene 3mnd, det fikk vi anbefalt av hs. Man ser jo an sin egen unge, her var det nødvendig. Lang tynn frøken som følger sin egen kurve, laaangt under gjennomsnittet for vekt og langt over på høyde men alikevel en egen kurve. Hu begynte endelig å gå opp i vekt etter å ha startet med grøt, aldri hatt magetrøbbel eller tegn til å misstrives som følger av grøtspising.
 
Starta med grøt rundt 4.5 mnd
 
Back
Topp