Når begynner dere å forberede barna på jul og kalender?

Forberede dem?

Det gjør de helt selv. Før jeg er klar.

Altså, treåringen er blitt forberedt på kalender av sine eldre søsken, og de eldste har begynt å glede seg til jul for lenge siden, ønskelister er laget og ønsker til kalenderen er formidlet til meg.

Hun som jeg omtaler som treåringen er bare to egentlig, hun vet hvilke dag hun har bursdag. Det er dagen etter at nissen kommer.

Først blir de forberedt gjennom bhg og skole og butikker. Så tar vi det litt som det kommer hjemme. Snakker om når vi skal bake osv. Pakkekalenderene er klare ...blir ikke pynte før første advent likevel.

Aldri :p

Kalendere dukker bare plutselig opp 1. desember :) De får ikke velge en kalender, jeg velger en kalender for dem.

Angående jul så snakker vi litt om at det snart er jul, og i barnehagen har de begynt med å lage julegaver. Men 6 uker er en liten evighet for sånne små så jeg lar bare hverdagen gå sin gang inntil videre :)

Har så vidt begynt å snakke litt om at det nærmer seg julemåneden her [emoji4]

Jeg har jo eldre barn enn dere, min yngste er 2015 men min eldste er 2008 og de to som går på skolen har helt klar kontroll på at det er november og snart desember og det smitter jo på yngstemor av seg selv

Back
Topp