Når begynner 17.mai feiringa der du bor??

minoja

Elsker forumet
Lurer på klokkeslett på når 17.mai feiringa begynner hos dere, altså oppmøte til barnetoget ol? Synes nemlig det var seint her jeg bor, ikke før kl 1430 er oppmøte til toget! Jeg er selv vant til at i byen var oppmøte før skoletogene kl 9-10....så syns dette var sent når alt av arrangementer er dette toget. Tenker jo at om det er ungenes dag burde man jo kunne gjøre sånt tidligere så de ikke begynner å bli sutrete og trøtte i den tida alt skjer som hadde vært morsomt å være med på...muligens jeg er rar/sær som tenker det ?!

Her vi bor er det 1500 pers bare så toget begynner kl 13 ca.. husker ikke nøyaktig, men det er nok for at mange vil se toget i Halden og dermed forsvinner mange herfra om de ikke tar det litt senere  syns den tiden er perfekt jeg, ikke noe stress om morran og alle kan sove ut, maten kan forberedes og kakene og alt  var ikke gøy å stå opp før kl 07 for å rekke tok til 09 

Her så starter dagen på lokale i bygda der jeg bor kl 8.30, går da 2 runder rundt forsamlingslokale så er det inn å prate med de i bygda og kake og kafe/bruss
Etterpå så drar vi til et annen lokale hvor vi går i tog og spiser brunsj, 50kr for voksene og gratis for ungene stort koldtbord og kake og kafe

Hvis en ska gå i skoletoget så ska en møtte i kirka kl 8.50 gudstjeneste, så er det tog gåing ved 9.45, etterpå så går alle elevene til klasseromet og koser seg med læreren i ca 1 time før de møtter foreldrene til familiehyge, er også fotballkamp mellom 7klassingene og lærerne

kl 23 så er det fyrverkeri

her vi bor? Har ikke peiling, har aldri feiret 17mai her..
Jeg reiser hjem jeg.. og tilbringer dagen i Skåven - der er vi vel i 8-9tiden.. spiser goood frokost hele familien, (farmor, tanter, onkler, kusiner og fettere..) og venter på barnetoget som marsjerer inn i 11tiden.. :)
De begynner å gå i 930-10.00 tiden om jeg ikke husker feil.. de som går lengst begynner vel 930..

Her går det er lite tog i 7 tiden, med salutter og sånn, sentrumstoget tror jeg starter 11 eller 12 (det stopper i hvertfall kl ett), skoletoget på skolen jeg gikk på startet i 14 tiden eller senere. Vi var fremme ved destinasjon ca kl 16 for det meste, og turen er ikke på mange kilometrene.

Her er det oppmøte kl 9:30 og toget går 10:)

Her starter dagen med en salutt 0700, og så går det slag i slag. Skoletoget går rundt kl 10oo tror jeg, og er langt :)

Her begynner det kl 12, rett etter gudstjenesten som jeg ikke akkurat teller med for min egen del.

Før var det barnetog kl 10 og så borgertog kl 14 eller noe sånt, men det ble for mye farting rundt for mange visstnok... Pluss at de slet ut de få som orker å spille i korps, det blir bare færre og færre her...  Så da slo de sammen alt til ett folketog som starter med kranspålegging og tale ved krigsminnemerket ved kirka :-)

Barnetoget går halv 12 :)

Dollface skrev:
her vi bor? Har ikke peiling, har aldri feiret 17mai her..
Jeg reiser hjem jeg.. og tilbringer dagen i Skåven - der er vi vel i 8-9tiden.. spiser goood frokost hele familien, (farmor, tanter, onkler, kusiner og fettere..) og venter på barnetoget som marsjerer inn i 11tiden.. :)
De begynner å gå i 930-10.00 tiden om jeg ikke husker feil.. de som går lengst begynner vel 930..

Toget starter kl.10 her ;)

Barnetoget begynner klokken 12, tidligere var det klokken 10. 

Så er det samling for folkene i grendahusene og idrettshallen klokken 14-16, deretter er det folketog klokken 19

Oi. Jeg kunne gjerne sovet en time eller to lengre jeg altså, men 14.30 var da voldsomt sent. Her går det et lite morgentog kl 07, barnetoget kl 09.30 tror jeg det var, russetog kl 13, og borgertog kl 16. 

Revelje og salutt klokka 07
Barnetoget går 09.30
Veteranbiltog klokka 14.30
Russetog 14.45

Sånn ca :D

Back
Topp