Når begynner barna å besøke hverandre?

Timian

Elsker forumet
Ja, hvor gamle er de egentlig når de blir med venner hjem, eller inviterer kompiser på besøk? Jeg lurer også på når det er vanlig å begynne med å invitere venner/barn fra barnehagen i bursdagsselskap.

Er selv vokst opp på et ganske øde sted, der man inviterte hele bygda i selskap, og barn var innom sammen med foreldrene rett som det var. Nå bor jeg i en liten by og vet ikke helt hvordan ting fungerer her.
 
4 årsdagen er vanlig å invitere til selskap her. Samme alder som guttungen har fått besøk og reist på besøk til kompiser :)
 
Eldste begynte å gå i bursdager nå i høst til de i bhg, de blir 4 år. Jeg her litt kontakt med ett par av mødrene i bhg hvor vi avtales å møtes med guttene da det er de som ofte leker mest sammen i bhg også. Han har ikke gått alene ennå til kompiser
 
Jenta mi begynte sånn smått å ha med venner hjem og være med venner hjem etter sommerferien. 3 var hun da :) Så inviterer vi til vennebursdag når hun blir 4 år, for det gjorde vi med storebroren også :D
 
Vi er en gjeng mødre og jeg har invitert de fra 1års dagen. Noen av de har ikke feiret barnebursdag :)
 
4 år: Bursdagsselskap med bhg. Foreldrene er med.
4/5 år. Invitere hjem. Foreldrene er med.
6 år er ikke foreldrene med i verken bursdager eller besøk.
 
Bor selv på relativt øde sted. Her får de dra til venner på egen hånd, når de er førskolebarn.( Og Når de er oppmerksomme på «trafikken» :) ) men dette er noe man merker på sitt eget barn,om de er klare for den oppgaven. Noen bør selvfølgelig vente lenger:) men førskolealder fungerte godt med de to største her,og regner med det blir likt for minstemor også,når den tid kommer.
Var flere bursdager når de var 5 år. Gjerne med en forelder. Året etter var det greit å ikke ha med mamma/pappa rundt om i bursdager.
 
Storesøster er 3,5. Hun og vennene i barnehagen inviterer hverandre på besøk støtt og stadig. Ikke bestandig det passer for oss foreldre da, men hun har allerede vært på besøk hos en alene etter barnehagen og spist middag der. Ellers er det stort sett i 4-årsdager hun har blitt invitert i barnebursdag.
 
En liten oppfordring bare, prøv å vær flinke å se om det er noen barn som ikke bli invitert med på ting gjentatte ganger, og inkluder dem. Er så sårt for de barna som aldri får være med når det er ting fordi barna har klikker de ikke kommer inn i :love7
Kjenner til det selv da jeg ofte følte meg ekskludert fra ting fordi jeg ikke var så flink sosialt som liten
 
Har invitert til selskap først ut og de er nå 4 og han er des barn... jentene begynte vel når de var 3, håper på de kommer med foreldrene hvis ikke tar panikken meg...;)
 
Eldste her er 2.5 år, og vi bkir invitert/inviterer venner hjem for lek. Da blir jo vi foreldre selvsagt med
I bhg er det vell vanlig å invitere til bursdag ved 3-4 års alder. Mens vet flere inviterer til bursdag ved 1-2 år også, men da kun barna til foreldrenes venner
 
Lillesnupp har begynt nå i 4 års alder.. både å være med og ha med venninner hjem :)
 
4-årsdagen inviterte vi til bursdag her :) Hadde også med venner, eller ble med hjem, i fireårsalderen :)
 
Være med hjem fra bhg har vi begynt med i år etter sommeren, blir 4 i mars. Barnebursdag begynner vi med neste bursdag :)
 
Være med hjem i 3-års alder (men da med foreldre). Alene har han ikke vært med/hatt med noen hjem ennå. Selskap med barna i bhg tenker vi ta fra han fyller 4 år, og da er foreldrene med :)
 
Tror jeg kommer til å vente til hun begynner på skolen med å be inn så mange til bursdag, hun har mange søskenbarn som er på hennes alder som hun er på besøk hos. Jeg takler bare ikke så mange unger i huset:scared001
 
OG de feirer bursdager i bhg med aller der så eg syns det er nok :thumleft
 
Back
Topp