når begynnte barna deres å sitte?

lillemg*

Forelsket i forumet
Sønnen min er snart 4 mnd og han vil bare sitte rett opp å ned i fange liksom..han drar seg opp..å ligger han på gulvet å holder i hendene våre tar han skikkelig i å drar seg opp, vil opp å sitte han..når er det normalt at de kan sitte selv og hvor tidlig kan de sitte litt hvis de har god støtte??
har ikke tenkt å la han få sitte ennda altså..

Snuppa her satt selv fra ho var ca 7 mnd.. Lot ikke ho sitte med noe særlig støtte før ho kunne sitte selv [:)]

Sånn har jenta mi også gjort hele tiden, og får to uker siden satte hun seg opp selv.
Da var hun 7,5 mnd.

Vi har ikke latt henne sitte før hun satt seg opp selv, utenom littegrann på fanget . Da har hun jo god støtte i ryggen.

Emil satt selv fra han var ca 7 mnd, men kun i korte perioder av gangen. Lærte å sette seg selv opp en måneds tid senere.

min satt seg opp når han var litt over 7 mnd. har aldri brukt høystol til han før han selv kunne sitte på gulvet. 

Jeg lot aldri jenta mi sitte før ho satt selv... så da visste hun ikke om annet og dro seg ikke opp heller.
Ho var 5-6mnd.

minisnupp her i huset satt seg opp på egenhånd da hun var rundt 8-9 mnd

Han begynte å sette seg opp rett før han ble 8 mnd.
Han satt aldri selv før det..

nå, 11 md[8D]

ok,så rundt 7 mnd ser ut som de fleste klarer å sitte selv,og man skal vel ikke la de sitte oppe før de klarer det selv?! blir litt usikker,er første barnet..og tror jeg har lest/hørt at de ikke skal sitte oppe før de klarer det selv...men vet om noen venniner som lar barna sine sitte sånn halveis med mye støtte rundt i sofaen,og de er rundt 4 mnd,men gjør ikke sånn som sønnen min da å vil opp å sitte..syns dette var så tidlig at de lot de gjøre det nå..

Satt i stol ved middagsbordet f.eks fra 7 mnd.
Satte han ikke på gulvet før han satte seg opp selv (fra alle stillinger) da han var 9-10 mnd.

han er 7 mnd.. Sitter seg rett i ryggen i vippestolen og i sofa'en. . Ikke på gulvet ennå =) Han får sitte når han klarer det selv [:)]

Mener han satt sjøl fra ca 8-9 mnd alderen...jeg satte han aldri opp sjøl før han klarte det på egenhånd(han klappa jo sammen da på midten om jeg prøvde det på gulvet i alle fall[8D]). Da begynte vi også med høystol for før det hang han jo bare og slang i den om vi prøvde å sette han i den...

Tuva var vel 6 mnder tror jeg..
Sofia har sitti i fanget siden hu var 4 mnder, for å ligge er KJEMPE FARLIG!!! (i hennes øyner[8D]) Hu sitter litt i fanget om vi slipper henne, men tar ikke lange tida før hu kommer fallende til siden... hehe

Nr.1 var 6mnd, nr.2 var 10.

Satt seg opp selv med en hånd som støtte da han var ca 6 og satt selv da han var litt over 7 mnd. Lot han sitte en god del i fanget før den tid, men ikke uten støtte.

Back
Topp