Når begynne med iPad??

Ikke i bruk

Forumet er livet
Når "bør" barna begynne å bruke iPad/nettbrett? Er det viktig å lære å bruke det tidlig? Hvilken nytte tenker du at barnet har av å bruke iPad?

Mine eldste barn har fått det når de har lært å lese. Da får de lov til å bruke det 1/2 time 3 dager i uka. De får lov til å søke litt på Internett når vi voksne er med dem, og spille litt på egenhånd. Jeg synes det er viktig at de lærer dette tidlig, men at de også begrenser bruken.

Min sønn begynte ordentlig når han var ca.2. Er nå 2,5 og er ganske flink :D
Han får ikke lov til så se mye han vil selv.
Man kommer jo ikke utenom den teknologien nå lengre, så synes det er like greit at de lærer seg å bruke det.

Min fikk bruke nettbtett fra han var 5 år ,det er viktig æ kunne håndtere når de starter på skolen tenker jeg

Min fikk også begynne når han ble fem år. Begynte med lærerikt spill, men nå får han også holde på med rene underholdningsspill. Det er viktig fordi de vokser opp i denne generasjonen, de trenger å kunne lære seg å håndtere forskjellig teknologi. De er ikke nødt til å begynne så tidlig, men da fikk min gutt lov til det. Kan hende neste barn får starte tidligere, vi får se

Eldste tok over min gamle når han var ca 2 tror jeg. De får ikke se mye, har kun noen få barne apper. Og NRK super appen. De bruker det i bhgn så jeg syns det er viktig de kan bruke det.

Drøyer så lenge som mulig. Har sett barn bli helt "ødelagt" av nettbrett.. Selvfølgelig kan man ha nettbrett å være streng, men velger heller å slippe hele det maset. Barna mine er kjempeflinke til å leke med seg selv å bruke fantasien, og det skal de få fortsette med uten å bli fristet av et nettbrett :)

Det har jeg ikke tenkt på, men nå er hun snart 14 mnd og vi skal til Spania i sommer og da skal jeg ha med ipaden sånn at hun kan se film på flyet :-) Men ellers ville jeg ha ventet en stund til før kan bruke det å spille på det.

Her begynte jeg når han var 6 mnd se film på YouTube spill ifra han var et år.. Skal sies ikke hver dag og har ikke TV mye på og bruker heller iPad og you tube da og kanskje 15 min en gang i uken;)

Så tidlig som mulig :)
Ingen regel, kun hva som passer oss der og da. Vi lever i 2016, det er viktig at barn lærer å håndterer slikt tidlig!

Enig :) med begrensninger ;)

Vår toåring begynte da han var ca 22mnd. Han har egne apper og vet akkurat hvilke filmer han vil se på YouTube :p

Vi har en som begynner på skolen nå, hun har aldri brukt nettbrett. Vi har ikke heller, men etter besøk på skolen fikk vi vite at de lærer det allerede i 1 klasse. Kommer ikke til og kjøpe for at hun kan bruke, da blir det eventuelt fordi vi ønsker oss et selv og det gjør vi ikke enda :P

Den eneste nytten er underholdningsverdi og jeg synes ikke barn trenger å bruke nettbrett før de er gamle nok til å forstå nettvett.

Det sagt har begge våre barn på 1 1/2 og 8 fått bruke nettbrett, men kun for å se film som "nødløsning" på en dårlig dag.

Min fikk begynne å bruke det nå rett før hun ble 4. Vi hadde det med til syden når hun var 3, så hun fikk se filmer på flyet, og roen litt ned på kveldene før hun skulle sove. Maste aldri etter det når hun kom hjem. Nå får hun bare bruke det av og til. Og godtar når vi sier nei.

Barn lærer veldig fort så jeg ser ikke behovet i at 2 åringen skal sitte å trykke på en skjerm når han heller kan være ute å leke.

Back
Topp