Når begynner du med vinterpose?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linda
  • Opprettet Opprettet
Når det blir minusgrader.

Nå er det ca 5 grader på dagen, er nok med lammeskinn og ullpledd. Men nå er jenta mi 3 år og ganske varm av seg, bruker to lag ull under det tykke pleddet.

Lammeskinn, dyne og eventuelt et tykt teppe :-)
Er ca 10-13 grader her nå :-)

Vinterpose når fet nærmer seg minusgrader :-)

Bruker tynt teppe og lammeskinn nå :) Bytter når de ber om det i bhg :)

Byttet til vinterpose forgje uke etter ønske fra bhg. Er ikke så kaldt, men de følte høst/vår posen ble tynn.

Har såvidt begynt å bruke en hjemmesydd voksipose med helt tynn dyne i.

Nå er det rundt 10 grader ute. Har ullundertøy, og enten en parkdress eller ullbukse/høstjakke. Idag hadde vi fleece under jakka fordi det var litt surt.
Så har jeg ullteppe over bena hennes.
Hun var litt varm da vi kom inn så tror jeg kunne droppa fleece under jakka, men hun klaget ikke og hadde det fint :)
Med den "kappen" over sportsdelen tror jeg detteholder ned til 0 grader, da kan jeg ta saueskinn nedi og et ekstra teppe. Bruker nok ikke vinterose før ned i 5-6 minusgrader. Slik gjorde jeg i fjor da hun var baby også. Aldri vært kald :)

Bruker voksiposen nå, nærmer seg minusgrader (2-3 grader på dagen nå).

Har ikke unger i vogn så jeg vet ikke hva jeg ville hatt nå, men jeg er litt motsatt av mange her og begynner heller tidligere med pose og har mindre klær på.

Posen vår kan brettes slik at barnet bare ligger på et tykt lag ull men har lite over seg, så bretter jeg om når det blir kaldere. Om jeg ikke husker feil. Har ikke trillet vogn på mange år.

Det må bli kaldere først. Nå ligger han på skinn og har dyne eller teppe over seg. Bruker bare body og strømpebukse/bukse i ull foreløpig. Han er så varm at om ham har mer griner han fordi det er for varmt.

Når det er ned mot null. Nå har jeg dyne på formiddagen og pledd på ettermiddagen

Vi har nettopp tatt frem en tynn fleecepose. Hun sover ikke i vogn så er kun når vi følger broren i bhg eller går på butikken at den blir brukt. Hun er 17 mnd.

Vi har begynt med den noen dager alt, er kjølig ved første hvilen hennes for tidenså da har hun tynn ulldress og voksi city wool posen, på ettermiddagen holder det med pledd eller dyne.

Frøkna sov ute i voksiposen i går.

Last edited:
Nå har jeg bare lammeskinn og dyne i vogna :)
Posen sparer jeg en stund til..

Back
Topp