Når begynner dere med fast føde?

Håperpånr2<3

Glad i forumet
Hei alle :)
Jeg er litt ny her på forumet, men tenkte at jeg må søke litt tips og hjelp her:)
Lillegutten min vil ha mat konstant på natt siste 4 dager, jeg vet ikke om det er økedøgn.. Men han har i lang tid vert slik at han spiser leeeenge på kvelden, virker som han bruker lang tid på å bli ordentlig mett... Men da sov han godt på nettene..

Nå som nattesøvnen har blitt dårligere, har jeg vurdert å starte med litt grøt på kvelden.. Men det er jo ikke anbefalt, når jeg har spurt på helsestasjonen sier de at det ikke er retningslinjene osv.. Men jeg begynner å bli ganske sliten etter mange netter uten søvn, og lurer på om noen har noen gode råd?:) kan det være sååå farlig å starte så smått med en sje tynn grøt på kvelden i tillegg til morsmelken? For så å øke grøtmengden forsiktig? Blir han ikke mettere da og får sove, så blir vi mere opplagt alle sammen...? Det er drømmen☺️

Sent from my iPhone using BV Forum

Mini ble forresten 4 mnd i dag

Gi han grøt du. Sies at man kan begynne fra 4 mnd. Hs går etter boka, vi mammaer må se ann barnet. Min er 3.5 mnd og max matlei (flaskebarn). Begynte med litt grøt på kveld og han spiser melk som en hest igjen resten av dagen :-)

Min har spist grøt siden hu var 2.5 mnd. Vi fikk beskjed av helsesøster at det var greit hvis ungen tydelig ikke ble mett. Fikk også beskjed om å lage grøten som det står på pakka. Noen trenger litt grøt før andre, men når ungen er 4 mnd burde det jo bare være å gi. Det er jo noen som sier 6 mnd. Så trur det er viktig å gjøre det du føler er riktig.

Begynte når vesla mangla 2 uker på 4 mnd eg òg, nettopp pga urolige netter! Sov hele natra når ho var nyfødd og fram til 3 mnd, men så begynte ho å våkne "100" ganger om natta. Så vi begynte å gi bittelitt grøt, litt tynn. Så har vi økt litt etter hvert, men det er fremdeles kun snakk om noen spiseskjeier. Og siste uka no, hat ho vært i seg kl 21, sovet til ca 6:30, da har JEG vekket henne og amma ho. Og så har ho sovet att til 9 ca! Herlig!! ;)

Jeg begynte dagen før hun var 4 måneder gammel. Det skal være trygt å begynne med smaksprøver fra de er 4 måneder, så vi begynte med grøt. Startet med noen få skjeer om formiddagen, og når jeg så at det gikk greit byttet jeg tidspunkt til kvelden. Jeg har ikke økt noe særlig på mengden enda, tenker at vi tar det ganske gradvis.

Min lille har lagt dårlig på seg den siste mnd. Han er nå 3,5 mnd, og helsesøster så det var greit å begynne med litt tynn grøt for å se om det hjalp. Men bare noen teskjeer i begynnelsen. Skjønner ikke hvorfor alle skal få så forskjellige anbefalinger. Jeg synes du skal prøve deg fram, fra fire mnd er det jo trygt å begynne med grøt. Noen kan bli enda mer urolig etter de begynner med grøt, men håper det kan hjelpe for deg. Det er fryktelig slitsom når de styrer mye på natta. Masse lykke til:-)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Har ikke begynt ennå.
Min er 3 mnd.
Tenker å vente til 4-6 mnd. :-)

Jeg har nå fått bekjed om at man kan begynne smått med grøt når de er 4 mnd.både med storesøster og lillebror.her får han mme så er nok ikke så hardt da. Men det er vel anbefalt å starte med litt grøt mår de er 4 mnd fremfor å starte å gi mme iallefall.synes jeg leste det et sted:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi tenker å begynne med smaksporsjoner nå når han blir 4 mnd. Han nærmer seg literen med mme i døgnet, så da er det vel anbefalt å begynne med litt grøt uansett mener jeg å ha hørt. Gleder meg til å se hvordan han liker det :)

Tusen takk for mange gode råd. Jeg skal på helsestasjonen igjen på mandag, så jeg tenkte å se Ann til vi har vert der. Men tror det blir oppstart med grøt ganske snart... Kommer absolutt ikke til å vente til han er 6 mnd vertfall! Det føles uutholdelig når nattesøvnen blir dårlig...

Vi ga litt grøt forrige helg, men her ble det forstoppelse og mye verre på natta. Så vi dropper det noen uker til. Han er 4 mndr og 8 dager.

Vi ga en smaksprøve i dag, og det gikk kjempefint. Han fikk tre små skjeer med grøt, og det sklei ned som bare det :) Har ikke merket noe på magen hans enda, så håper på en rolig natt :)

Vi har gitt grøt siden 2,5 mnd, var helt i orden for hs - og vi hadde ikke så mye valg siden han allerede var oppe i anbefalt døgnmengde på mme. Begynte med ett par ts, nå har det vært gull porsjon en stund + at han får litt på formiddagen. Jeg ville begynt om jeg var deg, dere begge får det jo bedre med litt mere søvn :)

Vi starta med grøt i helga:) smakte første gang på lørdag, og fikk i går og:) Han smatta og koste seg Var på helsestasjonen i dag, veltkurven hans har flata ut, han har lagt på seg for lite.. Så i dag var helsesøster enig med meg i at han får for lite og han skal starte med grøt nå:) Håper nettene blir bedre etterhvert

Begynte med sviskemos forje uke, og grøt i dag. Han rynker ikke i ansiktet lenger når han får sviskemos iallfall, så han lærer seg vel å like :-P Fikk bare et par små skjeer grøt, øker gradvis når jeg ser om han tåler det bra :-) Men han er jo 4 mnd da, så det er jo tid for det.
Her er det ingen problemer med nattesøvnen, han sover hele natten på mme. Begynner egentlig bare med grøt og andre smaksprøver fordi han er gammel nok, og jeg vil han skal lære å like litt smaker :-)

Back
Topp