Når begynner mm barn å få rutine på spisingen ?

NinZy

Andre møte med forumet
Lurer på dette med rutiner på spisingen til barna som fullammes.
Når kan man forvente at de spiser litt mere til faste tider hver dag? Og hvor mange måltider bør d være?
Her gleder vi oss til man kan planlegge litt mere på dagen da vi vet ca når lillegutt vil ha mat ☺️ Til nå er det mat med alt fra 30 minutter til 2 timers mellomrom på dagtid...

Jenta mi nærmer seg 3,5 mnd og her er det fremdeles hyppig amming :o Prøvde med mme en periode på kvelden siden det var verst da (satt med puppen ute fra middagen var spist til hun tar kveld ca halv ni) men hun gulpet det bare opp igjen :) Så jeg lurer på det samme som deg. Men her har ammingen vært et slit hele veien, så jeg kommer nok til å ty til grøt og litt frukt/grønnsaker som pittesmå mellommåltid for å få litt mer rutine på ammingen når hun bekker 4 mnd. Ser for meg å amme til frokost og lunsj, så amme og gi frukt eller grønnsaker til middag, og å gi litt grøt og amme til kvelds. Også amme henne igjen når jeg legger meg og 1-2 ganger ila natten :)

Selv om ammingen har vært slitsom aner jeg samtidig ikke hva jeg skulle gjort uten disse puppene. Eneste som fungerer når alt annet ikke gjør det. Mye kos i en pupp :P

Håper det kommer seg snart her også, for her er hver dag forskjellig! Rart hvor fort man glemmer... Storesøster ble fullammet til hun var nesten 8 mnd, men hvordan rutinene var med henne klarer jeg ikke å huske :O Innbiller meg at hun var enklere enn lillesøster :P

Her har rutinen kommet i løpet av uke 12 :) la oss sammen med pappaen som skulle opp i 4 tiden en uke altså rundt 21/22 tiden.. Nå er det natta ca 21-21:30 og da sover han til 3:30-4 ammer og legger han igjen etter ca 30min og da sover han til rundt 7 :D men da er det morning altså.. I allefall en timestid :P

Back
Topp