Når begynte barna gå på do i bhg?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Minsten på snart tre går en del på do hjemme, men vil ikke i barnehagen.

2-2,5 mener jeg å huske, bhg begynte å trene de før de var bleiefrie slik at de ble vant med doen.

Da hun var 2,5 år og sluttet med bleie.

Sent from my iPhone using BV Forum

Fra han begynte i bhg som ettåring ca.

Fra rundt 3 år. Hadde hatt ei uke ferie hjemme og hu klarte seg fint. Så da sendte jeg hu i bhg med ekstra mye truser og bukser og håpa på det beste. Gikk over all forventning der også :) Og det var vinterstid med mye klær på. :)

Eldsre var 21 mnd. Da hadde han sluttet med bleie ila sommerferien.

Yngste fra hun begynte i bhg, 18 mnd.

Eldsre var 21 mnd. Da hadde han sluttet med bleie ila sommerferien.

Yngste fra hun begynte i bhg, 18 mnd.

Hva er tipsene til tidlig bleieslutt (har spurt om det før, så beklager om jeg har spurt deg før)?

Hva er tipsene til tidlig bleieslutt (har spurt om det før, så beklager om jeg har spurt deg før)?
La dogåing bli en vane ved 1 års alder eller før. For sent når ungen begynner å velge å ikke ville og er vant til å stå oppreist å gjøre på seg.

Helt grunnleggende å la barna gjøre som resten av familien. Barn får lov til å prøve selv fra tidlig alder når det gjelder påkledning, spise selv osv, så har aldri skjønt hvorfor de ikke skal få sitte på do før de nærmest er tørre. Mer barnevennlig å gjøre det til en like naturlig del som å ta et bad ved kveldsstell, enn å lage masse forventning og prestasjobspress senere.

2,5 år på de 2 store. Mellomste slutta med bleie da.

Minste er 10 mnd og har gått på do et par mnd allerede :p setter henne på do morgen og kveld og da gjør hun sitt :p

La dogåing bli en vane ved 1 års alder eller før. For sent når ungen begynner å velge å ikke ville og er vant til å stå oppreist å gjøre på seg.

Helt grunnleggende å la barna gjøre som resten av familien. Barn får lov til å prøve selv fra tidlig alder når det gjelder påkledning, spise selv osv, så har aldri skjønt hvorfor de ikke skal få sitte på do før de nærmest er tørre. Mer barnevennlig å gjøre det til en like naturlig del som å ta et bad ved kveldsstell, enn å lage masse forventning og prestasjobspress senere.

Takk for svar :-) Da er vi godt på vei!! Dvs, han går ikke på do, men går på potte. Har gjort det fra ett års alder. Gjør begge deler på potte. Men ikke alltid han må om vi setter han på, men sitter på en del ganger per dag.. Han spiser og drikker også selv, med skje/gaffel og av vanlig glass ;) Noen tips for å få han fra potte til do? Har de vanligvis potte i bhg? Vil de være behjelpelige med å sette han på potte i bhg? Han er 18 mnd nå og starter til høsten. Tror du det er realistisk å gjøre et forsøk på bleieslutt til sommeren?

Takk for svar :-) Da er vi godt på vei!! Dvs, han går ikke på do, men går på potte. Har gjort det fra ett års alder. Gjør begge deler på potte. Men ikke alltid han må om vi setter han på, men sitter på en del ganger per dag.. Han spiser og drikker også selv, med skje/gaffel og av vanlig glass ;) Noen tips for å få han fra potte til do? Har de vanligvis potte i bhg? Vil de være behjelpelige med å sette han på potte i bhg? Han er 18 mnd nå og starter til høsten. Tror du det er realistisk å gjøre et forsøk på bleieslutt til sommeren?
Så bra:)
Satt å holdt begge på do i begynnelsen, da ble det tryggere, men de bar under ett år da.
Noen bruker potte i bhg, andre ikke pga hygiene.
Høres realistisk ut ja. Jeg hadde bleie på men fikk inn rutiner på dogåing som om bleia ikke var på. Når bleia var så og si tørr tok vi den av.

Sluttet med bleie da ho var 2 år og 4 mnd ;-) har hatt noen enkle tilfeller i bhg da ho har tissa seg ut.

Back
Topp