Når begynte du å bruke mammakle?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Brukte det aldri, gikk gravid på sommeren og brukte for det meste vanlige bomullskjoler og skjørt med stretch. Jeg brukte vel strømpebukser for gravide til kjolen når jeg var på jobb. Var vel 4-5 mnd på vei når jeg begynte med dem

Brukte aldri det :)

Kjøpte gravidbukse (jeans fra HM) da jeg var 5 mnd ca. Og noen t-skjorter/topper med plass til gravidmagen (gravidtopper fra HM). Da det ble mai og 30 grader i ukesvis hadde jeg fortsatt to måneder igjen av graviditeten min, så da bestilte jeg noen fine, lette og rimelige gravidkjoler fra Zalando. :) bodde i dem, fytti så varmt det var i sommer :P

Det eneste jeg kjøpte av gravidklær var to gravidjeans fra HM en i mørk blå og en i svart. I tillegg kjøpte jeg gravid strømpebukse. Kjøpte de når jeg var ca 3 mnd på vei, fikk ikke synlig mage før jeg var rundt uke 19 men synes det var mer behagelig å ha på de klærne med strikk enn de vanlige jeansene mine:-)

Ellers brukte jeg vanlige klær.

Og nå er det 2,5 mnd siden fødsel men jeg bruker faktisk de gravidbuksene enda, de passer faktisk ganske fint og har bare en «strikk» litt opp på magen. Strikken er ganske strechy så den er faktisk ganske tilsittende på meg selv om magen er ganske flat igjen:-) men buksene er mer behagelig enn endel andre av de «før gravid» buksene jeg har. Har fremdeles noen kg ekstra på rumpen for å si det slik ;-)

Kjøpte min første bukse i dag, svart jeans fra hm, er 17, snart 18 uker, så har ikke lenger behagelige jeans selv om de fortsatt passer.
Bruker mest skjørt og kjoler nå uansett siden det er varmere, og der har jeg ikke hatt behov for noe nytt.

Så nei, jeg har ingen pene mammaklær, har et par amme/gravid t-skjorter fra jeg jobbet i en barneutstyrsforretning jeg snart kan ta i bruk :happy:

Brukte noen bukser med de to første, nå er jeg uke 14 og enda ikke begynt. Fortsatt mye plass i buksene mine..

Gravid med nr to nå og begynte med mammabukse ca uke 11.... sist brukte jeg mye bukser med strikk i livet; da var det vår når magen kom...

Jeg begynte å bruke snekkerbukse da jeg var 4 mnd på vei.. uten mage. Hadde lyst å stappe en pute i magen for å ha mage - haha

Med første husker jeg ikke.
Med andre og tredje måtte jeg begynne ganske tidlig. Alt strammet og var ubehagelig. Det var før uke 10, i hvert fall.

Jeg begynte med gravidbukse fra HM i uke 12-13. Hadde allerede rundt uke 12 en synlig kul som presset på alle buksene jeg hadde som gjorde at det var skikkelig ubehagelig. Siden har det gått i gravidbukser, gravidleggings og gravidstrømpebukser. Orker ikke å presse meg ned i noe som er vondt å ha på - nå er jeg 31+6 så det er uansett umulig å få på noen av de klærne jeg brukte før jeg ble gravid.

Det var tidlig, husker ikke helt når, men i første trimester en gang. Måtte ha lave truser som gikk under magen og som ikke strammet. Ble sykt kvalm av vanlige truser. Sånn kan det være med hyperemesis ;)

Back
Topp