Når begynner magen å vise?

mamma.90

Første møte med forumet
Hei. Når begynte magen deres å vise? 
Jeg er i uke 10-11 nå, etter legens regning, og magen min er flat enda. 
Hadde liten kul på magen for litt siden, men den var sikkert bare oppblåst siden det ikke viser nå. Er helt merkelig. For jeg føler meg ikke gravid, jeg har ingen som helst mage, og de andre jeg kjenner som er gravid, har/har hatt, stor mage nå rundt på denne tiden og framover. 
Er tynn fra før av, så vet ikke om dette har noe å si eller at det burde vist eller hva? 
Har ikke hatt så stor matlyst i det siste da, men hvis ungen vokser, så burde jo magen også vokst? Det sies jo at ungen får i seg de næringsstoffene de trenger, selv om mor ikke gjør. 
 
Heisann du. Ikke at jeg vet det riktige svaret. Men jeg tenker tilbake på når jeg selv ble gravid med min første. Jeg var veldig tynn og underernært, og fikk ikke mage før jeg var godt over 20 uker på vei. Nå når jeg er gravid med nr to, er 12 uker på vei nå, og har allerede fått ganske stor mage (synes jeg iallefall). Så jeg vil tro det har noe med at du er tynn som du sier. Men uansett så kan jeg love deg at magen den vil komme. ;)
 
Slapp av. Størrelsen på magen varierer like mye som puppestørrelsen på jenter!! Min begynte ikke å synes før rundt uke 18-19 (er i uke 26 nå).
 
i mitt første svangerskap fikk jeg ikke mage før ca uke 16:) så bare vent den kommer...
 
Jeg fikk mage rundt uke 15-16 :) 
 
du kan ikke sammenligne med venninner. alle bærer babyen forskjellig - noen er veldig lang i overkroppen og livmoren vokser seg da kanskje godt oppover før den vokser utover. stramme magemuskler gjør også at magen holdes mer inn, mens hos noen deler og strekkes musklene ganske tidlig. noen er kort i livet og kanskje litt svai og da kommer magen lettere fram med en gang, før livmoren har vokst seg veldig langt opp i magen. livmoren ligger enda bak skambenet fram til uke 12 og er absolutt ikke synlig utenpå så tidlig. men den kan presse resten av magens innvoller litt slik at de stikker litt mer ut. man får da den "feite oppblåste" magen. magen synes også naturlig nok større ut om man har litt fett utenpå;)
 
I starten av en graviditet er man som regel veldig oppblåst, og dette kan se ut som en gravidmage. Men livmora kommer ikke opp over skambeinet før litt senere, hos meg kom den opp i uke 12/13 og fikk en liten babykul i uke 14. Men jeg har litt ekstra på kroppen og får fort mage når jeg er gravid.

Har venninner som ikke har fått babymage før i uke 18-22 også, så alt er helt normalt. Du må ikke engste deg for dette, plutselig kommer den :D
 
fikk ikke mage før uke 19, og det var ikke store greien. Er 20+3 nå, og jeg er slettes ikke svær. Med en løs topp ser du ingenting. Heller ikke om du ser meg forfra, mange som sier jeg ikke ser spesielt gravid ut... Jeg synest jo den er stor siden jeg er vant til å være helt flat. hehe.
 
Jeg er og i uke elleve, og jeg kan heller ikke si at jeg har fått noe mage! Er jo det som er spennende! Spesielt nå som kvalmen min endelig har begynt å avta, så vil jo man helst dytte ut magen og vise den til alle og en hver! Ikke lett når den er... flat! :P Vi får smøre oss med tålmodighet! :) 
 
Jeg hadde nesten helt flat mage i uke 20, rundt uke 23-24 og utover begynte det og vises litt :) Er nok veldig forskjell fra person til person, og magen kommer tidsnok - tro meg! ;) For noen uker siden, om jeg hadde jakka/hettegenser på, så ingen det heller og jeg er i uke 32 nå :)
 
Jeg er 25 uker på vei i mitt tredje svangerskap, og jeg har nesten ingen mage...
Ingen som "ser" at jeg er gravid hvis de ikke vet det!
De forrige svangerskapene tippet den frem rundt uke 26-27, så håper den kommer snart ;)
 
Back
Topp