Når begynne med ullundertøy?

SoA

Elsker forumet
Idag var det ca 2 plussgrader her. Jeg valgte å ikke ta på ullundertøy,for som regel blir det varmere utover dagen. Men jeg kjenner at det er kjølig i lufta nå,og bare 6 grader,så kanskje burde han hatt ullklær.
Når starter dere med ullundertøy?

Under 8-10 grader bruker vi ullundertøy. Regulerer heller hva vi har over og det fungerer bra. Så lenge han ikke har for mye klær over fungerer det godt. 

Tok heller ikke på her.. Samme grader som hos deg..

Men vurderer det om det fortsetter.. 

dumidalia skrev:
Under 8-10 grader bruker vi ullundertøy. Regulerer heller hva vi har over og det fungerer bra. Så lenge han ikke har for mye klær over fungerer det godt. 

Samme her... Ull er ikke nødvendigvis så veldig varmt i seg selv altså, men det spørs jo på ungen. Noen blir gjennomsvette av ull, men vi har allerede brukt ull flere ganger etter sommerferieslutt.

Har brukt det noen dager allerede, en dag med kjole over og en dag med sånn snekkerbukseshorts over. Har ikke vært veldig kaldt men kanskje rundt 10 grader fra morgenen av.

her er det mellom 7- 15 varmegrader om dagene nå, 12- 13 i dag, og vi har hatt det på hver dag nå denne uken og forrige uke, synes det er greit, regulerer bare hva han har utenpå.han er varm av seg egentlig, men er supert med ullundertøy nå alikevel:-)

Sendte med ull og fleece i dag jeg.. Samme temp her..

Her blir det ull imorra.
Det var 2 grader til morra, og bilen måtte skrapes for is :S

Men nå går min på en friluftsavdeling hvor de er ute hele dagen :D
Dress begynte vi med om mandagen, tynn allværsdress.

bolla2010 skrev:
Ull kan du da bruke hele tiden.

Nei det er ikke alle som kan det, noen renner bort om de bruker ull hele tiden. ;) Har ikke vært i nærheten av 2 grader her enda, men har tatt i bruk bomullsstrømpis for har vært ganske rått et par dager. 

Kanskje jeg må leite fram ullklærne her også da. Jeg føler høsten kommer som kasta på hvert år jeg :P

Vi har begynt med det vi, eller ser an dagene litt liksom. :)

Men ull regulerer jo varmen, så er jo godt uansett :)

Er så måtte begynt å bruke det nå på de to eldste. Men på babyen har jeg brukt ull siden hun ble født for tre mnd siden.

Her var det også samme temp i dag, og siden vi skulle trille til bhg så tok vi på både stilongs og genser i ull. I bhg tok de av joggebuksa og tok bare overtrekksbuksa og allværsjakka utapå. Har vært rundt 13 pluss i dag. For frøkna har vi ikke noe ull enda, men jeg fant frem høstposen og putta henne nedi den i en body og bomullsstrømpebukser, lue og ullfleecevotter fra nøstebarn. Og enda et teppe over igjen. Hun var nesten svett da jeg tok henne opp igjen, så det var nok for mye.. Men nå har storebror her valgt ullgenser noen dager allerede, tror han synes det er godt å gå i.

her er det 7-13 grader.  vi har ull på overkroppen alle mann.    er sur vind.

Her er det kaldt om morran men opptil 17 grader på dagen. Er dog en sur vind og barna er forkjøla, så begynte med ullundertøy idag. Bruker da kun ullundertøy, ikke noe klær over. Hvis de skal ut kan de da enten ta fleece+parkdress eller kun parkdress utifra hvor kaldt det er ute

Mini har brukt ull siden han begynte i bhg 8.august. Pluss at dem tar på han fleece og overtrekksdress når dem er ute. Bor i Tromsø....

2-6 grader er jo ganske kaldt da, jeg ville nok kledt på ullklær da, eller eventuelt fleece. Trenger jo ikke være de tykkeste ullplaggene, og sett ut fra hva man har over da. 

Jeg bruker ull på min nesten hver eneste dag nå ( boddy+ strømpebukse).. Så tar jeg bare en kjole over. Bruker også ullgenser over den tynne ulla når vi skal til bhg om mårran.. :P Men den blir tatt av når vi er framme, og ho skal være inne:)

Back
Topp