Når begynner dere å kjøpe ting til babyen ?

MaryNet

Flørter med forumet
Hei, har termin 6 august, men ser på baby ting nesten hver dag duker opp masse på tilbud . Er det lurt å begynne eller burde jeg vente litt.. hva synes dere?
P.S. Har barn fra før , men har ingenting av baby ting , må kjøpe alt!
 
Har kjøpt 2 klesplagg, er i uke 14 nå ☺️
Har 1 barn fra før, så de viktige tingene som seng, vogn og bilstol osv har vi fra før. Men mener vi ikke kjøpte noe annet en klær før rundt ordinær sist. Vippestol kjøpte vi kanskje etter vi fikk vite kjønn i uke 15.

Tenker at hvis du ser noe du vet du vil ha på tilbud, og du har vært på tidlig ultralyd, så er det jo ingen skade i å kjøpe :happy: Det kan jo desverre gå galt helt frem til fødsel hvis man skal tenke de katastrofe tankene, så heller gled deg over hver dag og gjør det som passer for dere, innkjøp tidlig eller sent :happy::Heartpink
Det er jo noe kos med å kjøpe noe nytt også :dance008
 
Jeg tenker å begynne å handle inn forskjellig hvis alt ser fint ut på OTUL på mandag! Da tenker jeg at vi får tak i det meste på tilbud og noe brukt :)
 
Sist gang kjøpte vi bilstol og base tidlig i oktober, med termin i mars. Kom over et tilbud vi ikke kunne la slippe forbi! Lurt å handle inn de dyre tingene litt og litt spør du meg:)
 
Takk alle sammen! Har dere tips til baby ting ? Hva er must have ?
Det er så forskjellig fra person til person!

Mine must-haves av de litt dyrere tingene:
-Vogn
-Bilstol+base
-Bæretøy (jeg liker best sjal og halvclips, kan ikke fordra Ergo Omni modellene)
-Springelseng
-Lekegrind (fordi vi har hund)
-Babybjørn vippestol
-Brystpumpe og noen få flasker
-Klær

Sikkert noe mer og, men det er de jeg kom på i farten, som jeg da anser som de viktigste og mest brukte her :) min største anbefaling til alle førstegangs er IKKE gå inn på barnebutikker og si "det er første barnet, hva trenger jeg?". Da vil du bli spist levende av ansatte som vil få mersalg:laughing002 det er rene våte drømmen for de lol. Du trenger faktisk mye mindre enn de skal ha deg til å tro, og ganske mye kan man kjøpe etter hvert som behovet melder seg
 
nå har vi det meste fra sist svangerskap. Men tenker det kan være greit å kjøpe det man vet man får brukt for som vogn, bilstol, babygym, vippestol osv nå om man finner noen gode tilbud eller kommer over noe på Finn osv. men da kan jo det være greit å kjøpe unisex om man ikke vet kjønnet :happy: sist kjøpte vi vogn på tilbud i uke 12
 
Kikker litt i butikker og på nett, men ikke handlet noe enda. Dette er vår første. Vi har ikke noe fra før;)
 
Kjøpte faktisk første ting i dag, babynest fra Voksi (var på 50% rabatt, så måtte slå til). Vi har masse igjen fra førstemann, så er ikke så mye vi skal kjøpe heldigvis.
 
Venter nok til OUL
Men vi har mesteparten vi trenger fra før av :).
 
Pga historikk med tidligere svangerskap har vi ikke våget å handle babyting enda. Dette er vår første og 14+3 i dag.
Tenker kjøpe første klesplaggene etter OUL, og se på vogn osv etter det.
Har kjøpt en bbhugme og strikket et vognteppe da, så babysteps :smiley-ashamed005
 
Pga historikk med tidligere svangerskap har vi ikke våget å handle babyting enda. Dette er vår første og 14+3 i dag.
Tenker kjøpe første klesplaggene etter OUL, og se på vogn osv etter det.
Har kjøpt en bbhugme og strikket et vognteppe da, så babysteps :smiley-ashamed005
Jeg tør heller ikke sette ordentlig i gang før etter OUL.

Har derimot skaffet et par ting fra finn-gi-bort, tatt imot en del arvet tøy og litt småutstyr - og falt for fristelsen til å kjøpe et par klesplagg på salg.

Men alt annet venter jeg med til jeg er enda sikrere på at det går.
 
Back
Topp