Når begynner dere med legging?

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Og hvor lang tid tar det før den lille sover? Sånn ca.?

Da tenker jeg inkludert kveldsstell, amming/flaske og evt. fast føde.
 
Høhøhø :hilarious: kveldsstell tar vi mellom 19-19.30,så prøver vi med legging fra ca 20. Igår sovnet han 21.30, så da fikk jeg 1,5t uten barn før jeg måtte legge meg :D
 
Varierer litt, men starter som regel mellom kl 18-19. Som regel når jeg ser tegn til at han begynner å bli trøtt. Han sovner vanligvis mellom kl 19-20. Sånn, de dagene hvor alt går som smurt :p I verste fall sovner han senest 21.30.
 
Vi starter når hun vil ha siste flaske for dagen (enten nr. 5 eller 6 kommer an på hvor mye hun har spist tidligere). Det kan være alt mellom 17-18:30. Hvis vi bader gjør vi det før flasken, mens pysj/stell blir som regel tatt etter flasken med mindre den blir gitt sent. Sovner mellom 18-20:30.
Går alt som smurt sovner hun etter 5 min når vi legger henne ned og våkner ikke igjen før på morgenen, men som regel er det litt frem og tilbake (ca. 30-50 min), og i verste tilfellene 3 timer men skriking (da gir vi tilslutt ny flaske). Hun våkner til vanlig en gang på natten (mellom 3-7), og sover videre et par timer etter det (kommer an på når hun fikk flaske på natt).
 
N sover så lite på dagtid og blir veldig trøtt, sliten og sutrete allerede i 17–17:30. Det er for sent med dupp da og leggingen tar som regel 1-1,5 time så vi begynner som regel rett før 18:00. Da sover hun som regel 19-19:30, sjelden før.
 
Vi legger henne rundt 20.00, går på badet og tar kveldsstellet og ammer på mørkt soverom. Da sover hun til ca 01.00.
 
Begynner med grøt ca 1815, flaske 1830, vask og stell og i seng senest 19. Synger og leser bok og sover etter 5-10 minutter :)
 
Og hvor lang tid tar det før den lille sover? Sånn ca.?

Da tenker jeg inkludert kveldsstell, amming/flaske og evt. fast føde.
Vi gir litt grøt, evt annet som hun får smake på mellom 17-18. Så går vi på badet mellom 18.15-19.30 alt etter som hvor sent og hvor lenge hun sov den siste duppen. Ammer som regel ifra/mellom 19-20. Noen ganger sovner hun etter 5 minutt andre ganger må jeg forsøke flere ganger. Hun har nettop begynt å sove i egen seng, endelig så det er mye nytt for henne. Men jeg tar henne opp,trøster,busser, synger og raper og ammer og legger henne ned litt før hun blir trøtt og holder på slik til hun sovner. Synger kanskje litt og gir henne kosedyret. Fungerer greit alså. Bruker vel ca 1 time til sammen sånn gjennomsnittlig .
 
Tar kveldsstellet klokka 17. Legger seg i egen seng vanligvis klokka 18-18.15 :). Sovner stort sett etter 15-30 min. Har jobbet litt for at det skal bli sånn, så veldig fornøyd [emoji106] en periode våknet han veldig ofte i løpet av natta og trengte melk eller trøst, men den siste uka har det stabilisert rundt 3-4 oppvåkninger. Fornøyd med at det er sånn, kommer til å jobbe med litt mer sammenhengende søvn når mini har blitt litt eldre [emoji173]️
 
Det er så opp og ned, men di siste dagene har jeg begynt leggingen i 20.30 tiden , og da har han sovnet forholdsvis greit :) Ammer han i vår seng , mørkt og minst mulig distraksjoner og da har det vært lettere å få lagt han :) Før leggingen tar vi kveldsstellet, vask og noen ganger bader han , men ikke hver kveld.
Hvor lenge han sover før han skal spise igjen på natten, det er så forskjellig så kan ikke svare på det :p
 
Er i seng ca 18.30. Da får hun siste flaske for kvelden.
Grøt ca 17.45, så stell etterpå.
 
Samme her.



N sover til rundt 06:00 men dupper litt av og på til 08:00 om jeg tar henne opp i senga til meg.

Hun sover ikke dupp så sent på dagen og det går ikke an å holde henne våken lenger så sånn må det bare bli. Jeg synes også det er greit med en leggetid som er den hun skal ha i noen år, i stedet for at vi må etablere enn ny om noen måneder.
Åh, sånn ja. Det har jeg ikke tenkt på en gang. Men har liksom bare fulgt henne og ser at det passer med at hun sovner rundt 20.00. Da våkner hun alt ifra 07-09.30.

Er det fordi det er vanskelig å legge henne før en dupp så sent på dagen, eller "velger"dere å ha henne våken ? Hvor lenge siden sist dupp (normalt sett,om det finnes det ifht alle utviklingstrinnene:p ) ? :happy:
 
Ja, det er fordi det ikke er mulig å få henne til å sove dupp så sent på dagen, sånn har det vært siden hun var nyfødt. :) Alternativet til å legge henne er at hun skriker. Hun våkner som regel fra siste dupp mellom 15:00-16:00.
Åh,skjønner :happy: dere får nok igjen for det,som du sier når hun blir eldre :happy:
 
Vi har ca 20-7/8. Storesøster på snart 2 har alltid hatt den rytmen hun og :)
 
Siste ukene har han vist at han er trøtt i 20.15-20:30 tiden , så har begynt å legge hva da :)
 
Back
Topp