Når begynte dere hos jordmor?

mor til maja

Blir kjent med forumet
Hei. Er 23 uker på vei og lurer på når jeg skal begynne å gå vekselsvis hos lege og jordmor.[:)]

Jeg spurte legen min om det, jeg..
en MÅ ikke gå til jordmor om en trives godt med legen, men mange her inne har anbefalt det, og også svigerinna mi, så jeg tok det altså opp med legen, og hun sa at hun kunne hjelpe meg med å finne en jordmor slik at jeg kan gå annenhver fra nå av.. neste gang er lege, og så jordmor [;)]

Jeg har gått ca. annenhver kontroll til jordmor og lege hele svangerskapet og synes det har fungert fint. Trives nok best hos jordmor fordi hun har som regel litt bedre tid, det kan fort bli stressende å være hos legen. Greit med en "second opinion" hvis det er ting man er usikker på eller lurer på ihvertfall!!!

Hei. Jeg har begynt med det nå, og jeg er 16+6. Skal til jormor igjen 29.08, og lege igjen 29.09. Det er veldig kjekt å gjøre det på den måten synes jeg. UL skal jeg ha i uke 20.
Klem

Hei! Min lege informerte meg på min første svangerskapskontroll om at det var vanlig å ga vekselsvis til jordmor og lege. (Selvom jeg ikke spurte om det.) Selvfølgelig kunne jeg velge hva jeg ville, men det var det som var vanlig..

SKAL PÅ MIN FØRSTE KONTROLL HOS JORDMOREN DEN 8 AUG, DA ER JEG NESTEN 17 UKER PÅ VEI.
HAR VÆRT 2 GANG HOS LEGEN FØR ...

HAR DU VÆRT PÅ ULTRALYD DA ??

Back
Topp