Når begynner dere med legging?

Tror vi skal prøve å legge henne rundt klokken 19.45/20.00 da det virket gull idag :happy:
Problemet er jo at hun blir kjempetett mellom 18 og 19 men for å strekke ut leggetiden tror vi at vi skal prøve ca 20 fremover.
 
Her begynner vi med legging når han får grøt. Da skifter vi bleie og tar på pysj etterpå. Han får forøvrig betablokker mot hemangiomet sitt og det skal han ha med 12timers mellomrom så da får han det rundt kl 20.15/08.15 så det blir senga etter det. :)
 
Legging ifra 19.00 fungerer fint ikveld og. Grøt ca 19 og iseng og ammet ifra 19.30. Da sovnet hun til 20.00 ca.
 
Begynner rundt kl. 18. Innimellom drøyer vi det til 19-19.30 da hun ikke er trett før det.
 
Synes alle her klarer å legge babyen så tidlig. Er det bare vi som har en baby som er ganske våken på kvelden? Lillegutt blir ikke trøtt og klar for natten før mellom 2230 og 2330. Sånn har det vært i to måneder nå. Når han sovner tidligere på kvelden, sover han bare i ca 30 min før han er lys våken igjen. Han må ofte bysses i seng før han sovner selv når klokken er over elleve. For øvrig sover han til ca syv på morgenen (én eller to amminger på natten) og han er en gutt som sover ganske lite. I løpet av ett døgn sover han som regel mellom 11 og 13 timer.
 
Synes alle her klarer å legge babyen så tidlig. Er det bare vi som har en baby som er ganske våken på kvelden? Lillegutt blir ikke trøtt og klar for natten før mellom 2230 og 2330. Sånn har det vært i to måneder nå. Når han sovner tidligere på kvelden, sover han bare i ca 30 min før han er lys våken igjen. Han må ofte bysses i seng før han sovner selv når klokken er over elleve. For øvrig sover han til ca syv på morgenen (én eller to amminger på natten) og han er en gutt som sover ganske lite. I løpet av ett døgn sover han som regel mellom 11 og 13 timer.
Vi har hatt en gutt som har sovnet 19-20 på kvelden og sovet til neste dag (med flaske to ganger), men den siste uka har det vært mer som hos dere. Han sover maks 30 min på kvelden og våkner helt våken og hyper. Har i det siste sovnet mellom 22-22.30. Men da sover han ofte til kl 08. Med flaske 1-2 ganger. Prøver alltid å legge han tidlig da, men. Savner å ha litt alenetid på kvelden!
 
Synes alle her klarer å legge babyen så tidlig. Er det bare vi som har en baby som er ganske våken på kvelden? Lillegutt blir ikke trøtt og klar for natten før mellom 2230 og 2330. Sånn har det vært i to måneder nå. Når han sovner tidligere på kvelden, sover han bare i ca 30 min før han er lys våken igjen. Han må ofte bysses i seng før han sovner selv når klokken er over elleve. For øvrig sover han til ca syv på morgenen (én eller to amminger på natten) og han er en gutt som sover ganske lite. I løpet av ett døgn sover han som regel mellom 11 og 13 timer.
Det er nok så forskjellig.. frøkna vår var mye våken på kveldstid frem til ca 3 mnd. Da klarte vi legge henne uten å legge oss selv og uten at det ble sent for henne Men tidlig for oss om du skjønner.

Kan det være at han er overtrøtt eller trenger å være våken lengre perioder om gangen ? Det har hjulpet for meg, men ikke sikkert det er noe for dere..
Sånn jeg har prøvd med meg frem med lille og er oppe i ca (de siste dagene er vi tilbake i rutinene etter 1 uke heftig styr med sånn 15 minutter hviler som du beskriver) 3-4 hviler på dagen på ca 1 time og ca sover ifra 20.00 til mellom 07.30-09.30
 
Den siste uken har vi begynt å få til litt rutine.
Begynner med grøt i 7 tiden. Så stell og amme i søvn.
Er par ganger har hun da sovnet litt over 8. Men det hender klokken går over 9 også :wacky:
 
Han var meget trøtt i 20.15 tiden :singing:
 
K var kjempetrett kl.18 igår. Fikk seg bare en 20 minutter og var våken ifra 15.30 av så ikke rart det.
 
Vi har pleid å legge M mellom 19-20.
Den siste tiden nå har han blitt svært høymeldt fra 1830, roper og hyler. Surver eller gråter ikke. Men både verbalt (hvis man kan kalle det det:hilarious:) og fysisk urolig. Klarer ikke konsentrere seg om å drikke melken. Jeg lurer på om han må legges enda tidligere. Han klarer ikke roe seg ned i sengen heller:depressed:
 
Synes alle her klarer å legge babyen så tidlig. Er det bare vi som har en baby som er ganske våken på kvelden? Lillegutt blir ikke trøtt og klar for natten før mellom 2230 og 2330. Sånn har det vært i to måneder nå. Når han sovner tidligere på kvelden, sover han bare i ca 30 min før han er lys våken igjen. Han må ofte bysses i seng før han sovner selv når klokken er over elleve. For øvrig sover han til ca syv på morgenen (én eller to amminger på natten) og han er en gutt som sover ganske lite. I løpet av ett døgn sover han som regel mellom 11 og 13 timer.
Storebroren var en type som bestandig sovnet sent Han er egentlig en type som sover mye, men tok det igjen med å sove lange dupper på dagtid og lengre om morgenen. Når han begynte i bhg la han seg fortsatt kl 8, og la vi han tidligere våknet han ekstremt tidlig. Lot han hele tiden styre selv inforhold til leggetid. Har gjort det samme med lillesøster, men hun er en annen type. Hun legger seg i 8 tiden nå og har gjort det en stund. Med storebror passet det oss egentlig fint at han la seg sent da vi var friere i forhold til leggetid:)
 
Nå sover lillegutt mindre på dagen og blir da trøtt rundt19.30 tiden, så legges en gang rundt da :singing:
 
Grøt rundt 1930, bytte til pysj, også ligges han ca 20-21. Han sovner helt av seg selv, ligger han i sengen og sier god natt :)
 
Back
Topp