Når begynte dere med tilskudd og hva tar dere?

VictoriaH

Ventende
August 2018
Oktobergull 2022
Vi skal starte prøvingen om ikke så lenge, men går enn så lenge på nuvaring.

Hva anbefaler dere? Folat er jo så klart essensielt, men hva ellers?

:) :)

Tar kun folat jeg:) tok den gravidpakken tidligere, men hater å svelge tabletter. Så gikk over til kun de små :P

Vi skal starte prøvingen i sommer, jeg begynte på lifeline gravidpakke for ca en mnd siden tror jeg :) Er greit å begynne tidlig for å få bygget opp et lager av de stoffene som er viktige i begynnelsen i graviditeten, og får å være sikker på at baby får nytte av dem. Plutselig klaffer det før enn man hadde regnet med!

Begynte for 1,5 mnd siden. Første PP nå. Tar folat, omega 3 og multivitaminer :)

Prøver å huske dette, men tar i utgangspunktet folat og omega-3.

I tillegg til omega 3 og folsyre, kan det være greit med en multivitamin, og kanskje passe på å få i seg jern eller mat med jern i, få opp lagrene litt.

Hm, anbefaler dere å kjøpe tingene hver for seg eller de ferdige pakkene? Frister å kjøpe lifeline gravid :)

Tar noen som heter gravid multivitaminer med folat.

Hm, anbefaler dere å kjøpe tingene hver for seg eller de ferdige pakkene? Frister å kjøpe lifeline gravid :)
Jeg valgte å kjøpe det hver for seg, sånn at samboeren fikk i seg tilskudd også(omega 3 og multivitaminer). Hørte også noe om at disse gravidpakkene fra apoteket ga en kvalmende følelse etterpå. Like greit å kjøpe det hver for seg da. For jeg visste smaken og ettersmaken på omega 3 og multivitaminene fra før :) Kjøper omega 3 som er anti-oppstøt.

Begynte når vi ble prøvere. Tar gravitamin og ekstra tilskudd av d-vitamin siden jeg har mangel på det :)

Begynte når vi ble prøvere. Tar gravitamin og ekstra tilskudd av d-vitamin siden jeg har mangel på det :)
Tenkte høre litt med legen. Skal på "diett" for å få vekk litt av fettet rundt magen (det som bare går bort av diett og nedgang i fettprosent), så må uansett ha i meg litt ekstra vitaminer og lignende da :)

Kjøpte multi, omega 3 og folat :)

ImageUploadedByBV Forum1430646623.287485.jpg
ImageUploadedByBV Forum1430646638.719558.jpg
ImageUploadedByBV Forum1430646656.272020.jpg

Eg tar folat og og trankapslar. Folat kvar dag (for den ligg oppi dosetten saman med stoffskiftemedisin så den hugsar eg), og trankapslar sånn nesten kvar dag (for den står i kjøleskapet, så den hugsar eg ikkje alltid). Manglar ikkje jern eller noko anna no, så tar ikkje anna tilskudd.

Begynte å ta folat 3 mnd før prevensjonsslutt (1,5 mnd sidan)

Eg tar folat og og trankapslar. Folat kvar dag (for den ligg oppi dosetten saman med stoffskiftemedisin så den hugsar eg), og trankapslar sånn nesten kvar dag (for den står i kjøleskapet, så den hugsar eg ikkje alltid). Manglar ikkje jern eller noko anna no, så tar ikkje anna tilskudd.

Begynte å ta folat 3 mnd før prevensjonsslutt (1,5 mnd sidan)
Vi begynner nok i august, så startet med folat igår :)

Back
Topp