Når begynner du å kjøpe ting?

Gullfisk

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Jeg er førstegangs gravid og her må alt kjøpes, men når starter man?
Er 9+3 i dag, og lurer på hva som er vanlig når det gjelder kjøp.
Venter man til uke 12, OUL eller bare når man føler for det?

Når vil du begynne å kjøpe og hva er det første dere kommer til å kjøpe?

Med første kjøpte jeg litt klær og en uro i utlandet før jeg var gravid. Vi prøvde og jeg tenkte at det blir vel unge til slutt, hvis ikke får jeg gi det bort. Mest fordi jeg var så spent. Så mista vi. Og da jeg ble gravid igjen var jeg litt mer avventende og handlet først gradvis etter oul. Hadde samfart internett før det [emoji23] Så visste hva jeg ville ha [emoji23] Nå har vi masse fra sist, men trenger feks vogn og bilstol. Samt noe babyklær. Jeg har allerede begynt å kikke på vogner [emoji13] Vi handler vel mellom uke 20-30 en gang. De har ofte litt leveringstid, og hvis formen blir lik orker jeg ikke trave butikker for å kikke og/eller teste på slutten. Men gleder meg til å handle nå også [emoji1]

Med første kjøpte jeg litt klær og en uro i utlandet før jeg var gravid. Vi prøvde og jeg tenkte at det blir vel unge til slutt, hvis ikke får jeg gi det bort. Mest fordi jeg var så spent. Så mista vi. Og da jeg ble gravid igjen var jeg litt mer avventende og handlet først gradvis etter oul. Hadde samfart internett før det [emoji23] Så visste hva jeg ville ha [emoji23] Nå har vi masse fra sist, men trenger feks vogn og bilstol. Samt noe babyklær. Jeg har allerede begynt å kikke på vogner [emoji13] Vi handler vel mellom uke 20-30 en gang. De har ofte litt leveringstid, og hvis formen blir lik orker jeg ikke trave butikker for å kikke og/eller teste på slutten. Men gleder meg til å handle nå også [emoji1]
Det er et godt poeng. Vi venter to, så tviler på at jeg orker å løpe rundt i slutten. Håper på at vi får sett og bestemt oss litt på hva vi ønsker av de større tingene rundt uke 20.

Sist kjøpte jeg inn kjoler og leker 5 år før jeg ble gravid:oops:
Nå har jeg lyst til å handle allerede, men blir nok venten til enten uke 12 eller etter OUL. blir ikke enig med meg selv!

Når jeg vet kjønnet. Er det gutt har vi mye allerede. Med jente trenger vi endel nytt! :)

Det lurer jeg også på! Hadde lyst til å begynne handlingen straks jeg satt med en positiv test i hånden jeg, men har holdt meg i skinnet så langt og bare tittet litt på nettet :nailbiting:

Har nå en delvis plan om å vente til etter ultralyd rundt uke 12 før jeg begynner innkjøpene i hvert fall...
Jeg tenker at det sikkert er greit å fordele kostnadene litt utover og ikke kjøpe alt på slutten, noe må man jo finne på mens man venter! I tillegg aner jeg jo ikke hvordan formen min er på slutten av svangerskapet, så tipper det meste er på plass et par måneder før fødselen i hvert fall! :)

Jeg er førstegangs gravid og her må alt kjøpes, men når starter man?
Er 9+3 i dag, og lurer på hva som er vanlig når det gjelder kjøp.
Venter man til uke 12, OUL eller bare når man føler for det?

Når vil du begynne å kjøpe og hva er det første dere kommer til å kjøpe?
Lurer på det samme[emoji1]

Jeg var nok samme om over her. Hadde lyst til å løpe ut og kjøpe halve butikkene med en gang vi fikk positiv test! Men dummet meg litt og nå går vi bare og venter på magiske tolv uker først i alle fall. Skal kjøpe meg noe garn straks og begynne å hekle et pledd eller noe, men det er det eneste enn så lenge

Sist begynte jeg å kjøpe ting etter uke 12 :)
Tenker jeg blir å gjøre det samme denne gangen. Men nå har jeg jo ganske mye klart allerede etter snuppa :)

Jeg var nok samme om over her. Hadde lyst til å løpe ut og kjøpe halve butikkene med en gang vi fikk positiv test! Men dummet meg litt og nå går vi bare og venter på magiske tolv uker først i alle fall. Skal kjøpe meg noe garn straks og begynne å hekle et pledd eller noe, men det er det eneste enn så lenge
Kunne ønske jeg kunne hekle, er en fin måte å få tiden til å gå :Heartred

Kunne ønske jeg kunne hekle, er en fin måte å få tiden til å gå :Heartred

Det finnes mange videoer på nett som hjelper deg. Og begynn gjerne med noe enkelt. Jeg har laget dette pleddet flere ganger, med ulike fargevariasjoner.
. upload_2017-3-6_7-57-10.png

Oppskriften finner du her: http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=4576&cid=1

Der er også videoer på samme side, akkurat de masketypene du trenger. Jeg syntes dette var et enkelt mønster å prøve seg på, hekler først midtdelen og kanten rundt til slutt.

Sist så tok vi det veldig gradvis. Handlet inn litt klær etter tul i uke 13, men ventet til etter oul med de største tingene.

Skal sies at jeg var ganske gira og hadde liste på hva som skulle kjøpes, og tok ting litt på salg eller når jeg kom over noen gode tilbud :)

Denne gangen tenke jeg vi skulle vente til vi vet hva som er der inne. Er det gutt, så har vi det meste fra før :)

Har dog allerede tatt meg u å bestille litt klær på nettet [emoji14]

Arvet i tillegg en del klær, leker og bøker <3

Har to fra før men har gitt bort nesten alt. Venter til OUL tenker jeg. Er ikke SÅ mye som haster. Kjenner jeg tar det mye mer med ro nå. En har jo god til til å shoppe i permisjonstia. Nå må vi ha to av alt så blir sikkert litt mer enn jeg tenker... Men så lenge vi har badekar, litt klær og bilstoler i hus kommer det seg etterhvert [emoji23]

Venter til etter OUL[emoji4]

Vi har jo både gutt og jente fra før, og har det meste klart :)
Men må kjøpe ny bilstol og div klær etterhvert, og det kommer vi til å ta når vi føler det passer :)

Vi tenker å prøve å kjøpe mest mulig brukt/se hva vi får arva, så vi drøyer til etter "alle" får vite og vi kan høre litt rundt sånt.

Jeg impulskjøpte bilstol på salg, men ellers er ingenting i boks enda.

Når me venta poden fikk me høyra av mor att det var str 62 som gjaldt. Lånte heldigvis masse ulltøy av ei svigerinna, hadde måtte tatt turen på shoping hvis ikke... Seng var det første me fikk i hus, var vel ca 20 uker på vei når naboen kom med den. Var de siste 2 mnd me kjøpte litt klær og vognå 3 uker før termin. Ekspeditøren såg månefallen ut når termin var rett rundt hjørne [emoji23] Siste rest tok me 2 dagar før termin (hadde forhånds reservert det for å var på sikkre siden) Arva utruligt mye leker å klær så me ligger godt ann hvis det blir gutt. Har planar om å strikka ein del når det nærmer seg [emoji4]

Back
Topp