Når begynner dere å handle inn?

ViPrøver91

Flørter med forumet
Når begynner dere så smått å handle inn? Handler dere nytt eller brukt? Hva, hvorfor/hvorfor ikke osv.. :p
 
Skal prøve å få tak i mest mulig brukt. (Ikke bilstol og madrass) Vi har fått tak i en sprinkelseng allerede.. litt tidlig, men den var så fin også var det gies bort :)

Grunnen er at vi ikke trenger alt nytt.. man får så mye pent brukt til gies bort pris, og noe også gies bort.
Bortkastet å kjøpe alt nytt når man kan kjøpe brukt :)

Har begynt så smått med de store tingene, mens klær tenker jeg blir etter oul :)
 
Skal prøve å få tak i mest mulig brukt. (Ikke bilstol og madrass) Vi har fått tak i en sprinkelseng allerede.. litt tidlig, men den var så fin også var det gies bort :)

Grunnen er at vi ikke trenger alt nytt.. man får så mye pent brukt til gies bort pris, og noe også gies bort.
Bortkastet å kjøpe alt nytt når man kan kjøpe brukt :)

Har begynt så smått med de store tingene, mens klær tenker jeg blir etter oul :)
Samme her! Lurer på å kjøpe vogn da jeg fant en til 800 kr :smiley-ashamed005 Føler det er litt tidlig, er 9+6 nå, men.:happy090
 
Jeg tenker samme som dere; Mye brukt, også har jeg en del nøytralt fra eldste som kan brukes :) Tenker å kjøpe vogn og bilstol ny. Seng, vugge og det meste sånt har jeg tatt vare på fra største :)
 
Har mye fra første som er 2.5 nå. Blir d motsatt kjønn blir jeg nok å shoppe litt klær. Blir å kjøpe ny babybilstol da den vi har er spesiell tung og hører til bhg vogna til eldste. Har sett meg ut en jeg skal kikke nærmere på. Bilstol kjøper vi ny. Tror ellers ikke jeg kommer til å handle så mye til denne. Har så mye fra førstemann.
 
Jeg har begynt for lengst :p Det er jo så gøy!
Så langt har jeg kjøpt brukt bedside crib, vugge til å ha i stua, tripptrappstol av nyere type og bilstolpose fra Voksi. Alt ser helt strøkent ut. I tillegg har jeg kjøpt ett nyfødtantrekk på Polarn o pyret (supersalg!) og et babynest - helt nytt.

Jeg tenker at det er het supert å kjøpe ting brukt, særlig ting av tre og harde materialer det er lett å vaske. Bilstolposen fikk jeg til under halv pris, meget pent brukt. Det er så mye babyutstyr som ikke brukes særlig lenge før det er for smått, så å kjøpe alt nytt er bortkastede penger synes jeg.
 
Har så mye så får se om det blir kjøpt noe. Har jo alt etter mine to andre barn og har en av hvert kjønn så klær trenger vi heller ikke. Men jeg kjenner meg selv så kommer nok til å kjøpe noe etter oul.
 
Det er 3 dager mellom bursdagen til sønnen min og termin til spiren, så kan bruke alt igjen siden det passer i sesong. Vi visste ikke kjønn sist, så har masse nøytralt. I tillegg har jeg valgt å kjøpe mye farger som kan brukes på begge kjønn (gull dress, rød lue, grønne votter osv) med tanke på at vi håpet på en til. Kommer ikke på noe vi trenger i det hele tatt... :p Egentlig litt deilig å slippe å tenke på slikt. Skal bare pakkes ut og vaskes en gang til.
 
Venter til etter fosterdiagnostikk tenker jeg. Kommer også til å kjøpe en del brukt, det meste er jo i tipp topp stand :) Bilstol og madrass blir jo kjøpt nytt, ellers er jeg åpen for å kjøpe det meste brukt. Kommer mest an på hva vi får tak i i vårt område :)
 
Samme her! Lurer på å kjøpe vogn da jeg fant en til 800 kr :smiley-ashamed005 Føler det er litt tidlig, er 9+6 nå, men.:happy090
Hvis det er den du vil ha så hadde jeg slått til kanskje.. hvis du tenker at det er stor sannsynlighet for at det dukker opp flere til en billig penge så hadde jeg venta :) jeg er 9+3 :)
 
Kommer neppe til å kjøpe noe som helst. Har bilstol, sprinkelseng og alt det der etter førstemann (2år i mars).

Klær blir det samme som storesøster brukte, uansett om det blir jente eller gutt. Klærne er i alle farger, men mye rosa vi arvet etter andre. Gutter får jo ikke utslett av en rosa body ;) Og skulle noen ta feil, og kalle barnet mitt for "hun", javel. Ikke være enn å si "Han heter Jens." Storesøster gulpet aldri, så for oss holdt det egentlig med 5 bodyer og sparkebukser i hver størrelse. Men vi har mye mer, ettersom vi fikk i gave og arvet en diger sekk med klær.

Så her er det ikke snakk om innkjøp, men heller opprydning/gi bort det vi ikke brukte sist.
 
Last edited:
Hvis det er den du vil ha så hadde jeg slått til kanskje.. hvis du tenker at det er stor sannsynlighet for at det dukker opp flere til en billig penge så hadde jeg venta :) jeg er 9+3 :)
Er en sånn jeg kunne tenkt meg ja egentlig :rolleyes: Og så billig har jeg ikke sett noen på Finn i hvertfall :eek:
 
Jeg begynte med å kjøpe klær før jeg var gravid. Skulle kjøpe til et tante Barn, og tenkte" den vil jeg ha" og så " den vil jeg ha og". Så har mye blått og nøytralt, pluss en deilig vognpose. Har kjøpt en brukt tripp trapp stol og et stellebord som vi skal pusse opp. Hin dagen endte jeg opp meg å kjøpe vogn, så nå MÅ jeg roe meg. Hehe
 
Eneste som står på lista over ting jeg vurderer en babynest.. utover det har vi alt.. blir det en gutt så blir det vel litt nye klær om jeg ikke er heldig å arve :happy:
 
Jeg har begynt for lengst :p Det er jo så gøy!
Så langt har jeg kjøpt brukt bedside crib, vugge til å ha i stua, tripptrappstol av nyere type og bilstolpose fra Voksi. Alt ser helt strøkent ut. I tillegg har jeg kjøpt ett nyfødtantrekk på Polarn o pyret (supersalg!) og et babynest - helt nytt.

Jeg tenker at det er het supert å kjøpe ting brukt, særlig ting av tre og harde materialer det er lett å vaske. Bilstolposen fikk jeg til under halv pris, meget pent brukt. Det er så mye babyutstyr som ikke brukes særlig lenge før det er for smått, så å kjøpe alt nytt er bortkastede penger synes jeg.
Ja, tenker man må slå til når man finner kuppene :rolleyes:
 
Jeg begynte med å kjøpe klær før jeg var gravid. Skulle kjøpe til et tante Barn, og tenkte" den vil jeg ha" og så " den vil jeg ha og". Så har mye blått og nøytralt, pluss en deilig vognpose. Har kjøpt en brukt tripp trapp stol og et stellebord som vi skal pusse opp. Hin dagen endte jeg opp meg å kjøpe vogn, så nå MÅ jeg roe meg. Hehe
Hehe. Morsomt å handle inn da :) Ting blir litt mer virkelig da! Kos deg med innkjøpene. Jeg for min del tør ikke kjøpe så mye enda. Føler det er litt tidlig :D
 
Når begynner dere så smått å handle inn? Handler dere nytt eller brukt? Hva, hvorfor/hvorfor ikke osv.. :p
Kom over et stellebord til 150 kr i dag, vi slo til ;) ungene lurte på hvorfor vi kjøpte det. (De vet ikke noe enda) Vi måtte finne på en hvit løgn om at vi skal sette hjul på det og bruke det som avlastningsbord/trillebord på campingvogna :laughing001 man blir gode på hvite løgner :smiley-angelic006
 
Back
Topp