Når begynne med iPad??

Her får både han på 6 og han på 3 bruke våre mobiler og iPad i helgene, da kan nemlig mor og far sove litt lengre;)
Dei bruker det av og til i vekedagane også, men er veldig aktive utegutar, så har ikkje måtte komme med begrensning enda :)
Eldste held på med læringsspel for lesing og matte, yngste meir med enkle ord og enkle oppgaver. I tillegg ser dei på NRK og netflix og begge har lego spill:)

Vi kjøpte nettbrett da vesla var vel to år. Brukte det ikke så mye før hun ble tre år og jeg skal være helt ærlig og si det blir brukt endel som "barnevakt". Skulle gjerne latt være, men jeg sånn må det nesten bli i min situasjon. Kommer ikke til å være slik bestandig.

Vi bruker den allerede. Baby er 4 mnd og vi bruker FaceTime for å snakke med slekt og venner langt borte eller med pappa'n når han er ute og reiser med jobben.
Tenker at det er en naturlig del av vår hverdag og kommer til å være det lenge, spesielt FaceTime så lenge pappa'n har den jobben han har.

Men vi er også bevisste på egen skjermbruk, så vi har for eksempel ingen telefoner ved matbordet, i selskap, når vi leker på gulvet eller ved legging. Håpet er at vi da klarer å vise hva vi ønsker skal være den naturlige bruken av skjermer i vår hverdag.
Så får vi bare forholde oss til maset når det eventuelt måtte dukke opp.

Man trenger ikke lære å bruke det.
Og skulle dagen komme hvor det er nødvendig, så bruker unger et par timer på å lære seg det.
Min begynte vel å bruke ipad ved 1,5 år. Hun ser bare på nrk super.

Ikke alle som klarer det dessverre
Det er jo opp til foreldrene. Min 2-åring elsker ipad og er kjempeflink til å bruke den.
Men når jeg synes det er nok, tar jeg bare å rydder den bort. Noen ganger hyler hun litt, men så finner hun fort på en annen lek.

Back
Topp