Når begynte deres barn å gå ?

❤☆Mamma til william☆❤

Blir kjent med forumet
Som i overskrift :happy: min gutt begynte å krabbe når han var 10mnd begynte å reise seg kort tid etter,går langs møbel . men ser ikke antydning til å gå selv .
Så hvor lang tid imellom disse stegene ,vet det ikke er noe fasit men kjekt å høre fra andre :happy: .
På forhånd takk :happy:
 
Mi er 18 mnd og går ikke enda. Hun er litt sen i utviklingen da, men innen normalen. Hun krabber og reise seg da.

Så tror det er veldig individuelt.:happy:
 
Som i overskrift :happy: min gutt begynte å krabbe når han var 10mnd begynte å reise seg kort tid etter,går langs møbel . men ser ikke antydning til å gå selv .
Så hvor lang tid imellom disse stegene ,vet det ikke er noe fasit men kjekt å høre fra andre :happy: .
På forhånd takk :happy:

Barn 1:
Åle - 8,5 mnd
Krabbe - 9 mnd
Reise seg - 11 mnd
Gå, ikke bare et skritt her og der, men gå sånn på ordentlig - nærmere 15 mnd

Barn 2:
Åle - 8,5 mnd
Krabbe - 9 mnd
Reise seg - 10,5 mnd

Nå er hun 13 mnd og begynte å gå mens hun holder oss i hendene og med gåvogn for 1 uke siden. Hun har ikke nok balanse til å stå uten støtte pg synes også det er skummelt. Noen barn er forsiktige av seg av natur. Kanskje hele oppveksten eller kanskje bare deler av den. Men litt villere unger begynner kanskje å gå uten støtte tidligere, med de tryner jo ofte en del i starten. Sønnen min ramlet nesten aldri. Han kunne gå da han turte å slippe seg. Tok vel ordentlig av med gåing da hanlærte å reise seg fra gulvet uten noe å holde i. Da var han 16 mnd.
 
Som i overskrift :happy: min gutt begynte å krabbe når han var 10mnd begynte å reise seg kort tid etter,går langs møbel . men ser ikke antydning til å gå selv .
Så hvor lang tid imellom disse stegene ,vet det ikke er noe fasit men kjekt å høre fra andre :happy: .
På forhånd takk :happy:
Mini begynte først å krabbe når han var 11,5 mnd. gammel. Tok sitt første skritt 14,5 mnd. gammel :dummy: Nå er han 15,5 mnd. og det er rett før han springer :happy:
 
Førstemann:

Ålte seg rundt 7 mnd
Krøp rundt 10 mnd
Gikk selv rundt 14 mnd

Andremann:

Ålte seg rundt 6 mnd
Krøp rundt 8 mnd
Gikk selv rundt 12 mnd

:)
 
Krabba når han var 6 mnd, reiste seg opp og gikk rundt bordet ved 7 mnd, slapp seg ved 9 mnd, men "venta" heldigvis til han var ca 12 måneder før han brukte gåinga mer enn krabbing. Antageligvis gikk det for sakte, for han var veldig ustødig :p
 
Som i overskrift :happy: min gutt begynte å krabbe når han var 10mnd begynte å reise seg kort tid etter,går langs møbel . men ser ikke antydning til å gå selv .
Så hvor lang tid imellom disse stegene ,vet det ikke er noe fasit men kjekt å høre fra andre :happy: .
På forhånd takk :happy:
Krabbet ved 10 måneder, gikk med hjelp ved 14 måneder og begynte å gå alene ved 15 måneder, så her tok det litt tid☺️
 
Eldste var veldig tidlig ute
Rulle 2 mnd
Krabbe 3,5 mnd
Sitte 4 mnd
Stå 6 mnd
Gå 8 mnd

yngste var litt senere
Rulle 5-6 mnd
Sitte 6 mnd
Krabbe 7 mnd
Reise seg ca 7-8 mnd
Gå 9,5 mnd

yngste gikk lenge bare 5-6 skritt maks før han satte seg ned og krabbet. Eldste gikk 3 skritt første gang han slapp seg, og 10 meter neste gang, og krabbet nesten ikke etter det.
 
Eldste begynte å gå da han var 16 måneder. Han hadde en veldig effektiv teknikk på alle fire, så vi tror at han rett og slett ikke var så motivert til å gå.

Yngste begynte å gå da han var 12 måneder.
 
Nr 1
Ålte ved 7 mnd
Krabbet ved 8/9 mnd
Gikk ved 12 mnd

Nr2 er litt tregere motorisk så blir spennende å se når hun kommer til å gå. Er bare 6mnd enda, så blir en stund til hun kommer seg av flekken:hilarious:
 
Ålte fra 8 mnd.
Krabbet på alle 4 ved 10-11 mnd.
Begynte samtidig å øve på å gå. Gikk lenge på knærne.
Gå uten støtte tok av ved 16 mnd.
 
Eldste krabbet aldri, var kommadoåling fra 6-7mnd. Gikk ved 10 mnd.
 
To første begynte å åle seg ved 7 mnd, eldste gikk ved 13 mnd og yngste ved 12 mnd.
Har en følelse av at tredjemann blir seinere, han er snart 3 mnd og greier knapt å løfte hodet når han ligger på magen.
 
Kjekt å høre om alle de små hvor forskjellige de er :Heartblue det er en utrolig forandring fra å være helt hjelpesløs til å bli selvstendig" på den lille tiden :happy: de vokser så fort.

Ja - jeg gleder meg SÅ til vesla begynner å gå. En fordel med at de venter litt er at de ofte tryner litt mindre enn våghalsene som slipper seg rundt 9-10 mnd ;) en ulempe er at det blir mer møkkete bukse og strømpebukser pga krabbing, haha.
Og ikke for det, 4-åringen min klarte å surre rundt pg skli på noe som lå på gulvet sånn at han fløy ned i parketten med trynet først, beit høl i leppa og begynte å blø i dag :rolleyes: så slå seg kan de gjøre når som helst på de merkeligste måter :hilarious:
 
Back
Topp