Når begynte dere å gå opp i vekt?

Skinnende Perle

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Jeg har lest mangen plasser at fra uke 12 og utover burde man begynne å legge på seg. Jeg er i dag 15+1 og har ikke gått opp en halv kilo en gang. Jeg tenkter litt at det er positivt, men så er det en liten djevel i bakhodet mitt som sitter å sier at det ikke er så bra at jeg ikke har gått opp i vekt..

Er det grunn til bekymring?

så lenge du får i deg litt vått og tørt og ikke er undervektige fra før er det nok ikke noe å bekymre seg for. Selv har jeg gått ned tre til fire kilo hittil og er jo mange som har gått ned mye mer enn det. Med andre mann gikk jeg kun opp fire kg frem til langt over uke 30 og det var i hvertfall aldri noen som uttrykte bekymring da, er nok ganske normal i utgangspunktet. Hvis du er usikker skader det jo ikke med en telefon til lege/ jordmor for å roe nervene :)

Jeg tror ikke du skal bekymre deg for det. Er nok veldig individuelt når og hvor mye man går opp. Noen går jo veldig mye ned i starten, mens andre kanskje har litt å gå på og ikke nødvendigvis legger på seg før senere. Forrige gang gikk jeg jevnt opp i vekt helt fra starten, men da hadde jeg ikke mye fett på kroppen fra før av. Ikke var jeg i dårlig form heller. Nå er jeg 14+3 og er fortsatt på startvekta. 

Jeg er 14+3 og vekta har svingt veldig. Hadde gått på lavkarbo frem til positiv test, og økte dermed karbohydrater. Og så har jeg kasta opp mye i tillegg. Så det har svingt. Har nok sikkert lagt på meg et par-tre kg, men om det er pga jeg ikke spiser lavkarbo lenger eller fordi det er pga svangerskapet vet jeg ikke...

Det er litt godt å høre. Jeg har definitivt litt å ta av, men merker jeg blir tynnere alle andre steder enn magen, så er jo derfor. Får i meg litt mat og drikke hver dag, men kanksje ikke like mye som jeg burde alltid.

Sist jeg var hos legen sa han at han synes jeg hadde en stabil vekt, hva nå det betyr. Er hos legen min en gang i mnd pga stoffskiftesykdom så blir jo veid ganske ofte. Men var bare den lille djevelen i bakhodet.. Eller den bekymrede "mor"...

Nå vet jeg ikke om jeg går opp i vekt, men merker godt det at har kun mage og pupper nå. Og har gått ned en god del ellers. Kan ha noe med at jeg ikke er flink til å få i meg frokost og div andre ting, og har blitt fryktelig svimmel og blitt hvit i ansiktet noen ganger, men unngår jeg det så kan jeg ikke tenke at det skal være noe problem for den lille spiren <3

Jeg fant tilfeldigvis en gigantisk vekt i den ene butikken jeg hjelper med å bygge ned for tiden, og vekten min har ikke rørt seg siden jeg veide meg hos legen i uke 6. Da hadde jeg mest sannsynlig allerede lagt på meg tre kg, da, men jeg aner egentlig ikke hva jeg veide til å begynne med, så tippet bare på ca 75 kg :p Jeg har nå ca 6-7 kg av ekstra fett å gå på, så om jeg ender opp med å bare legge på meg halvparten av det jeg burde, er det jo ikke sikkert at de ekstra kiloene jeg hadde fra før eksisterer lenger, men er erstattet av babyting.

Jeg har gått ned 2-3 kg siden jeg fant ut at jeg var gravid (kaster opp). Er ikke bekymret så lenge blodprøvene viser at jeg har nok av alle viktige stoffer (tar multivitaminer) og jeg får i meg nok næring.

Det er så individuelt hvordan og hvor mye folk legger på seg, så jeg hadde ikke ofret det en tanke med mindre legen uttrykker bekymring :=)

Jeg er i uke 22 og har kun gått opp to kilo, Var normalvektig når jeg ble gravid og selv om jeg har vært mye dårlig så har jeg vært flink til å spise. Er nok veldig indviduelt + at mange legger på seg mye grunnet vann. tror ikke du har noe å bekymre deg over, og visst det skulle være noe så sier nok legen ifra:-)

Jeg har heller ikke gått opp i vekt,enda jeg spiser som en hest føler jeg :P Var veldig dårlig frem til uke 9 da.  Er normal vektig men er ikke en person som legger fort på meg. Vil jo gjerne at det skal dukke opp en kilo eller to snart,sånn at jeg vet det går riktig vei :)

Jeg er 16 uker, og det er først nå jeg har begynt å gå opp bittelitt i vekt.

Jeg begynner å bli litt bekymret nå, sikkert ikke så stor grunn til det med tanke på at jeg fremdeles har litt ekstra, men nå har jeg måtte begynne å stramme inn beltet mitt. Det er allerede hullet litt ekstra innover, for jeg dalte plutselig nesten 30kg i vekt for noen år siden. Det er med sånne små spikes på, og jeg var helt inne ved spiksene da jeg oppdaget at jeg ble gravid, og nå er jeg 2.5 til 3 cm smalere der hvor jeg pleier å ha buksen (ganske langt nede, er liksom under "bulken")

Noen som vet om tap av cm er noe man burde sjekke, eller om det rett og slett er at jeg blir smalere i bredden fordi magen vokser utover? Jeg skal ikke til legen enda og har egentlig ganske liten lyst til å bestille en time bare for dette :p Jeg spiser ikke så veldig mye, men jeg spiser ett måltid ekstra om dagen.

Sist begynte jeg å gå opp i uke 17.. Lagt på meg 2,5 kg nå :P

Jeg har bare gått ned jeg, så langt -7kg, har stått stille noen uker nå da, så går nok ikke mer ned hvertfall.

Jeg veier enda 3 kg mindre enn før jeg ble gravid. Men har vært mye dårlig, men kiloene kommer vel raskt nok ...

Jeg  har gått opp to kilo, og er 15 + 5 idag..Sist gikk jeg opp 20 kilo, satser på å slippe det denne gang...

Her er så mange forskjellige erfaringer, tror alt er like "normalt" :)

Jeg har gått opp 0.5 kg til nå. Sist på denne tiden hadde jeg gått opp 7-8 kg. gikk opp 30 kg tilsammen :( og det  skal jeg ikke gjøre denne gangen

Back
Topp