Når begynner dere å vaske utstyr å klær til den lille?

Chili

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Satt på datan i gårkveld å kjedet meg så lurtittet inn på augustjentene, og fikk hakeslepp da jeg så at det allerede er født 2beibiser der, tanken slo meg at det nermer seg fort nå, har jo termin 13-15sptember, de klarer ikke bli helt enige... så kan jo bli for tidlig fødsel også, er uke 28 i dag, å tanta mi fødte i uke 28!
Så fikk litt panikkfølelse at jeg kansje skal begynne å ordne litt klart? Sprinkelsenga ligger fortsatt i flatpakken sin, eneste som er montert er vognen, men ikke noe er vasket enda så lurte på når det er ''vanlig'' å begynne å ordne klart å vaske opp sengklær, å allt av klær å andre ting? Vi skal flytte i august så hadde egentlig tenkt å la sprinkelseng, stellebord å allt det være nedpakket til da så slipper jeg å være redd for at dte bli styggt under flyttingen, men ble plustelig usikker på om jeg kansje ikke skal tørre å vente så lenge?! Vil jo komme hjem til ferdigordnet seng når jeg kommer fra sykehuset, og har ingen slekninger i nærheten som kan komme å hjelpe oss å montere vis vi plustelig får det travelt... Ble litt langt dette men ja, hva synes dere?

Rommet begynner vi å ordne så smått om en ukes tid, men det er rett å slett fordi det er et lager-rom akkurat nå så vi tar ting litt over langen... Står litt innpå der som en venninde av meg får når hun flytter å da kan vi jo likeså greit begynne der.

Klær å sånn begynner vi nok med i slutten av August, har en del tøy-bleier som jeg vil ha ferdig " vasket inn " før vesla kommer, men stresser ikke noe med ting enda. Føler ikke at jeg kan ta med i tidsjemaet at det skal bli noe tidlig fødsel, da blir nok ventingen enda lengre... Men kommer hun før så kommer hun før...da skal jeg rekke å få vasket tøyet hennes etterhvert som hun trenger det og sove gjør hun inne hos oss alikevel så rommet er strengt tatt ikke nødvendig på mange måneder enda. :)

Men er nok mange som begynner tidligere eller har alt klart alt :)

begynne nok i juli/august.. best å ta litt og litt så vi ikkje slit oss ut.. :)

Jeg har begynt å vaske klær, tar det litt og litt for å slippe sånn heseblesing mot slutten. Rommet til snuppa ska tømmes for ting nå snart, for der ska storebror sove til hans rom er ferdig pusset opp. Så ska hennes ting på plass (må bare en tur på IKEA først).

Tenkte å begynne å gå gjennom tøyet til storeseøster om ikke så lenge sånn at jeg får en oversikt over hva jeg har, også blir det vel å kjøre noen vaskemaskiner etterhvert.
Sprinkelsenga er fortsatt i bruk så må få kjøpt en ny til storesøster snart sånn at hun vender seg til den nye senga før babyen kommer. Ellers er jo endel av utstyret fremdeles i bruk så trenger ikke planlegge så mye.

Jeg begynner også i løpet av sommeren. Dersom du mot formodning skulle føde veldig tidlig, så blir du jo liggende en stund på sykehuset og da kan jo pappaen bygge sammen senga osv. Men greit å ha ting på plass i grei tid, for vi er jo sikkert slitne mot slutten...

La det være flatpakka du, da unngår du at det blir ødelagt i transport og det er enklere å frakte det slik. Det hadde vært synd om sakene hadde blitt ødelagt!
Jeg har termin den 8.9, og begynner nok å vaske opp litt i begynnelsen av august. Har to fra før, en av hvert kjønn og vet ikke kjønn nå heller. Kommer til å vaske opp til begge kjønn og selvfølgelig alt som er nøytralt.
Ikke stress med det, men kos deg med slik nestebygging, når det nærmer seg termin. Føder du før termin, så ordner det seg nok likevel skal du se.

Jeg skal begynne å vaske de minste klærne når mannen min får rote seg opp på loftet for å ta de ned :P Ellers er ikke noe klart og det kommer ikke til å bli det på en stund til heller :P jenta vår kommer til å sove i vugge den første tiden inne på rommet vårt uansett. Og rommet hennes er laaaangt ifra ferdig (eller begynt på:P) jeg kommer til å finne bare ha oversikt over hvor jeg legger det sånn at det bare er å dra frem om hun bestemmer seg for å komme før :) Jeg orker ikke stresse denne gangen altså :) Tar alt med knusende ro :) Om det skulle være sånn at hun kommer før, så får heller gubben stå på litt mens jeg er på sykehuset og finne frem ting vi trenger :) Hun har alltids klær og et sted å sove og bleier er i butikken :P

Sist begynte jeg å vaske klær o.l ca 10 uker før termin tror jeg. Denne gangen vet jeg ikke hvordan vi skal gjøre det, må nok vente til begynnelsen av september for vi skal flytte da  har termin 21. september, men han kan jo komme før, storebror kom 2 uker før termin!
Men generelt tenker jeg 6 uker før termin - å ha det meste klart da er vel greit

Back
Topp